Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PicoPSU 90W, 12V input?

Pagina: 1
Acties:

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 07:51
Ola :),

Om even mijn probleem te omschrijven. Ik ben een mini-itx pc'tje aant bouwen waarin ik een PicoPSU 90W dienst laat doen als zuinige voeding. De PicoPSU heeft zelf een ingangsspanning nodig van 12V.

Ik ben nu opzoek naar een adapter voor mijn PicoPSU maar kan nergens wat zinnigs vinden. Wel veel laptop-adapters die 15V uitspugen. Zou dit een probleem kunnen zijn voor de PicoPSU?

Het betreft deze *KLIK*: PicoPSU 90W SPECS

Afbeeldingslocatie: http://www.logicsupply.com/images/photos/power/picopsu-90_big.jpg

Op die pagina staat wel ''Only at 12V'' maar ik vraag het toch even. Misschien iemand die hier mij meer over kan vertellen? Of mij een leuk adresje kan geven wat ik een dergelijke adapter voor deze PicoPSU goedkoop kan krijgen?

Thanks!

Dotto :)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Die 12 volt gaat ook direct naar je moederbordje toe, dus het lijkt me persoonlijk niet aan te raden, unless you love the smell of burning PCB in the morning ^^
Koop gewoon een degelijke 12V adapter, voor dat mini-ITX bordje zal je ook niet te weinig betaald hebben, dus investeer ook in een goede voeding om het bordje heel te houden ;)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Je had even op moeten letten bij de shop waar je het kocht, meestal kan je het wel in een pack kopen met een 12V adapter, of een losse adapter. Maar ze zijn nog wel te krijgen hoor.
Ik zou niet gaan expirementeren, al kun je er vast wel een normale transformator naar 12 volt tussen kunnen zetten (met genoeg power)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Conrad bijvoorbeeld, heeft diverse gestabiliseerde (geschakelde) voedingen. Zien er uit zoals de meeste laptop voedingen. 12V en een paar ampere moet voldoende zijn.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom niet gewoon een vette DC-DC converter ertussen? Je hebt het hier over 6-7 ampere, dat moet nog wel te doen zijn (ook al is het niet makkelijk).

De SMPS tweaken van de laptop-voeding zou ik niet doen.

Nasty oplossing: Stuk of 4 diodes ertussen? >:)

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 22:50
Let wel ook op dat deze voeding ene flinke piek stroom moet kunnen leveren.

Ik heb deze ook gehad en om hem te booten had hij heel veel prik nodig.
Auto accu werkte uiteindelijk he beste.
Of je zet er een kleine accu tussen mocht het neit lukken, als een soort van buffer.
Want als tijdens het opstarten de spanning zakt onder de 11v stopt hij ermee. (of 8v)
Weet niet meer precies.

• endless90
Hmm ja. Dat wordt dan dus toch wel een degelijke geschakelde 12V voeding. Op Conrad kan ik zo even snel niks vinden.

Naja, zo'n grote piekstroom zal het niet zijn aangezien er alleen een Little Falls intel bordje aanhangt met een Atom CPU, 1Gb geheugen en een 320Gb HD.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

De meeste universele laptop-adapters hebben ook de mogelijkheid om 12V te leveren. Zorg wel dat je een adapter hebt die genoeg vermogen kan leveren, je hebt het immers over 90/12 = 7,5A over de 12V lijn... dat ga je met een normaal muurplug-adaptertje dus niet trekken!

