Packard bell laptop mobo, voedingspinnetje afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 06:28
Beste allemaal,

Ik heb een oude Packard Bell easynote B3550 met een (naar ik heb vernomen van de helpdesk Cougar Mainboard 25/35W. Nu wil het onfortuinlijke zich voordoen dat het pinnetje in mijn moederbord waar je je voeding in doet is afgebroken, kortom, hij laadt niet meer op.

Nu ben ik een beetje handig en wil ik graag proberen het ding zelf te maken. Het moederbord zelf bestaat uit 2 stukken, het mainboard met daarop CPU e.d. en een klein stukje ernaast waar 2 USB poorten, een VGA uit en mn voeding opzitten. Deze klikt met 2 connectoren op de grote plank van mn moederbord. Ik heb al gebeld met Packard Bell of het mogelijk was om zo'n nieuwe voedingsdingetje op te sturen of misschien een heel nieuw klein plankje dat ik er zelf in kan klikken.

Natuurlijk kan dit niet, ik moet hem aanbieden ter reparatie met alle bijbehorende kosten (minimaal E100,-) en dat vind ik belachelijk, ik wil het immers zelf proberen en wil daarvoor best netjes bij mijn fabricant de spullen kopen. Daarom vraag ik jullie om hulp, ik hoop overigens dat ik in het goede forum ben. Ik ben al bij de elektronicaman van den haag geweest (Stuut en Bruijn) en die konden mij niet verder helpen met het onderdeeltje. Mijn vraag is of jullie me misschien verder kunnen helpen met hoe een dergelijk blokje heet (het is dus het blokje waar de stekker van je voeding in gaat of misschien weet iemand waar je zulke onderdelen kan kopen. Het gaat me echter vooral om een goede zoekterm, daarmee kan google je meestal een stuk verder helpen.

Hieronder een tweetal foto's, eentje van het kleine plaatje in kwestie dat op de grote plaat wordt geklikt, eentje van dezelfde plaat met het pinnetje ernaast. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen aangezien ik ook niets van de leverancier an sich op google kan vinden.

Niels

Afbeeldingslocatie: http://213.148.239.148/niels/Afbeelding%20002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://213.148.239.148/niels/Afbeelding%20005.jpg

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:40
Klinkt erg bekend als een klant die ik net aan de telefoon had, adviesje zoek op internet rond of je het "printplaatje" eventueel kan krijgen, Ebay etc en anders probeer vraag en aanbod even je weet maar nooit

Groeten Mektheb :)

• nielsl
in het engels heet het een DC power jack, maar heeft iemand een idee hoe het in het nederlands heet?
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Dit is wel een goedkope shop voor DC Power Jacks. 6 euro voor een exemplaar, je moet alleen wel even het typenummer van het ding weten, maar dat staat misschien wel op het blokje zelf of anders op het PCB vermeld. Zelf kan je natuurlijk ook even Googelen.

• nielsl
ja, ik had het gros van de sites reeds bekeken maar das allemaal in het buitenland. Hoopte dat je zulke dingen ook op nederlandse sites kon bestellen en daarvoor helpt een nederlandse omschrijving meestal iets beter. Maar toch bedankt :)