He,
Ik ben bezig met een sync programmatje. Nu loopt het syncen in principe prima echter wanneer er een verschil in tijd (seconden) zit (Dus niet echt een andere timezone) dan stuur ik nu de client tijd mee naar de server ..en op de server reken ik het verschil uit.
Maar er zit natuurlijk ook tijd in de request van de client naar de server...en nu probeer ik uit te zoeken hoe ik die request tijd zou kunnen meten.
Wat ik nu probeer is boven aan in het script de huidige servertijd op te slaan in een variabele alleen dan zit je natuurlijk al op de server..en ik heb ook de tijd van de client... Maar ik wil zegmaar de response tijd hebben.
Begrijpt iemand wat ik bedoel? Ik kan het misschien niet goed uitleggen daarom ik niks erover vinden kan.
Uitleg
Ok even klein stukje verdere uitleg
Ik heb op de server een mysql tabelletje met de volgende velden
id (int)
subject (text)
content (text)
modified (datetime)
Op de client sla ik de laatste sync tijd op.
Bij de volgende sync vraag ik dus eigenlijk aan de server
Als je dus snel achter elkaar sync krijg je soms problemen.
Ik ben bezig met een sync programmatje. Nu loopt het syncen in principe prima echter wanneer er een verschil in tijd (seconden) zit (Dus niet echt een andere timezone) dan stuur ik nu de client tijd mee naar de server ..en op de server reken ik het verschil uit.
Maar er zit natuurlijk ook tijd in de request van de client naar de server...en nu probeer ik uit te zoeken hoe ik die request tijd zou kunnen meten.
Wat ik nu probeer is boven aan in het script de huidige servertijd op te slaan in een variabele alleen dan zit je natuurlijk al op de server..en ik heb ook de tijd van de client... Maar ik wil zegmaar de response tijd hebben.
Begrijpt iemand wat ik bedoel? Ik kan het misschien niet goed uitleggen daarom ik niks erover vinden kan.
Uitleg
Ok even klein stukje verdere uitleg
Ik heb op de server een mysql tabelletje met de volgende velden
id (int)
subject (text)
content (text)
modified (datetime)
Op de client sla ik de laatste sync tijd op.
Bij de volgende sync vraag ik dus eigenlijk aan de server
code:
1
| SELECT * FROM agenda WHERE modified > '{lastSyncDate}' |
Als je dus snel achter elkaar sync krijg je soms problemen.
[ Voor 21% gewijzigd door vorlox op 19-06-2008 14:21 ]