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• !null
Kijk hier even:
http://www.short-circuit.com/categories/acdc.php
Dat is in Amerika, dus wel een hoop verzendkosten maar het loonde mij toen behoorlijk omdaar AC-DC en DC-DC boardje te kopen, zelfs inc verzendkosten nog goedkoper dan iets kopen in NL of Duitsland

• endless90
Stoney3K schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:33:
De meeste universele laptop-adapters hebben ook de mogelijkheid om 12V te leveren. Zorg wel dat je een adapter hebt die genoeg vermogen kan leveren, je hebt het immers over 90/12 = 7,5A over de 12V lijn... dat ga je met een normaal muurplug-adaptertje dus niet trekken!
Dat wist ik ja. Ik moet sowieso een geschakelde voeding hebben. Iets als een laptop adapter oid. Deze zie je voor 12V echter maar weinig.
GreenSky schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:37:
Kijk hier even:
http://www.short-circuit.com/categories/acdc.php
Dat is in Amerika, dus wel een hoop verzendkosten maar het loonde mij toen behoorlijk omdaar AC-DC en DC-DC boardje te kopen, zelfs inc verzendkosten nog goedkoper dan iets kopen in NL of Duitsland
Hee kijk! Daar ga ik mijn PicoPSU ook bestellen. Kwam in contact met hem via Ebay. Het klopt dat het idd goedkoper is dan hier in Nederland.

Zou zoiets ook voldoen? > 90W 12V Adapter KLIK

Op dit moment heb ik een 350W ATX voeding erin hangen maar echt zuinig zijn deze dingen standaard niet he? Zeker niet al ik maar max. 90W gebruik.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

That's the right tool for the job laddie. 110-240V in, 12V uit, en eventueel nog 12V in als je het wil hebben, kun je overal mee terecht. ;)

Een 350W ATX PSU eraan hangen om 12V te produceren en dat weer in een mini-ATX voeding te stoppen is natuurlijk wel een beetje dubbel. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• endless90
Stoney3K schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:52:
[...]

That's the right tool for the job laddie. 110-240V in, 12V uit, en eventueel nog 12V in als je het wil hebben, kun je overal mee terecht. ;)

Een 350W ATX PSU eraan hangen om 12V te produceren en dat weer in een mini-ATX voeding te stoppen is natuurlijk wel een beetje dubbel. ;)
Die pico hangt er nu niet tussen. Ik gebruik alleen die ATX voeding.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dotto schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Dat wist ik ja. Ik moet sowieso een geschakelde voeding hebben. Iets als een laptop adapter oid. Deze zie je voor 12V echter maar weinig.

[...]

Hee kijk! Daar ga ik mijn PicoPSU ook bestellen. Kwam in contact met hem via Ebay. Het klopt dat het idd goedkoper is dan hier in Nederland.

Zou zoiets ook voldoen? > 90W 12V Adapter KLIK

Op dit moment heb ik een 350W ATX voeding erin hangen maar echt zuinig zijn deze dingen standaard niet he? Zeker niet al ik maar max. 90W gebruik.
Op zich maakt het qua rendement denk ik niet zoveel uit. Je voeding neemt gewoon dát op wat je verbruikt, dus of het een 90watt voeding of 350 is maakt dan niet zoveel uit. Best kans dat een goede >350watt PSU zelfs zuiniger is, omdat je ze kunt kopen met een rendement van >80% Al zie ik dat de conrad voedingen dat ook minimaal halen.

Ik weet niet hoe de qualiteit is van de DX voeding, maar volgens de specs moet hij voldoen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.salland.eu/?re...productinfo.php?pid=42532

PicoPSU Power Adapter 80W External 220 12V

AC input voltage: 90~264V AC
AC input frequency: 47 ~ 63Hz
Efficiency: 80% typical
Leakage current: 3.5mA max.
DC output voltage: 12V DC
DC output current: 0.1A min, 6.66A max.
Safety approvals: CB, CUL, TUV, CCC, PSE, BSMI
EMI/EMC: CE, FCC

[ Voor 66% gewijzigd door Raven op 19-06-2008 19:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• endless90
_ferry_ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:22:
[...]

Op zich maakt het qua rendement denk ik niet zoveel uit. Je voeding neemt gewoon dát op wat je verbruikt, dus of het een 90watt voeding of 350 is maakt dan niet zoveel uit. Best kans dat een goede >350watt PSU zelfs zuiniger is, omdat je ze kunt kopen met een rendement van >80% Al zie ik dat de conrad voedingen dat ook minimaal halen.

