Nee 478.
@MAX3400: in de FAQ staat niets hierover (wat de temperatuur juist moet zijn), in ieder geval niet duidelijk. Ref: zie mijn quote.
1. Ik heb koelpasta verwijderd van op de CPU (op de koeler zelf zat er nog pasta): ik neem aan dat dit de reden is
De reden waarom ik dit heb gedaan, is omdat mijn MB al 1 maand stuk is (pc startte niet op). Na dit te hebben gedaan, startte hij ineens wel op ... (een winkel had ook vastgesteld dat het MB stuk was). Waarschijnlijk lag de reden niet hieraan, maar heel de PC was toch voor de vuilbak (technologie vernieuwing, dus moest alles vervangen), dus het was de moeite om wat uit te proberen.
2. 62°C is bij kamertemperatuur, normaal CPU-gebruik (dus geen spel, film). Intel geeft Max. 70°C.
3. Wordt gemeten met Everest
4. CPU overclocked? Hij draait 3014Mhz (standaard 3000Mhz) Ik neem aan dus van niet.
5. 1 fan achterkant net boven de CPU koeler voor de voeding, en ook de enige andere fan
6. CPU is: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200), 478 Pin
Naar alle waarschijnlijkheid moet ik dus de koelpasta vervangen? De koeler staat er in ieder geval goed op. Een rijstkorreltje pasta zat er zkr niet meer op zoals (@MAX3400: ja ik heb hem gelezen) in de FAQ staat voor een P4.
Besluit: nieuw en meer pasta op?
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 19-06-2008 18:06
]