[Showcase] La Defense, Almere

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Hallo allemaal,

Een tijdje terug naar La Defense geweest, in Almere. Ik woon er al behoorlijke tijd, en we zijn ook vaak langs dit gebouw gereden. Echter is dit gebouw vanaf de buitenkant helemaal steriel wit. Ik kwam er achter dat dit gebouw van binnen iets héél anders is, een goed excuus dus om foto's te gaan maken! Lekker kleurijk, dat je niet zou verwachten voor een gebouw waar de belangstingdienst in zit. ;)

Een paar foto's zijn HDR. Dit is echter heel subtiel: hoewel de kleuren er nogal uit knallen, was dit op de originele foto's ook al zo. Ik heb hdr gebruikt om bijvoorbeeld de wolkenpartijen te laten zien, waar normaal alleen een overbelichte lucht zou zijn (zoals bij nr. 1 en nr. 6).

Er is een canon 350D gebruikt, met de 18-55 kit lens.

Een selectie:

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3070/2588268410_5be656f184.jpg
groter

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3133/2588268788_c759c00c79.jpg
groter

3. Detail Shot
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3015/2588275710_c21f577ba8.jpg
groter

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3034/2587442557_cbb4d882e7.jpg
groter

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3112/2587443923_451c0859c7.jpg
groter

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3153/2588290196_5dc9bcd647.jpg
groter

Laat maar weten wat jullie vinden. Schroom niet om wat harde kritieken te geven, is alleen maar beter. ;)

Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 en 6 vind ik echt heel erg cool. Geen kritiek van mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Oei! Wat een kleuren, ik zet maar snel mn zonnebril op :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Erg mooi!
2 en 4 vind ik erg geslaagd.

Enig puntje waar ik een opmerking over heb is dat ik het spijtig vind dat er af en toe een raam openstaat. (misschien is dat niet het geval in het weekend?)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 12:04

Beugelfles

I love rusty spoons

Erg mooi inderdaad!
nuclear waste schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:10:
Enig puntje waar ik een opmerking over heb is dat ik het spijtig vind dat er af en toe een raam openstaat. (misschien is dat niet het geval in het weekend?)
Dat er een raam open staat dat vind ik wel weer een aardig detail. De locatie lijkt al op een artist impression. Het is nu net of de maker van de artist impression dat soort details heeft ingevoerd.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Bedankt voor de reacties. :)
nuclear waste schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:10:
Je kan eigenlijk alleen naar binnen tijdens werktijd, anders is de boel afgesloten. Dus aan open ramen en andere dingen als mensen/auto's/etc. ontkom je niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 14:32
WOOOW serieus vet gebouw :9 en ja idd, vooral nummer 6, lijkt erg op een artist impression :P geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebouw tegenover usg people, ... pj oudweg :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen slechte serie! Kleurtjes komen er goed uit. Enige waar ik me aan stoor is dat platen die (volgens mij) recht bedoeld zijn niet recht op de foto zijn gekomen door de perspectiefvorming, doordat je je camera soms teveel naar de lucht richt.
Als het niet teveel is dan is dit goed te corrigeren in Photoshop. Beter is het om de foto gelijk goed en recht te maken. Dit is het makkelijkst te doen door in je "geplande foto" iets op te zoeken wat op ooghoogte is en daar op te richten met het midden van je camera. Als je hem wijd genoeg neemt kun je hem later wel croppen, zodat niet altijd je horizon in het midden zit en er geen halve foto met loze ruimte in beeld zit.

Perspectiefvorming is bij 2,3,5 en 6 NIET storend, maar bij 1 en 4 wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens op 19-06-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Laurens schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:14:
Geen slechte serie! Kleurtjes komen er goed uit. Enige waar ik me aan stoor is dat platen die (volgens mij) recht bedoeld zijn niet recht op de foto zijn gekomen door de perspectiefvorming, doordat je je camera soms teveel naar de lucht richt.
Als het niet teveel is dan is dit goed te corrigeren in Photoshop. Beter is het om de foto gelijk goed en recht te maken. Dit is het makkelijkst te doen door in je "geplande foto" iets op te zoeken wat op ooghoogte is en daar op te richten met het midden van je camera. Als je hem wijd genoeg neemt kun je hem later wel croppen, zodat niet altijd je horizon in het midden zit en er geen halve foto met loze ruimte in beeld zit.

Perspectiefvorming is bij 2,3,5 en 6 NIET storend, maar bij 1 en 4 wel.
Je hebt gelijk. Het is alleen niet echt een groothoek lens natuurlijk, dus om vooral te richten op de ooghoogte, en dan toch nog een wolkenpartij in de lucht meepakken is dan soms wat lastig (als je dan ook nog een stukje grond wil). De foto's zijn inderdaad vooral (een beetje) omhoog gericht genomen, vanaf heuphoogte of lager. Bijvoorbeeld bij nr.1 is dat gebouw een beetje krom over gaan hangen naar links. ;)

Maar goed, dit gebouw is inderdaad zeker de moeite waard. In Deventer is de tegenhanger van dit gebouw, die dan ook qua stijl identiek is, namelijk de " l'Arc en Ciel."
Ze gebruiken daar hetzelfde folie, waarbij de kleur veranderd wanneer je beweegt ten opzichte van de panelen. Erg gaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:02

Markie

Voorheen BBE

Prima kleurtjes. Helaas zit er in een aantal foto's nog een vervorming (vooral 1, 4 en 5). Dit kan je makkelijk corrigeren in Photoshop en maakt je foto's nog strakker.
Foto 3 vind ik enigszins buiten je serie vallen (vooral door de compositie). Foto 1 is mijn favoriet.

[ Voor 4% gewijzigd door Markie op 19-06-2008 22:31 ]

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Foto 3 heb ik er bij gedaan om ook een detail shot van de panelen te geven, vond ik wel leuk om te laten zien, aangezien die panelen erg belangrijk zijn (waarom dat moge duidelijk zijn ;) )
Maar het valt er inderdaad wel wat buiten.

Ik ga morgen even de vervormingen aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
Erg mooie foto's.
Ik ken het gebouw, kom zelf namelijk ook uit Almere en heb het ook wel eens willen fotograferen.

Het is je goed gelukt. Ik vind 1,2 en 4 het mooist.

Zou het in de late middag mooi zijn als het licht nog wat warmer is? of wordt het dan té warm omdat de gevels ook al oranje uitstralen?

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
Het probleem is dat je niet meer naar binnen kunt na werktijden. Dus om in de zomer dan een zonsondergang oid mee te pakken, is niet te doen.

Verder maakt het volgensmij weinig uit voor de panelen zelf. Ik denk eigenlijk dat ze bijna dezelfde kleuren reflecteren. De luchten en schaduwen worden dan wel weer beter.
Maar je zult dan toch moeten wachten tot het eerder donker wordt.
Pagina: 1