Ik weet niet hoe de qualiteit is van de DX voeding, maar volgens de specs moet hij voldoen.
Ik heb hem besteld en wacht het wel af. Ben benieuwd :).

Die 350W ITX voeding die ik heb is echt zon cheap ass ding. Echt zuinig zal hij niet zijn lijkt me...
Raven schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:23:
http://www.salland.eu/?re...productinfo.php?pid=42532

PicoPSU Power Adapter 80W External 220 12V

AC input voltage: 90~264V AC
AC input frequency: 47 ~ 63Hz
Efficiency: 80% typical
Leakage current: 3.5mA max.
DC output voltage: 12V DC
DC output current: 0.1A min, 6.66A max.
Safety approvals: CB, CUL, TUV, CCC, PSE, BSMI
EMI/EMC: CE, FCC
Die is max. 80Watt, terwijl mijn PicoPSU 90Watt is.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alsof een mini-itx systeempje tegen de 90W aan gaat zitten... ;)
80W lijkt me wel voldoende, als adapter

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 19-06-2008 19:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• !null
Die 350watt voeding is er waarschijnlijk eentje met een fan. Dat maakt em al minder zuinig.

• endless90
GreenSky schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:35:
Die 350watt voeding is er waarschijnlijk eentje met een fan. Dat maakt em al minder zuinig.
Klopt. Er zit een fan in ja. Zoveel verbruikt een fan niet. Het feit dat er een fan nodig is zegt al genoeg :P.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een fan gebruik 0.12 watt oid (hier iig wel, een papst fan volgens de spec) dus dat kost je de kop niet ;).

• endless90
Nee idd, maar het feit dat er een fan nodig is wel. Een hoop van de energie wordt dus omgezet in warmte.

• !null
Hangt toch van de fansnelheid en grootte af hoeveel die verbruikt?
Ik heb een mini-itx board van iemand overgenomen, kreeg ik een voeding bij, een normale voeding maar dan in een kleiner doosje, met een super lawaaierige 5 cm fan. Ik overweeg om alsnog een fanless voeding te kopen, ook al is dat vrij duur.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

heb je al besteld?

Waarom doe je dit niet? * klik *

Ietsje naar onder staat ook:

"Save $10" :)

Ben je in 1x klaar toch?

[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 20-06-2008 12:40 ]

| Security Management |

• endless90
Hij is al besteld ja.

Agja..ik ben nu totaal 60$ kwijt inc. shipping voor de picoPSU + adapter. Dus totaal valt het wel mee.

Bij die 50$ van mini-box.com zal ook nog wel wat verzendkosten bijkomen..

Iig toch bedankt ;)!

[ Voor 11% gewijzigd door endless90 op 20-06-2008 13:03 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:45

DaWaN

'r you wicked ??

Was de PicoPSU niet een buck/boost ? Ik dacht dat de PicoPSU een 6-15V inputrange had.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• endless90
Ja klopt. Er zijn PicoPSU met een zogenaamde ''wide range''. Deze slikken een spanning van 12 to 17 ofzo? Weet niet precies hoeveel.

De mijne wil alleen 12V helaasch :).

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
Dotto schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:02:
Hij is al besteld ja.

Agja..ik ben nu totaal 60$ kwijt inc. shipping voor de picoPSU + adapter. Dus totaal valt het wel mee.

Bij die 50$ van mini-box.com zal ook nog wel wat verzendkosten bijkomen..

Iig toch bedankt ;)!
Uhh waar heb je het nou besteld? :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• endless90
DealExtreme :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
hmm vreemd ik kan de picopsu er niet vinden

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• endless90
Oh damm, ik dacht dat hij het had over de 12V adapter. Stom.

Ik hem besteld ij Short-circuit op Ebay. Hij lag toevallig net op de deurmat! Is dus maar iets van 6dagen onderweg geweest. :)
Pagina: 1