Exchange 2003. Geen inkomend of uitgaand. geen errors

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Heb bij een klant sinds vandaag de grootste ellende met de exchange server.

mail komt wel binnen, maar wordt niet afgeleverd bij de mailbox (pop3 connector)
mail gaat niet naar buiten (wel in sent items)
Eventlogs zijn clean.. geen errors.
services allemaal gestart
mtacheck zegt alles clean en no errors detected
defrag / repair van priv1 dbase uitgevoerd.
SP2 exchange opnieuw geinstalleerd..

Message tracking geeft mail aan MTA en vervolgens gebeurt er nietssss.
intern of extern.. maakt allemaal niet uit. 8)7

MFCMAPI geeft bij een hoop velden de volgende melding: ERR:0x8004010F=MAPI_E_NOT_FOUND
Vrij algemene errorcode..

Ik snap hier uit dat hij iets niet kan vinden.. maar wat dan...

Ik zie het niet meer.
Iemand nog tips??

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
werkt weer..
als ik jullie toch niet had..

disaster recovery install uitgevoerd.
update naar sp2
uitgaand werkt weer. inkomend geeft mspop3connector. voor het mailadres in de logs.
%programfiles%\microsoft windows small business server\networking\pop3\imbreg.exe uitgevoerd
inkomend werkt ook weer.

met dank voor de zoals altijd vele behulpzame reacties.. *O*

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RoRoo schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:25:

met dank voor de zoals altijd vele behulpzame reacties.. *O*
Je geeft mensen niet echt veel kans om te reageren he ;)
Na twee uur al herinstalleren, dan heeft het weinig zin een topic te openen. Overdag zitten de meeste tweakers ook ergens op een kantoor al dan niet te doen alsof ze aan het werk zijn, vergeet dat niet he :P

Tip voor de volgende keer:
Je kan in Exchange System Manager in de Administrative Group in de eigenschappentabblade van de server logging hoger zetten. Standaard wordt er namelijk erg weinig in de eventlogs weggeschreven (voornamelijk vanwege performance vermoed ik). Kom je wat verder mee qua troubleshooting.

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 19-06-2008 18:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Och, waarschijnlijk maakte hij gewoon een geintje ;) Vat het niet persoonlijk op.

Vicariously I live while the whole world dies

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ik ben waarschijnlijk niet de enige die wat dat soort dingen over een olifantengeheugen beschikt.
Dergelijke cynische opmerkingen omdat je geen antwoord krijgt binnen 2 uur (which I might add ook nog eens midden in de spits valt) doen mij nou niet bepaald popelen om een volgende vraag te beantwoorden.

Les 1 in 'hoe schiet ik mezelf in de voet'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Ik wil ook best hier nog wel op reageren hoor..

Reply 2 regel 1:
werkt weer.
Ten eerste.. Ik ben niet zo'n sufkut die bij het minste of geringste problemen ga posten. in mijn TS zie je ook dat ik een hoop al getest heb. Die dingen gaan niet in een nano seconde en kosten daarom ook tijd. Ik was al sinds 11:30 ermee bezig.

Als je mijn history bekijkt zie je dat ik vaak tegen problemen aanloop waar ik assistentie bij nodig heb en deze (stug vol blijven houden) hier zoek. Die posts gaan over het algemeen onbeantwoord door het leven.. Hence the synical reaction.

Ik heb na de post nog een paar uur aan lopen kloten, en aangezien ook ik aan het werk ben en graag de klant met een werkende installatie wil achterlaten heb ik een Disaster Recovery uitgevoerd van Exchange.. en geen reinstall.

Want ja.. zonder error van het systeem (het uitgebreide logging had ik natuurlijk allang draaien, ook daar GEEN error message) kan je niet echt verder zoeken.

Maar kennelijk ben ik een van de weinige sysadmins die problemen krijgt die niemand hier (en hier lopen veel gecertificeerde MS peoples rond) ooit gezien heeft. Ik zal me hierbij maar moeten neerleggen.

Ik denk dat je ook blij kan zijn dat ik op z'n minst nog de moeite genomen heb om de oplossing neer te zetten, niet zoals alle andere posts die ik toevallig gevonden heb op dit fijne forum mbt de error message die ik wel had. Allen zonder uiteindelijke (tot 2005 aan terug) oplossing en zijn in weze dus nog open cases.
Ik weet niet vanuit welk oord jij opereert (of timezone) maar de spits is pas echt in het midden rond half 6. gemiddeld genomen werken alleen bouwvakkers tot 4 uur in de middag.

Ik denk nl. wel aan mijn mede lotgenoten, en ga er ook vanuit dat er vast ooit in de komende paar decennia iemand gaat googlen op een soortgelijk probleem / error en zal dan dolgelukkig zijn dat IK de nederige heer RoRoo de moeite genomen heb om nog even verslag uit te brengen...

Pffftt ben er klaar mee.

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoo op 20-06-2008 12:52 ]

Pagina: 1