Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU temperatuur is (zonder zware inspannig) 60°C - 61°C. Max. temperatuur aangeraden door Intel voor mijn CPU is 70°C.

Nu staat in in de FAQ "This means: If the maximum allowed temperature for your CPU is 95°C, and your motherboard reports a CPU temperature of 90°C, then you are not on the safe side".

Is mijn CPU temperatuur nu te hoog of niet? :?

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Het is wel behoorlijk hoog, maar het hangt wel van meerdere factoren af: wat voor CPU heb je, wat voor processorkoeler zit er op en heb je fans in je kast hangen (voor/achterkant).

Iets meer info zou dus wel handig zijn :)

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 18:02

Blonde Tux

<advertisement>

Een layout van je kast is het meest perfecte voorbeeld daarvan. Dus waar je je fans hebt, wat voor koeler je gebruikt, of je proc is overgeklokt, etc.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dat is idd we laan de hoge kant ja, zeker als hij dus niet belast wordt,

welk programma gebruik je om die gegevens uit te lezen?

wat voor cpu is het en is hij overclocked?

ik zou eens kijken naar mijn airflow en hoe de cpu koeler er op vast zit...

heb je zelf koelpasta ertussen gedaan? misschien wel te veel.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:47
Blonde Tux schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:05:
Een layout van je kast is het meest perfecte voorbeeld daarvan. Dus waar je je fans hebt, wat voor koeler je gebruikt, of je proc is overgeklokt, etc.
Precies, hoeveel fans heb je en waar in je kast hangen ze.... Heb je zelf de CPU koeler geplaatst... koelpasta?

Kabels opgeruimd?

Plaats eens een foto van je kast (zonder zijkant natuurlijk)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees nog eens zeeeeer aandachtig dit bericht

Voor de rest is 60 graden niet hoog maar wel hoger dan gemiddeld. Dus dan is de vraag: wanneer is de temp 60 graden? Hoe heb je dat geconstateerd? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 19-06-2008 16:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Oef, dat is veel te warm voor een 486. Of heb je geen 486?

Verwijderd

Topicstarter
Nee 478.

@MAX3400: in de FAQ staat niets hierover (wat de temperatuur juist moet zijn), in ieder geval niet duidelijk. Ref: zie mijn quote.

1. Ik heb koelpasta verwijderd van op de CPU (op de koeler zelf zat er nog pasta): ik neem aan dat dit de reden is
De reden waarom ik dit heb gedaan, is omdat mijn MB al 1 maand stuk is (pc startte niet op). Na dit te hebben gedaan, startte hij ineens wel op ... (een winkel had ook vastgesteld dat het MB stuk was). Waarschijnlijk lag de reden niet hieraan, maar heel de PC was toch voor de vuilbak (technologie vernieuwing, dus moest alles vervangen), dus het was de moeite om wat uit te proberen.

2. 62°C is bij kamertemperatuur, normaal CPU-gebruik (dus geen spel, film). Intel geeft Max. 70°C.
3. Wordt gemeten met Everest
4. CPU overclocked? Hij draait 3014Mhz (standaard 3000Mhz) Ik neem aan dus van niet.
5. 1 fan achterkant net boven de CPU koeler voor de voeding, en ook de enige andere fan
6. CPU is: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200), 478 Pin

Naar alle waarschijnlijkheid moet ik dus de koelpasta vervangen? De koeler staat er in ieder geval goed op. Een rijstkorreltje pasta zat er zkr niet meer op zoals (@MAX3400: ja ik heb hem gelezen) in de FAQ staat voor een P4.

Besluit: nieuw en meer pasta op?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 18:06 ]

Pagina: 1