P35-DS4 niet overweg met crossfire + netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
specs:
GA-P35-DS4
2x HD2900XT
Q6600
Intel 1gbit pci-e 1x netwerkkaart
4x1GB ram
OS geprobeert, vista 64bit, xp, xp 64bit

Het zit dus zo, als ik allebei de videokaarten in de pc zet kan ik gewoon crossfire enablen en werkt alles perfect.
Zodra ik de netwerkkaart erbij zet komen er problemen, en dit is dus verschillend.

Situaties die voordoen:
  • De netwerkkaart wordt helemaal niet herkent (ook niet in device manager), en crossfire blijft werken
  • De netwerkkaart werkt wel, maar het crossfire tabje is verdwenen in CCC terwijl allebei de videokaarten nog wel worden getecteerd in device manager.
  • De zelfde situatie als hierboven, alleen dan wordt er nog maar 1 kaart in device manager gedecteerd.
  • beide de netwerkkaart als crossfire werkt niet.
  • Heel uitzonderlijk, maar soms werkt het helemaal perfect (alles wordt gedecteert en werkt)
Dingen die ik al geprobeert heb:
  • Nieuwste bios flashen + cmos reset
  • 3 verschillende OS'en (zie hierboven)
  • Verschillende crossfire bridges.
  • Drivers van 8.1 t/m 8.6
  • 1 videokaart ipv 2, dit werkt gewoon goed icm met de netwerkkaart
  • Met een pci netwerkkaartje had ik hier ook al last van, maar toen had ik het wonder boven wonder toch helemaal werkend gekregen, icm met pci-e 1x lukt het dus niet (pci kaartje past niet meer door enorme luchtkoelers op videokaarten)
Ik heb dit bij PMG gezet omdat mij dit meer een moederbord probleem lijkt dan een graka probleem.

Is dit een gevalletje rma, of is hier nog een oplossing voor (iets met irq channels misschien?).
Of hebben meer mensen hier last van?

http://specs.tweak.to/15535

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Als een ander PCI-e slot geprobeerd? Eén van de drie deelt namelijk een lane met de oranje PCI-e 16x slot! En onboard lan uitgezet?

[ Voor 10% gewijzigd door The__Virus op 19-06-2008 13:12 ]

• tjtristan
The__Virus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:12:
Als een ander PCI-e slot geprobeerd? Eén van de drie deelt namelijk een lane met de oranje PCI-e 16x slot! En onboard lan uitgezet?
Hij zit in het bovenste pci-e 1x slot (boven de bovenste videokaart).
Voor de rest zijn alle sloten bezet (die koelers nemen 3 sloten p.s. in).
Onboard lan werkte sowieso al niet meer, daar moet die eigenlijk al rma voor, maar ik stuur hem liever niet voor zo'n klein dingetje rma, omdat ik m dan weer zolang kwijt ben.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Ik heb nog even de handleiding gelezen. Misschien goed idee dat je dat voortaan ook doet ;) Daarin staat dat als je het tweede x16 slot gebruikt, de 3 x1 slots onbruikbaar worden. Dat komt omdat de vier lanes naar de x16 gedeeld worden met die drie. Er zijn maar 4 lanes beschikbaar naast de eerste 16x poort en bij gebruik van beide x16 poorten worden alle 4 de lanes voor het tweede x16 slot gebruikt. Dit is dus een hardwarematige beperking en wat je wilt kan dus niet werken zonder problemen.

• tjtristan
Ok dankje, dan gaat de netwerkkaart retour en het moederbord RMA :)

Verwijderd

nee.. er is niks kapot (niet wat ik kan lezen iig)

Je mobo ondersteunt het gewoon niet... Probeer een PCI netwerkkaartje te regelen (zéér goedkoop), dan werkt het wel.

Je videokaarten hebben een aantal "connecties" nodig. Als je allebei de PCI-e x16 gebruikt, zijn ze allemaal in gebruik. Je PCI-e x1 gebruikt dezelfde connecties, die dus niet vrij zijn op het moment dat je beide PCI-e x16 gebruikt (2 kaarten dus (crossfire in dit geval))

• tjtristan
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:24:
nee.. er is niks kapot (niet wat ik kan lezen iig)

Je mobo ondersteunt het gewoon niet... Probeer een PCI netwerkkaartje te regelen (zéér goedkoop), dan werkt het wel.

Je videokaarten hebben een aantal "connecties" nodig. Als je allebei de PCI-e x16 gebruikt, zijn ze allemaal in gebruik. Je PCI-e x1 gebruikt dezelfde connecties, die dus niet vrij zijn op het moment dat je beide PCI-e x16 gebruikt (2 kaarten dus (crossfire in dit geval))
Ik weet dat er niks defect is, alleen de netwerk aansluiting op het moederbord zelf (wordt helemaal niet meer herkent).
Maar ik heb dus 2x een 2900xt met de arctic xtreme 2900 oid, die dus allebei 3 sloten in beslag nemen, dus er past geen pci kaartje meer in.
Daarom had ik dus die pci-e 1x netwerk kaart gekocht, maar dat gaat dus ook niet werken, dus toch maar het moederbord retour.

Pagina: 1