Denon 2808 Receiver voor 749 euro uit Duitsland kopen?

Pagina: 1
Acties:

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 13:02
Hallo allemaal, ik heb mjin zinnen gezet op een nieuwe receiver die de nieuwste HD formaten kan afspelen en ik zag dat deze in Nederland rond de 1100 euro kost.
Toevallig vond ik via Google een website van een duiste winkel die de Denon 2808 ook aanbied maar dan voor een schamele 749 euro!! (verz 34 euro)

Nou scheelt dit 300 euro op de prijs in NL. En nu weet ik dat het moeilijker zit met de garantie omdat hij in Duitsland gekocht wordt.
Voor de liefhebbers: http://www.hifinesse.de/h...enon-avr-2808-silber.html

Maar loop ik nog tegen meer problemen aan zoals bijvoorbeeld de FM tuner o.i.d?

Hebben meer mensen ervaring met electronica uit Duitsland?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 07:20
Technisch is het 100% hetzelde model als welke in nederland verkocht word.

Alleen als je aanspraak wil doen op je garantie zal je toch naar duitsland moeten.

Heb zelf net zijn grotere broertje aangeschaft, de AVR3808.
Zijn echt wereld versterkers, alleen de 2808 had net niet alles wat ik wou.

Voor zover ik weet heeft de importeur in Nederland de boel heel goed op slot zitten en word gewoon Glashard geweigerd als je een garantie claim doet op een product wat niet in Nederland gekocht is.

Is gewoon een afweging die je moet maken.
Heb hem zelf in nederland gekocht, was voor mij ook 300 euro meer maar wel zekerheid.

Maar we praten hier wel over Denon, en ik moet de eerste nog tegenkomen die problemen heeft.
Ik heb altijd pech met dat soort dingen dus vandaar dat ik mijn aankoop gewoon hier heb gedaan ( en kreeg korting met alle speakers er ook bij ),
Maar bij normaal gebruik gaat je denon zeker 10 jaar mee zonder problemen, alleen als je hem "op gaat sluiten" zodat ie niet zijn warmte kwijt kan gaan ze moeilijk doen.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Mijn vader heeft ooit een Denon AVR-1804 uit Duitsland gehaald en, op eventuele garantieperikelen na, merk je geen verschil tussen een Duitse of Nederlandse versie. Ze komen hoogstwaarschijnlijk gewoon uit dezelfde fabriek en het hangt van het moment van bestellen van de importeur af of een receiver een Duitse of Nederlandse wordt.
Bovendien is de betrouwbaarheid van Denon producten voor zover ik weet behoorlijk goed. Hebben thuis een oude tuner, cd-speler en versterker staan en die AVR-1804. Ik had als vorige receiver een AVR-1905 die nu bij mijn opa staat en alles doet het nog prima, alleen de (ruim 20 jaar oude) PMA-737 stereoversterker heeft een potmetertje van €3 dat vervangen moet worden. Dit is echter normaal na ruim 20 jaar en zelfs Denon kan onderdelen niet langer mee laten gaan dan hun verwachte technische levensduur.
Diverse kennissen hebben ook Denon producten en geen van hen heeft ooit aanspraak op garantie hoeven maken.
Voor bijna 30% prijsverschil zou ik de gok maar gewoon wagen.
In het onwaarschijnlijke geval dat er toch iets mis mee zou zijn (maak voor de zekerheid de doos even open in de winkel en controleer op eventuele beschadigingen) kan je voor €300 prima naar Duitsland op en neer rijden. Dan heb je een leuk stukje autobahn mee kunnen pikken en ben je nog steeds niks duurder uit. De Nederlandse importeur schijnt gewoon relatief duur te zijn. Dit hoor je bij meerdere zaken en diverse (zelfs bekende electronica en hifi zoals volgens mij o.a. Mediamarkt) zaken zijn daarom overgegaan op de Duitse importeur.

[ Voor 73% gewijzigd door mac1987 op 19-06-2008 12:13 ]

Verwijderd

Ik heb de 2808 een maand geleden voor 967 gekocht in Nederland bij aagpro.nl. Ik ben er niet dolenthousiast over. Hij werkt erg onhandig, de afstandbediening is erg onduidelijk en het geluid is erg wennen na mijn oude Onkyo. Dat laatste is natuurlijk een kwestie van smaak. Het positieve is dat hij veel functionaliteit biedt voor het geld.

• mac1987
Op zich zijn dat wel allemaal persoonlijke punten. Onkyo heeft een heel eigen geluid en natuurlijk is een andere klankkleur even wennen. Sommige mensen vinden de afstandsbediening geweldig, anderen vinden het weer niks. En qua bedieningsgemak vinden vele mensen en reviewsites mijn Marantz SR-8001 geweldig, maar ik vond de afstandsbediening en het menu van mijn oude Denon receiver 10x zo gemakkelijk (alleen klinkt die Marantz, 4 klasses hoger, wel een stuk beter ;)).
Dit zijn dus allemaal punten waar inderdaad op gelet moet worden, maar niet per se een algemeen minpunt van die receiver.

Verwijderd

knny schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:47:
Hallo allemaal, ik heb mjin zinnen gezet op een nieuwe receiver die de nieuwste HD formaten kan afspelen en ik zag dat deze in Nederland rond de 1100 euro kost.
Toevallig vond ik via Google een website van een duiste winkel die de Denon 2808 ook aanbied maar dan voor een schamele 749 euro!! (verz 34 euro)

Nou scheelt dit 300 euro op de prijs in NL. En nu weet ik dat het moeilijker zit met de garantie omdat hij in Duitsland gekocht wordt.
Voor de liefhebbers: http://www.hifinesse.de/h...enon-avr-2808-silber.html

Maar loop ik nog tegen meer problemen aan zoals bijvoorbeeld de FM tuner o.i.d?

