Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Zwart scherm met blauwe blokken

Pagina: 1
Acties:

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Vandaag Windows XP + drivers + Alle MS updates geinstalleerd op de pc van mijn broertje. Nu doet zich steeds het volgende probleem voor, wanneer ik bestanden (DVD, of documenten) aan het kopieren ben van bijv. c:\ naar d:\ dan bevriest het hele scherm maar soms verschijnt er een zwart scherm met blauwe blokken.

Is er mischien iemand die een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen zodat ik weet in welke richting ik het moet zoeken?

Ben op dit moment Memtest aan het uitvoeren deze is nu een uur bezig maar heeft nog geen fouten gevonden.

Systeem:

Moederbord: ASUS P5VD2-VM SE
Processor: Intel Pentium Dual E2140 1.60 Ghz
Geheugen: 1GB DDR2 667MHz (1 x 1GB)
Hardeschijf: Samsung 320GB SATA

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lucderoos/Tweakers/zwartscherm%20small.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Misluct op 19-06-2008 18:51 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik had ooit zo iets vergelijkbaars met een oude versie van MSN Messenger, Bij het versturen/ontvangen en openen van bestanden via MSN ging hij opeens naar de 16 of 8 bits kleuren modus.
Dit had toen met Java en/of Flash te maken, Ik denk dat het hier ook het geval is.

Anders zou ik denken aan je videokaart drivers en de ingestelde hardware versnelling...

[ Voor 10% gewijzigd door crack_en_hack op 19-06-2008 23:37 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Ja, probeer je graka driver eens te updaten. Wat voor graka gebruik je trouwens?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als een pc met windows xp of hoger op een dergelijke manier vastloopt dan is dat 9 van de 10 keer defecte hardware. Eerste ingeving is dat de videokaart kapot is. Dus als je nog een andere hebt liggen zou ik dat eerst proberen. Al hoeft dat het niet perse te zijn.

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:50:
Ja, probeer je graka driver eens te updaten. Wat voor graka gebruik je trouwens?
Het is een VIA Chrome9 onboard videokaart.
Palomar schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:56:
Als een pc met windows xp of hoger op een dergelijke manier vastloopt dan is dat 9 van de 10 keer defecte hardware. Eerste ingeving is dat de videokaart kapot is. Dus als je nog een andere hebt liggen zou ik dat eerst proberen. Al hoeft dat het niet perse te zijn.
Had nog een GF7200GS kaart in een andere pc, deze dus even getest in de pc met problemen maar probleem bestond nog steeds.

Ben gisteravond nog even bezig geweest.

Viel mij trouwens op wanneer ik mijn USB stick in de pc steek dat deze direct helemaal vastloopt. Ook is er een cardreader op het moederbord usb poort 5 en 6 aangesloten. Ik heb het idee dat deze niet goed aangesloten is en heb deze daarom nu even losgehaald van het mb.

Heb nu 5 dvd's zonder problemen van het netwerk kunnen kopieren naar C:\ en van C:\ weer naar D:\ . Ook de usb stick werkt nu zonder problemen. Ben nu aan het werk maar zal het vanavond nog een keer testen, maar zoals het nu lijkt is het probleem opgelost. Zal nog even uitzoeken waarom de cardreader niet op deze poort werkt of in iedergeval voor problemen zorgt. Cardreader is nog nooit gebruikt trouwens.