Poorten die random openen en sluiten

Pagina: 1
Acties:

• Earv
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 20:48
Hoi! Ik heb een gek probleempje. Ik heb poorten die random open en dicht gaan.

Als ik download met Azureus, kan het zo zijn dat de poort voor TCP-verkeer het ene moment open is en het andere moment dicht (te zien via 'NAT/Firewall Test' in Azureus). Het gaat soms een aantal uren goed, soms een dag of twee, maar uiteindelijk sluit de poort zich weer.

Ik heb nu in mijn Linksys WAG200G ADSL modem/router maar twee poorten open gezet waartussen ik switch als de ene dichtgaat. Dit werkt op zich wel, maar het zou natuurlijk niet zo moeten gaan.

Ik heb verder Windows XP SP2 en Kaspersky Internet Security, maar het probleem deed zich ook al voor toen ik nog AVG had.

Iemand enig idee?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je Toevallig UPNP aanstaan in de router?

• Earv
Weet ik niet uit mijn hoofd, dan zal ik even moeten kijken vanavond. Waarom is dat belangrijk?

• LuckY
  • Niet online
Dat is een service (redelijk onveilig) die opent poorten op aanvraag.

Wikipedia: Universal Plug and Play

• Earv
OK, ik zal het eens checken. Maar moet dat aan of uit staan?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Earv schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:40:
OK, ik zal het eens checken. Maar moet dat aan of uit staan?
Dat ligt aan jezelf hoeveel moeite je wilt doen aan je beveiliging. Neem eerst eens goed door wat het nu daadwerkelijk is.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• Earv
OK, dat snap ik, en ik zal er zeker induiken als ik weet of het zin heeft. Ik weet nu alleen niet of het zin heeft, alles wat ik heb is LuckyY's vraag of ik UPNP aan heb staan. Kan mijn probleem daaraan liggen?

• LuckY
  • Niet online
Ja dat kan ... als je heb gelezen wat uPnP is weet je wat het doet .... dat matched toch aardig bij je probleem omschrijving....
ik zou het persoonlijk uitzetten en zelf lekker forwarden...

• Earv
OK, ik ga vanavond even puzzelen. Bedankt voor jullie input zover!

• Earv
Ik heb ontdekt wat 't probleem is: ik heb Kaspersky nu al sinds zaterdag gedeïnstalleerd, en de dichte poort ging onmiddellijk open en is tot nu toe open gebleven. Dat is zó lang, dat ik denk dat het random openen en sluiten daar aan lag. Maar dat is toch merkwaardig? Ik heb gewoon netjes in Kaspersky aangegeven dat-ie alles van Azureus moet toestaan, ik heb zelfs de poorten gespecificeerd.
Pagina: 1