Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:45
Zucht, ik ben vandaag een halve dag bezig geweest tomtom op dit apparaat aan de praat te krijgen en de laatste stap wil met geen mogelijkheid.

Allereerst was het nogal wat geknutsel tomtom 6.03 met 6.75 europa maps erop te krijgen met werkende stemmen, maar het laatste stukje wat nu maar echt niet wil lukken is het koppelen met m'n bluetooth gps ontvanger (Qstarz BT-Q818). Rampzalig is dat Windows Mobile daarin toch ook.

Hij wordt gewoon gevonden en ik koppel hem gewoon in het bluetooth menu (settings > connections). Vink ook "serial port" aan.

Vervolgens heb je nog een programma "external gps" (settings > system) dat als proxy of iets dergelijks dient (toch???) waar je ook nog een aantal dingen in kan stellen (joost mag weten waarom).

Als laatste ga je dan naar Tomtom > voorkeuren > gps-status > stel in > andere bluetooth ontvanger. Daar kan je dus voor verschillende compoorten kiezen (com9, com0, com2, serial port & com7 momenteel bij mij).

Ik heb ze allemaal al geprobeerd heb ik het idee (letterlijk uren al bezig :( :() en NIETS maar dan ook NIETS werkt. Nog even m'n Nokia 6600 gepakt om te checken of de ontvanger het nog wel goed doet en die pakt hem binnen 2 seconden nadat ik tomtom aanzet, ZONDER ook maar IETS in te stellen ^$#^^%@$^$#%$# :( :(.

Iemand ideeën? Ik heb overigens deze thread al gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=319640 waar meer mensen het probleem beschrijven, maar geen eenduidige oplossing die werkt.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Toevallig heb ik het geprobeerd en weet niet precies wanneer het nou werkte maar heb je tussendoor je telefoon al eens uit en weer aan gezet? dat hielp bij mij geloof ik.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kort door de bocht:

-BT gps ontvangen pairen
- nieuwe uitgaande poort maken voor de BT GPS op bijv com0 (beveiligde veribnding uitzetten)
- in TomTom ander gps apparaat selecteren en dan Com 0

Overigens, niet kloten met je externe gps instellingen.

dat kan tot gevolg hebben dat je gps niet meer 'goed' werkt en dit is op te lossen door een hard-reset
info: http://www.modaco.com/con...-warning-re-gps-settings/
A word of warning - DON'T fiddle with the 'External GPS' settings.

It's pretty easy to get it to the state where you have to hard reset to get it working again!
-extra-

Overigens hoef je de serial port helemaal niet aan te vinken :)

Volgens mij wordt het in jou geval de hard reset :+

[ Voor 65% gewijzigd door Viper® op 19-06-2008 15:25 ]

• flipjevandejam
Héél vreemd dit als je het mij vraagt. Ik heb namelijk expres geen simkaart in de telefoon en dus ook het gsmsignaal uitgezet om zodoende stroom te besparen. Maar blijkbaar verstoord dat de doorgave van het bluetoothsignaal ook, want zodra ik dus de telefoonfunctie weer aanzet, pakt hij meteen mijn gps ontvanger op. Daar ben ik blij mee, minder met dat ik de telefoonfunctie niet uit kan zetten, maar ala.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
haha, dit had ik dus bij mijn mda vario.
Ik kreeg het niet meer aan de gang.
Later kwam ik erachter dat het kwam doordat ik mijn simkaart eruit had gehaald (gebruikte de mda puur voor navigatie). Telefoonfunctie uit = ook bluetooth uit (dus een soort flightmode)

...less is more

• flipjevandejam
Ja, hij zei in tomtom ook wel dat de telefoonfunctie in vluchtmodus stond, prima, dat wilde ik juist, maar ik had bluetooth dus speciaal apart aangezet in de comm manager. Naja, ik flip sowieso helemaal van alle ^%@^#$-menuutjes, schermpje en instellingen die je dubbel moet maken in dit KUT-Windows-Mobile, dus hier kijk ik ook niet meer verbaasd van op... zucht :'(

Verwijderd

bij je bleutooth instellingen als je hem paired zorg ervoor dat hij de naam BT GPS heeft dit was ook mijn probleem daarna simpelweg eenvoudig kunnen pairen

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Heb je toevallig WM6.1 op je Touch gezet?

Verwijderd

als ik TomTom versie 6 installeer krijg ik alles netjes aan de praat maar ik kan alleen de belangrijste straten binnen een drop of stad kiezen... "kleinere " straten komen in de lijst niet voor.
Bij de installatie kan ik ui 2 verschillende "Benelux" kaarten kiezen, of ik de gewone of de plus kies, het maakt niks uit...
Iemand een idee?
Bedankt
JP
Pagina: 1