Hebben meer mensen ervaring met electronica uit Duitsland?
Het kan nog goedkoper :)

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=550647

• knny
Nou voor 599 euro kun je geen miskoop doen denk ik ;)
En mocht er wat gebeuren met dat ding dan kost met dan iig geen 600 euro, want dat is nu het verschil met een apparaat uit NL

Ze verzenden ook naar Nederland en dat kost 39 euro. Ga er maar 1 bestellen denk ik :D

[ Voor 29% gewijzigd door knny op 20-06-2008 09:51 ]

Verwijderd

Als je even wacht, komen de 2809 modellen uit en vallen de prijzen van 2808 ook in Nederland.

• knny
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:53:
Als je even wacht, komen de 2809 modellen uit en vallen de prijzen van 2808 ook in Nederland.
Denk alleen niet dat het de helft is van de prjizen waar ze nu voor staan lijkt me

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:53:
En ook kun je dan de 2809 goedkoper in duitsland kopen.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• knny
Jivecar schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:38:
[...]

En ook kun je dan de 2809 goedkoper in duitsland kopen.
Ja misschien wel, ik twijfelde tussen die onkyo 606 en de 2808 en als de 2809 uitkomt zal de prijs idd wel gaan zakken, maar ach dat is met alles zo. Heb hem besteld en verwacht hem met 3 of 4 dagen :)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Malignant schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:53:
Voor zover ik weet heeft de importeur in Nederland de boel heel goed op slot zitten en word gewoon glashard geweigerd als je een garantie claim doet op een product wat niet in Nederland gekocht is.
Sterker nog, je krijgt al problemen als je je spullen niet bij een geauthoriseerde dealer koopt. Dus ook bij de goedkopere webshops in Nederland kun je al een berg van gezeik tegenkomen. Om zulke dingen te voorkomen kun je beter even kijken of je winkel in dit lijstje voorkomt. Dan maar iets meer betalen, maar je hebt dan in ieder geval een Nederlands adres waar je aan kan kloppen als er wat met je apparatuur aan de hand is...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand enig idee hoe je handmatig radio zenders afstemd (AVR 2808)? Schijnt dat dat met afstandbediening moet maar hoe zet ik die op 'tuner'? (Ik vermoed de NET/DTU stand en dan DEV1 maar zelfs daar ben ik nog niet zeker van. Er komt dan wel 'band', 'mode' en 'menu' , alle geheugen block-letters, en 'pijltje omhoog/omlaag' in beeld (heb ergens gelezen dat dat de knoppen zijn waarme je met hand zenders vast kunt leggen) maar de vesterker reageert in die stand op geen enkele tochscreen-knop van de afstandbediening. )

Loop hier al uren mee te pielen! aaargh!@# Prima versterkertje, alleen vind ik handleiding wel erg beknopt.

Bedankt alvast!

EDIT: dit is opgelost, op de afstandbediening zit ook een soft-key TU, daar gaat het allemaal een stuk beter mee...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 15:14 ]

Verwijderd

knny, uiteindelijk in Duitsland gekocht?
Nederlandse handleiding erbij?

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 09:44
Kan je die NL handleidingen niet gewoon downloaden bij Denon?
Veel fabrikanten hebben ze in pdf op hun site staan.

Verwijderd

Heb mijn Sony Receiver toendertijd in 2002 uit Duitsland, scheelde ook bijna 300 euro. Zolang je geen problemen hebt met de apparatuur, niets aan de hand :)

Handleiding zat er in allerlei talen bij :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:25:
Heb mijn Sony Receiver toendertijd in 2002 uit Duitsland, scheelde ook bijna 300 euro. Zolang je geen problemen hebt met de apparatuur, niets aan de hand :)
Sterker nog; bel Sony eens om de garantie naar NL om te zetten. Dat kan voor bijna elk Sony-apparaat wat in de EU is gekocht bij een officiele Sony-dealer. Hoef jij met je defecte versterker niet terug naar Duitsland maar komen ze hier onder Sony-garantie lekker sleutelen voor je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:25:
Heb mijn Sony Receiver toendertijd in 2002 uit Duitsland, scheelde ook bijna 300 euro.
Voor 300 euro kan je al eens een risico wagen. De onkyo 606 kost bij bij alle winkels in de buurt 650+ euro. In rotterdam kon ik em halen voor 391 euro. Voor 259 euro wil ik wel eens eventjes een uitstapje maken richting de andere kant van het land. (kon tuurlijk ook laten verzenden maar ik wou gewoon eens kijken of ze nog wat hadden staan in de winkel :P )

Voor die 300 euro moet je uiteindelijk toch ook voor werken. Ik geef het dan liever uit aan andere dingen dan de eventuele mogelijkheid dat je garantie problemen gaat hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 30-01-2009 14:11 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25
Chevy,

Waar heb jij de onkyo 606 dan gekocht voor 259?
Ik wil deze namelijk ook op zeer korte termijn aanschaffen. En dat scheelt dan toch al gauw 140 euro

Stop chasing the dream, you're already living it

• mac1987
259 euro verschil (650 in de buurt en 391 in rotterdam = 259 goedkoper in rotterdam) ;)
Dat scheelt dus nog een tientje ongeveer met de prijs die jij gezien had :)

[ Voor 30% gewijzigd door mac1987 op 30-01-2009 18:47 ]

Pagina: 1