Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Hier thuis zit ik met een dilemma |:(

Ik wil mijn vaste telefoon aansluiting van de KPN helemaal opzeggen omdat ik tegenwoordig meer mobiel bel dan vast.
Alles bij elkaar ben ik nog goedkoper uit als ik alles via mijn Hi Sim-Only Abonnement bel, dan via mobiel en vast.
Dat scheelt toch weer abonnements kosten voor de vaste aansluiting...

Maar het probleem is dat ik nog wel best vaak de fax gebruik, jaja er zijn nogsteeds bedrijven die geen bijlage van e-mails mogen openen en daardoor moet je blijven faxen.

Nou weet ik dat er een fax optie zit in XP alleen kan dit werken via "alleen" de ADSL of heb je nog echt een analoge of ISDN lijn nodig...?

Daar ben ik dus nog niet achter :'(

Ik heb gebrobeert om via die fax optie te faxen alleen bij het zoeken naar een modem loopt het hele zaakje al vast in de zin van "kan geen modem vinden", terwijl ik hier toch echt een Alcatel modem heb staan (wel met een router ertussen).

Weet iemand hoe ik dit kan configureren zodat ik kan faxen vanuit XP...?, en hoe zit dat met faxen ontvangen...?

_/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

via outlook?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:26

qless

...vraag maar...

Zonder vaste lijn kun je idd niet faxen via modem, dus je zal een email2fax service abo ergens moeten nemen

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Nog niks gevonden via google en dergelijke?
http://www.google.nl/sear...nternet&btnG=Zoeken&meta=

Er zijn iig websites die dit aanbieden (dus niet direct vanuit de fax zelf). Bijvoorbeeld door een email te sturen die daarna als fax doorgestuurd wordt. Misschien is er verder wel wat te vinden waarmee je A4's vanuit de fax gewoon omzet in een formaat die dan weer doorgestuurd kan worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 19-06-2008 12:27 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Ja daar heb ik veel van gevonden alleen over faxen via XP niet echt veel bruikbaars.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Maar wat heeft een mail2fax service dan specifiek met XP te maken?

De ingebouwde FAX module gaat er gewoon van uit dat jij een faxmodem gebruikt - of dat een koperlijn van tante pos is of een virtuele compoort via BT naar je telefoon of een aparte GSM faxmodem boeit dan niet echt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Heh jammer |:( , Ik dacht het het gewoon via de ADSL kon :+

Er zijn idd zat "misschien wel teveel" online/e-mail fax services maar ik zoek "ben toch Nederlander B) " op de 1e plaats een gratis/freeware oplossing want zo vaak fax ik nou ook weer niet, maar wel vaak genoeg om het niet te kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
crack_en_hack schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:51:
Heh jammer |:( , Ik dacht het het gewoon via de ADSL kon :+
Misschien had je dan beter kunnen [google=fax transmissie protocol] om te zien of dat wel of niet kan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1