Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Sinds SP1 geheugenproblemen (traag!)

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 21:24
Ik heb een PC met 2GB geheugen waar ik Windows Vista Home Premium op draai. Deze PC werkte prima, totdat ik SP1 geinstalleerd had. Sindsdien gaat op een of andere manier zo'n beetje al het geheugen verloren (staat continu op 98% ofzo, bij licht gebruik) met als gevolg dat de PC dus echt gigantisch traag geworden is. Ik heb SP1 al eens eraf gehaald (toen werkte de PC weer prima) en opnieuw geinstalleerd maar het probleem is ook meteen weer terug. Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb gegoogled maar kan geen antwoord vinden.

Specs van de PC:
Asus M2N-VM HDMI (met nVidia chipset)
AMD 64 X2
2x 1GB Kingston PC6400 (geloof ik)
Samsung HD

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan je niet zien wat er veel geheugen gebruikt ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ongebruikt geheugen is verspild geheugen. ;) Daarom gebruikt Vista ook vrijwel al het vrije geheugen voor de disk cache, komt daar het geheugengebruik niet door?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 21:24
Ik weet dat bij Vista het geheugengebruik anders is dan bij XP bjiv, maar het wordt er nu zo belachelijk traag van, dat kan echt niet kloppen. Gek genoeg kan ik niet zien waar het geheugengebruik in zit, zou het een service kunnen zijn? Hoe kan ik daarvan het geheugengebruik controleren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is niet het standaard memorymanagement van Vista dan, er is wat anders aan de hand.
Taskmanager en Performance Monitor zijn in deze je grote vrienden - als je tenminste de juiste kolommen ook aanzet en in de gaten houdt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device