Toon posts:

menu werkt niet meer in macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik ben nogal een noob wat betreft computers, mijn macbook die draait op Mac OS X met Leopard 10.5...
Nu is het zo dat ik mijn macbook opstartte en daarna Safari wilde openen, maar hij gaf dit aan met een groot vraagteken en opent Safari niet meer, zo ook niet mijn Mail, iPhoto, Word etc. wat normaal wel gebeurt.
Ik heb op diverse fora gekeken, maar kan niet echt een antwoord op dit probleem krijgen..
Hoe kan dit?

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Waaruit startte je Safari? vanuit het Dock? (balk onderaan het scherm) of je Applicaties map ?
Een vraagteken in het icoon betekent gewoon dat de link naar het originele programma niet meer klopt.

[ Voor 35% gewijzigd door NickvdB op 19-06-2008 19:36 ]

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Inderdaad. Als je je applicaties hebt ingedeeld in nieuwe mappen (bijv Browsers, Grafisch, etc) even opnieuw in de dock slepen, en alles werkt weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Safari idd vanuit het Dock opgestart en niet vanuit de Applicaties map.. ik heb de applicaties niet opnieuw ingedeeld geloof ik. Maar hoe kan ik die applicaties opnieuw in het Dock slepen?

Trouwens mijn Idisk doet het ook niet meer, en mijn Finder reageert vreemd.. word ook steeds gekker!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Je kan ze opnieuw in je dock zetten door in je applicatiemap een pictogram te pakken en naar de dock te slepen.
Opent het programma dan wel?
En als je ze direct vanuit de applicatiemap opent?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan de applicaties niet vinden van Safari etc :s heel vreemd maar ik heb ze niet weggehaald..
Wat moet ik nu doen?

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Dat is vreemd, en je weet zeker dat er niemand iets veranderd heeft? Heb je 'm misschien laten vallen? Misschien moet je je schijf eens controleren (Weet niet of 't daaraan ligt, maar je kunt 't proberen) via Schijfhulpprogramma.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, als ik Safari via de help wil openen zegt hij dat deze uitgeschakeld of niet geinstalleerd is.. maar hoe kan ik die weer downloaden als ik Safari niet kan openen haha.. lekker handig.
Hij is van de week wel gevallen, maar alles deed het tot nu toe nog prima. Maar nu ineens niet meer. Ik heb de schijven gecontroleerd maar alles is nog prima.

Ps, ik zit nu op een andere laptop..

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:12
Hmm, ik zou toch meteen al je belangrijke data backuppen, dit klinkt toch een beetje als een gare HD.
Als je dat gedaan hebt zou je ook een reinstall kunnen proberen, dan is alle software iig weer terug!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt! Ik ga de re-install proberen, ik heb al een reservekopie gemaakt met de Time Machine.

Verwijderd

Open voor de grap eens een terminal (Hulpprogramma's -> Terminal) en doe eens een "sudo dmesg".
Post rare dingen die onderaan de output daarvan staan eens.

Verwijderd

Topicstarter
Last login: Thu Jun 19 22.53.15 on console macbook-van-nadia: super_ganz$ sudo dmesg
Warning: improper use of the sudo command could lead to data loss or the deletion of important system files. Please double-check your typing when using sudo. Type "man sudo" for more information. To proceed, enter your password, or type Ctrl-C to abort.
Password: heb ik niet..
Waarschijnlijk heb ik gewoon verkeerd getypt..maar als ik "sudo dmesg" zo typ krijg ik command not found. -bash.
Trouwens de re-install kon ik niet doen, omdat de cd bij mijn ouders thuis ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 23:07 ]

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:59:
...
Waarschijnlijk heb ik gewoon verkeerd getypt..maar als ik "sudo dmesg" zo typ krijg ik command not found. -bash.
...
Even voor de zekerheid, type je wel "sudo dmesg" _zonder_ de aanhalingstekens?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat ingetypt, eerst met en toen zonder. Maar krijg telkens een foutmelding

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je toevallig je Thuismap (dat huisje) een andere naam gegeven?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je bent een heleboel applicaties kwijt. OSX opnieuw installeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn thuismap heeft dezelfde naam ;)
Ik heb nu nog niet zoveel tijd om OS X opnieuw te installeren, maar denk dat het wel goed moet gaan! Dan heb ik iig mijn applicaties weer terug, problem solved!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 12:23
Zoek met dat vergrootglas rechtsbovenin je scherm eens naar Safari en ga dan met je muis op het resultaat stilstaan. Daar verschijnt dan een pad waar het programma staat. Ik denk dat je je applicationsfolder per ongeluk verplaatst hebt of misschien wel verwijderd. Staat er iets in de prullenbak?

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 12:23
Ben nou toch wel benieuwd wat het was.
Pagina: 1