Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]2.1 ipv 5.1 geluid*

Pagina: 1
Acties:

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 14:23
Ik heb onlangs mijn pc geformateerd en ben nu dus mijn 5.1 geluid weer kwijt en zit nu alleen met 2.1 geluid -_-.
Ik heb Windows Vista Ultimate en weet niet meer hoe ik het terug op 5.1 krijg.
Heb al gezocht op google maar daar wordt vaak beweerd dat het niet mogelijk is. Toch is het mogelijk want hiervoor had ik ook vista en is het me op een of andere manier toch gelukt om muziek op 5.1 af te spelen. Ik heb een onboard geluidskaart van Asus (Soundmax) en heb de nieuwste driver al geinstaleerd en bij config scherm 5.1 surround sound geconfigureerd. Helaas zonder resultaten.

Iemand een idee? Want als je 5.1 gewend bent is 2.1 echt waardeloos.

Overigens mis ik ook al een tijdje mijn control panel van soundmax :S waar is dat gebleven? Waarom zit het niet meer in het software pakket? Je kon er vanalles mee instellen echt waardeloos dit.

[ Voor 13% gewijzigd door Blueflame_Core op 19-06-2008 15:44 ]

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 14:23
Nou het is alweer opgelost dus er kan eventueel een slotje op.
Zal hier even uitleggen hoe ik het heb gedaan misschien handig voor anderen die hier ook mee zitten te kammen.

Onboard Soundmax 5.1 Geluid Instellen;

Stap 1:

Start>Configuratiescherm (uitgaande van "klassieke weergave")>Geluid>Luidsprekers>Configureren>5.1 selecteren en de stappen volgen.

Stap 2: We zijn nog steeds in geluid en we selecteren weer Luidsprekers>Eigenschappen>Geavanceerd> 16 Bits, 48000Hz (DVD-kwaliteit) selecteren en klaar.
Werkt het niet dan kun je proberen om bij Luidsprekers>Eigenschappen>Aanpassingen>Luidsprekers Uitvullen te kiezen. Maar instellen op 16 Bits, 48000Hz (DVD-kwaliteit) heeft bij mij de doorslag te geven en kan nu weer op 5.1 muziek luisteren.