Toon posts:

Nieuwe SD kaart niet leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn vader heeft vanmiddag bij de Blokker een 2Gb SD kaart van EMTec gekocht.
Nu wilde ik deze in mijn camera plaatsen om hem te gaan gebruiken.

Maar wat blijkt... Er staan een aantal filmpjes (8 stuks) en foto's (4 stuks) op...

Dit zijn personen die ik helemaal niet ken. Logisch want ik haal de kaart zojuist uit de verpakking...

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Moet ik hier iets mee doen?

Mvg,

Michiel

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:51
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:18:

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Moet ik hier iets mee doen?

Mvg,

Michiel
jep, kijk maar eens in de lijst emt topics tot een week geleden, zie je er al eentje. Als hij perfect werkt, gewoon wissen en ermee verder gaan want er discussies over hebben zorgt alleen maar voor stress ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55
Was de kaart in zo'n blister verpakking helemaal dicht ?

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 19-06-2008 19:21 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:57

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Zo lang het ding perfect werkt maakt het geen donder uit, of ie verkocht is in een blister of zo maar los.

Om nu te zeggen dat het zo hoort is een heel ander verhaal, op zijn minst een beetje slordig lijkt me.

Powered By C8H10N4O2

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 15:29
Heel normaal hoor. Soms krijg je zelfs schijven met geheime overheidsdata erop :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Slordig, maar niet bijzonder. Als het ding werkt, gewoon lekker gebruiken (en de andere foto's wissen ;) )

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

^^ Met hem.

Het gebeurd gewoon (ik weet dat gewoon niet het beste woord is in dit geval). Erger wordt het, als (als nieuw geleverde) flash memory's virussen of malware bevatten.

Ik neem aan dat je dit meteen gecontroleerd hebt. :+

Powered By C8H10N4O2

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 19:49

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Nu kunnen jullie wel allemaal roepen wissen en niet zeuren.
Maar zou jij graag foto's van jou bij iemand terecht zien komen nadat je een kaartje rma hebt gedaan ?

Stel je komt foto's op zon ding tegen van iemand zn kindje wat toevalligerwijs dan ondertussen overleden is, zou jij die foto's dan niet terug willen ? of uberhaupt niet willen dat dat zomaar in onbekenden zn handen terecht komt ?

Ik vraag me af hoe dit te stroken is met de privacy wetgeving, is het betreffende bedrijf niet in overtreding door de kaart niet leeg terug te verkopen ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

CrankyGamerOG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:59:
Maar zou jij graag foto's van jou bij iemand terecht zien komen nadat je een kaartje rma hebt gedaan ?
Nee tuurlijk niet, maar ik ga ervan uit dat niemand daar chocolade van kan maken. Blijft echter wel (zoals ook al eerder gezegd is) slordig van de verkopende partij.
CrankyGamerOG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:59:Stel je komt foto's op zon ding tegen van iemand zn kindje wat toevalligerwijs dan ondertussen overleden is, zou jij die foto's dan niet terug willen ? of uberhaupt niet willen dat dat zomaar in onbekenden zn handen terecht komt ?
Uiteraard zou ik wel willen dat die persoon zijn foto's terug krijgt, echter is dat niet mijn verantwoordelijkheid op dat punt, om er maar niet van te spreken dat ik geen enkele manier heb om te achterhalen van wie die foto's/documenten/whatever zijn.
CrankyGamerOG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:59:Ik vraag me af hoe dit te stroken is met de privacy wetgeving, is het betreffende bedrijf niet in overtreding door de kaart niet leeg terug te verkopen ?
Pff dat zou ik ook niet weten, wederom kom ik niet verder dan "slordig/nalatig". Om je af te vragen of daar wetten voor zijn die over de hele wereld gelden (flash bakker zit in China bijvoorbeeld) lijkt me een beetje naïef.

Powered By C8H10N4O2

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05
Ik zou hier zeker in protest tegen gaan. Sowieso kon er rotzooi op staan en bovendien is het inbreuk van de privacy (van de andere persoon). Belachelijk dat data erop blijft staan, gewoon mee terug gaan en twee nieuwe eisen :+

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

The__Virus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:09:
Ik zou hier zeker in protest tegen gaan. Sowieso kon er rotzooi op staan en bovendien is het inbreuk van de privacy (van de andere persoon). Belachelijk dat data erop blijft staan, gewoon mee terug gaan en twee nieuwe eisen :+
nou je kunt er zo luchtig over doen, maar ik vind het niet kunnen, punt.
Maar dat je er op zn minst iets aan moet doen lijkt me als een paal boven water staan.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CrankyGamerOG schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:59:
Nu kunnen jullie wel allemaal roepen wissen en niet zeuren.

Stel je komt foto's op zon ding tegen van iemand zn kindje wat toevalligerwijs dan ondertussen overleden is, zou jij die foto's dan niet terug willen ? of uberhaupt niet willen dat dat zomaar in onbekenden zn handen terecht komt ?

Ik vraag me af hoe dit te stroken is met de privacy wetgeving, is het betreffende bedrijf niet in overtreding door de kaart niet leeg terug te verkopen ?
Als je een kaartje RMA doet, en het kaartje werkt nog, dan wis je hem toch zelf eerst? Dit lijkt meer op een ontevreden klant die het kaartje heeft geretourneerd. Als er dan nog foto's op staan is dit je eigen schuld.

Nogmaals, Blokker is slordig in deze. Anderzijds zijn zij ook geen bedrijf waar je dat soort spullen moet kopen, de mensen die daar werken weten vaak niets van dit soort spullen af.

• DukeBox
Te laat.. * DukeBox = met ^
Als je hem terug brengt en er foto's op laat staan... tja, eigen schuld dikke bult.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 19-06-2008 20:16 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

DukeBox schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:15:
Als je hem terug brengt en er foto's op laat staan... tja, eigen schuld dikke bult.
goed, daar ben ik het dan ook wel weer met je eens.

Maar toch vind ik het een grove fout van de fabrikant :+

naja ook met hem erboven dan eens 8) (stop nou eens met die edits onder mijn posts DukeBox O-) )

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-06-2008 20:17 ]

• DukeBox
Maaruh.. zat ie nu wel in blister gesealed of niet ? Ik zou hoe dan ook geen memcard kopen die niet in blister zit.

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Dat doe ik makkelijk, het ligt er hier bij wel aan hoe de garantie geregeld is.

De toko waarbij ik mijn kaartjes koop heb ik 10 jaar garantie, als ik bij die kerel een kaartje krijg waar nog data op staat gaat ie terug (en dan mag ik hopen dat die verkoper nog weet wie de vorige klant is) en krijg ik meteen een nieuwe.

Punt is dus, de privacy van de (eventuele) vorige gebruiker ligt wat mij betreft bij de verkoper en niet de koper.

edit:

Van het feit dat dat kaartje dan misschien 20 keer beschreven is en dus (nog) maar 999.980 schrijf akties overheeft lig ik totaal niet wakker.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluk-Kluk op 19-06-2008 20:23 ]