Toon posts:

MSI NX8400 GS stroomaansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik heb een vraag omtrent de stroomaansluiting van de "MSI NX8400 GS".
Wil deze kaart gaan bestellen, maar wil graag ivm met (oude) voeding weten of hij wel draait dadelijk.
Eerst had ik namelijk een 6200tc en die had geen 6-pin stroomstekkertje nodig.
Maar daarna kwam mijn 7900GTX die dat wel nodig had (vandaar dat ik een nieuwe voeding moest kopen).
Nu wil ik een 2e pc'tje samenstellen van mijn oudere onderdelen en dus een grafisch kaartje erbij kopen wat geen extra stroomvoorziening nodig heeft (dus geen 6 of 8 pin stekkertjes). Maar die je dus enkel in het moederbord hoeft te steken.
Nu vroeg ik me af of de: "MSI NX8400 GS" aan mijn eisen voldoet?
(link: http://www.alternate.nl/h...1065579&showTechData=true)
(Ik heb de klantenservice van Alternate al gebeld, maar die wisten het ook niet vandaar)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

gr. Peter

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Gezien de passieve koeling en het verbruik van 40 watt lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat deze kaart een externe voeding nodig heeft.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ja

Overigens kun je er vanuit gaan dat een GS nooit1 een extra power aansluiting nodig heeft.

1. Tenminste, ik ben het nog niet nader tegen gekomen in mijn uitbundige PC hardware ervaring.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat CodeCaster zegt ja ;) Ik had dit probleem ook met mijn X1950XT, maar ik kon een 2*molex-->pci-e adapter krijgen, misschien wat voor jou? ;) Hoef je iig geen nieuwe voeding te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik kijk nu net bij deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXXX1
En kon nergens eigenlijk een ingang voor een externe voeding vinden, en deze is niet eens passief gekoeld. Dus het zal wel niet dan :)

Verwijderd

Topicstarter
wimjongil schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:00:
Wat CodeCaster zegt ja ;) Ik had dit probleem ook met mijn X1950XT, maar ik kon een 2*molex-->pci-e adapter krijgen, misschien wat voor jou? ;) Hoef je iig geen nieuwe voeding te kopen.
Zou eventueel ook nog kunnen ja, maar als hij geen externe voeding nodig heeft is dat natuurlijk het makkelijkst

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat is zo, maar dat had je natuurlijk al bij je 7900GTX'je kunnen doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die GTX trok toch wel iets meer dan de 300 watt die mijn oude voeding op kon brengen.

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 15:46
DeX schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:59:
Ja

Overigens kun je er vanuit gaan dat een GS nooit1 een extra power aansluiting nodig heeft.

1. Tenminste, ik ben het nog niet nader tegen gekomen in mijn uitbundige PC hardware ervaring.
8800gs bestaat ook nog, dus die regel gaat niet op ;)

maar ontopic, als je al problemen zou hebben met de 8400gs zou ik me 3x achter de oren krabben en ergens een tweedehands voedinkje vandaan halen voor 2 tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nou we zullen zien, ga hem zo bestellen. Maar het zal wel goedkomen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:51:
Ja, maar die GTX trok toch wel iets meer dan de 300 watt die mijn oude voeding op kon brengen.
In totaal verbruik? No way. :)

Overigens levert een PCI-express slot (1.0/2.0) 75w. Dat is meer dan genoeg voor een 8400. Zelfs een 8600GT op 1GHz core doet nog onder op 75W hoor. Wellicht iets hoger dan die waarde, maar het zit in de buurt.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Moooo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:56:
[...]

8800gs bestaat ook nog, dus die regel gaat niet op ;)

maar ontopic, als je al problemen zou hebben met de 8400gs zou ik me 3x achter de oren krabben en ergens een tweedehands voedinkje vandaan halen voor 2 tientjes.
En de 7900GS, die regel gaat dus gewoon niet op, alleen bij low-end kaarten zoals de 8400gs dus.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1