[Wireless] Ping error 1231/1232; Request timeout; Hoge pings

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een WRT54GL Router, met daarop CoovAP. Zodoende heb ik het wireless signaal opgekrikt tot 100mW zodat ik hier een continue "excellente" verbinding heb (zegt Windows). Hoewel ik op het internet raak, gebeurt ongeveer elke twee minuten dit (zie plaatje) - de ene keer al wat heftiger dan de andere keer - en heb ik de grootste moeite om nog wat vlotjes te doen op het net.

Ik zit op hooguit 20 meter van de router vandaan en er zitten wel een stuk of wat (dunne) muren tussen, maar de kerel naast me die op amper 10 meter ervan verwijderd is, heeft dezelfde problemen, op een andere computer en een ander besturingssysteem. Anderen, die dichterbij de router zitten en met minder muren, lijken geen problemen te hebben.

Vragen:

1) Kan het zijn dat een "Excellent" van Windows niet noodzakelijk juist is, en geen rekening houdt met storingen?

2) Wat zijn error code 1231 en 1232?

3) Hoe kan ik de storingen verminderen?

4) Kunnen de storingen ook andere oorzaken hebben dan het bestaan van muren tussen mij en de router? Bvb een andere gebruiker die eMule oid gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://www.fonteine.be/zandbak/pingers.jpg
boven: ping naar www.google.com; onder ping naar router

[ Voor 3% gewijzigd door bluppfisk op 19-06-2008 15:46 ]

• Bart©
  • Laatst online: 11:05
Google is je vriend.

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Heb het resultaat nog niet doorgespit, maar zo heb je een begin.

Hier staan wat tips: http://help.wugnet.com/vista/TCP-IP-repair-ftopict50461.html

[ Voor 16% gewijzigd door Bart© op 19-06-2008 15:55 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waar het op lijkt is dat je signaal wel sterk genoeg is, maar gestoord wordt door andere bronnen. Wellicht andere zooi die interferentie veroorzaakt? Babyfoons, bluetooth, draadloze telefoons, etc. ?

Want wat gebeurt er als je gewoon vlakbij de antenne gaat zitten met hetzelfde systeem?

[ Voor 3% gewijzigd door Vicarious op 19-06-2008 16:07 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• bluppfisk
  • Niet online
Google had ik zelf al geprobeerd.

@Vicarious: Dat zou ik dus moeten proberen, maar het is helaas fysiek onmogelijk om zo dicht te komen. Ik heb inderdaad Bluetooth en een DVB-T (ontvanger) in de buurt, alsook een draadloze muis en een surroundsysteem. Maar zelfs als ik die dingen afzet, lijkt dat niet te helpen.

Welk kanaal is overigens aan te raden voor mijn wifi? Ik heb het nu op 7 gezet, lijkt ietsje beter dan 6.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bluppfisk schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:21:
Google had ik zelf al geprobeerd.

@Vicarious: Dat zou ik dus moeten proberen, maar het is helaas fysiek onmogelijk om zo dicht te komen. Ik heb inderdaad Bluetooth en een DVB-T (ontvanger) in de buurt, alsook een draadloze muis en een surroundsysteem. Maar zelfs als ik die dingen afzet, lijkt dat niet te helpen.

Welk kanaal is overigens aan te raden voor mijn wifi? Ik heb het nu op 7 gezet, lijkt ietsje beter dan 6.
En waarom lijkt 7 je iets beter dan 6 -_-

Download is even Netstumbler en kijk eens naar de waarde van je netwerk en kijk tevens ook even naar een leeg kanaal

• bluppfisk
  • Niet online
Nu ik het op 7 gezet heb, lijk ik minder vaak "request timed out" te hebben, minder vaak pingspikes en minder vaak die bizarre error (waarvan ik nog steeds niet weet wat ze eigenlijk wil zeggen).

Maar het kan ook de tijd van de dag zijn, die rariteiten lijken volledig willekeurig...

Volgens netstumbler heb ik geen compatibele wireless adapters. Onzin natuurlijk, ik heb er wel twee, waarvan één de toch wel heel algemeen beschikbare D-Link dongle.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nou moet ik zeggen dat de meeste van die dongles niet altijd de meest betrouwbare dingetjes zijn. Heb je dit ook met een laptop met een intern draadloos kaartje?

En ik zou inderdaad wat verschillende kanalen proberen... Probeer 1, 6 en 11 eens, en dan daartussen zoeken.

Vicariously I live while the whole world dies

• bluppfisk
  • Niet online
Mijn interne draadloze kaart in de pc pikt het signaal minder goed op (daar is het signaal slechts "good" tot "weak"). Dit is een broadcom 54g kaartje. Maar een laptop met een interne kaart doet hetzelfde ):

• bluppfisk
  • Niet online
Soms heb ik overigens ook het volgende probleem: pingen naar de router gaat zonder problemen maar naar het internet (google) geeft "Request timed out". Kan dat dan toch nog een probleem zijn tussen mijn router en mij of is dat 100% zeker een probleem tussen de router en het internet?

• bluppfisk
  • Niet online
Nog een nieuwe vondst. Ik probeer even met een andere laptop in de buurt te pingen naar zowel router als google.com. Ik krijg zowaar heel gekke resultaten:

af en toe krijg ik een ping timeout naar mijn router terwijl ik terzelfdertijd een doorlopende reeks geslaagde pings van onder de 60ms terugkrijg van google.com.

Ik versta er helemaal niets meer van. Iemand?

• bluppfisk
  • Niet online
reuzebumperd
Pagina: 1