Ik heb een WRT54GL Router, met daarop CoovAP. Zodoende heb ik het wireless signaal opgekrikt tot 100mW zodat ik hier een continue "excellente" verbinding heb (zegt Windows). Hoewel ik op het internet raak, gebeurt ongeveer elke twee minuten dit (zie plaatje) - de ene keer al wat heftiger dan de andere keer - en heb ik de grootste moeite om nog wat vlotjes te doen op het net.
Ik zit op hooguit 20 meter van de router vandaan en er zitten wel een stuk of wat (dunne) muren tussen, maar de kerel naast me die op amper 10 meter ervan verwijderd is, heeft dezelfde problemen, op een andere computer en een ander besturingssysteem. Anderen, die dichterbij de router zitten en met minder muren, lijken geen problemen te hebben.
Vragen:
1) Kan het zijn dat een "Excellent" van Windows niet noodzakelijk juist is, en geen rekening houdt met storingen?
2) Wat zijn error code 1231 en 1232?
3) Hoe kan ik de storingen verminderen?
4) Kunnen de storingen ook andere oorzaken hebben dan het bestaan van muren tussen mij en de router? Bvb een andere gebruiker die eMule oid gebruikt?

boven: ping naar www.google.com; onder ping naar router
Ik zit op hooguit 20 meter van de router vandaan en er zitten wel een stuk of wat (dunne) muren tussen, maar de kerel naast me die op amper 10 meter ervan verwijderd is, heeft dezelfde problemen, op een andere computer en een ander besturingssysteem. Anderen, die dichterbij de router zitten en met minder muren, lijken geen problemen te hebben.
Vragen:
1) Kan het zijn dat een "Excellent" van Windows niet noodzakelijk juist is, en geen rekening houdt met storingen?
2) Wat zijn error code 1231 en 1232?
3) Hoe kan ik de storingen verminderen?
4) Kunnen de storingen ook andere oorzaken hebben dan het bestaan van muren tussen mij en de router? Bvb een andere gebruiker die eMule oid gebruikt?

boven: ping naar www.google.com; onder ping naar router
[ Voor 3% gewijzigd door bluppfisk op 19-06-2008 15:46 ]