Ik zit met het volgende. Ik heb sinds kort een internet upgrade gekregen van 2 naar 8 mbit. Dit werkt in principe allemaal prima. Mijn Asus router doet zijn werk draadloos prima, richting mijn laptop en mijn desktoppc. Ik heb op deze laptop xp sp3 draaien en daar werkt alles prima. Downloaden gaat ongeveer met 950 kbyte per seconde. Nu haal ik dit in mijn hoofdpc ook (met Vista Ult. Sp1), maar naar een tijd (wisseld van kwartier tot drie kwartier) schiet dit terug naar maximaal 140 kilobyte per seconde, als ik geluk heb. Meestal rond de 50 kbps.
Als ik op één of andere manier de verbinding reconnect (danwel via een reboot pc, reboot router, of gewoonweg disc. en connect in windows), dan werkt het weer naar behoren. Het gaat hier voor de duidelijkheid alleen om downloaden. Upload en ping tests blijven prima werken.
Iemand enig idee wat dit wazige gedoe veroorzaakt? Ik heb geen downloads draaien, virusscan is up te date en heb zover ik weet ook geen spyware.
Ik heb gisteren ook even een firmware upgrade gedaan voor mijn router (Asus W520GC), dit maakte geen verschil.
Als ik op één of andere manier de verbinding reconnect (danwel via een reboot pc, reboot router, of gewoonweg disc. en connect in windows), dan werkt het weer naar behoren. Het gaat hier voor de duidelijkheid alleen om downloaden. Upload en ping tests blijven prima werken.
Iemand enig idee wat dit wazige gedoe veroorzaakt? Ik heb geen downloads draaien, virusscan is up te date en heb zover ik weet ook geen spyware.
Ik heb gisteren ook even een firmware upgrade gedaan voor mijn router (Asus W520GC), dit maakte geen verschil.