Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop van Compaq gekocht, type a950. Hier stond Vista al voor geinstaleerd.
Helaas krijg ik telkens fout meldingen en reclame in beeld en Vista bevalt me ook niet helemaal.

Ik wou toen XP installeren maar bij het installatiescherm om een partitie te selecteren geeft hij aan;
onbekende schijf en er zijn geen partities.

Bij partitie aanmaken regaeert de laptop niet.

Bij een druk op enter krijgt de laptop een foutmelding en moet ik het systeem rebooten.

Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Waarschijnlijk zit er een sata-schijf in je laptop.
Dan moet je soms drivers laden tijden de installatie van XP, dat kan door op F6 te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Aangezien tegenwoordig steeds meer laptops worden uitgerust met SATA-schijven, verwacht ik dat het probleem ligt, in de ondersteuning van dit type disken in je image-/partitie-utility.

Weer te laat met submitten.... :+

[ Voor 8% gewijzigd door Kosh66 op 19-06-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:51
Maarrr, heb je wel een recente XP cd? Ik kwam laatst ook weer iemand tegen met een cd zonder enig ServicePack, waar zijn harde schijf maar voor 127gb werd gezien. Kijk ff of je een Service Pack 3 cd kan bemachtigen (als die er al zijn). Dan zitten er zo veel mogelijk drivers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb f6 geprobeerd, maar tijdens het laden / tijdens installatie of verschillende schermen reageert hij niet op f6.

ik heb een xp cd met SP2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

De A950 heeft geen floppydrive, dus aan F6 heb je niet zo veel. Je kunt beter eerst een installatieCD voorbereiden en de drivers daarin integreren.

Ik vraag me af hoeveel van dit soort topics we hadden gehad als mensen niet een oordeel over Vista opgedrongen kregen door de consumentenbond/anderen. De reclame en foutmeldingen zijn namelijk geen standaard onderdeel van Vista, dat heb je toch echt zelf gedaan...

[ Voor 48% gewijzigd door marcieking op 19-06-2008 19:22 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.. f6 is nu gelukt en hij geeft aan dat hij geen floppy drive kan vinden..
Hoe kan ik in een setup de drivers intergreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reclame etc. ligt dan waarschijnlijk aan het feit dat het een compaq installatie is en hun zelf allerlei dingen extra hebben geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:51
Je kunt ook op zoek gaan naar een vista installatie cd. Wanneer je gewoon een OEM disc hebt en dan je key gebruikt, heb je iig een installatie zonder reclamemeuk. Blijft het echter wel vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ga ik proberen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:00:
Klopt.. f6 is nu gelukt en hij geeft aan dat hij geen floppy drive kan vinden..
Hoe kan ik in een setup de drivers intergreren?
Met het programma nLite kan dat, zoek maar eens met Google.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:01:
De reclame etc. ligt dan waarschijnlijk aan het feit dat het een compaq installatie is en hun zelf allerlei dingen extra hebben geinstaleerd?
Ja, dat doen OEMs eigenlijk altijd.

Verder kun je met nlite gewoon een eigen CDtje bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Aangezien je een compaq laptop heb moet je de volgende optie even opzoeken (BIOS):

Sata Native Mode en die even veranderen, vervolgens werkt je XP wel ism je SATA disk. Zonder slipstream, etc. Heeft bij mij altijd perfect gewerkt!

Wat betreft je licentie die kun je veranderen naar XP. Even XP (OEM) versie installeren, met een blablabla key, vervolgens registeren en dan het nummer bellen wat in beeld staat. Je geeft aan dat je een downgrade doet en je hebt een legale XP licentie. Let wel op dat er kans bestaat dat je Vista licentie dus word omgezet!

[ Voor 54% gewijzigd door WidgetTWW op 19-06-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, het werkt!
Bedankt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42

Opa

Nu Multifocaal!

mrc16 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:47:
Wat betreft je licentie die kun je veranderen naar XP. Even XP (OEM) versie installeren, met een blablabla key, vervolgens registeren en dan het nummer bellen wat in beeld staat. Je geeft aan dat je een downgrade doet en je hebt een legale XP licentie. Let wel op dat er kans bestaat dat je Vista licentie dus word omgezet!
Dit kan dus alleen als je Vista BUSINESS of ULTIMATE hebt. Heb je Home of Home Premium, dan moet je hopen dat XP nog te koop is. Het goedkoopste is dan een OEM versie bij bijvoorbeeld een muis.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Opa schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:06:
[...]

Dit kan dus alleen als je Vista BUSINESS of ULTIMATE hebt. Heb je Home of Home Premium, dan moet je hopen dat XP nog te koop is. Het goedkoopste is dan een OEM versie bij bijvoorbeeld een muis.
Nee hoor, werkt prima met windows vista home basic en premium. Al zeker 30/40 keer gedaan voor de systemen die uitgeleverd worden, nog nooit een probleem geweest. Je moet alleen niet zeggen welke versie je hebt :P.

[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 19-06-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
sorry, dubbel bericht

[ Voor 93% gewijzigd door WidgetTWW op 19-06-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xxblackburnxx:
Is het nu helemaal gelukt met de installatie van windows xp? En alle hardware ook aan de gang gekregen? Ik wil deze notebook ook graag aanschaffen, maar doorslaggevend voor mij is of xp er correct op kan draaien. Ik hoor het graag van je. Thnx.

@mrc16:
Begrijp ik het goed dat als ik een nieuwe pc aanschaf waar windows vista opstaat, ik kostenloos een xp cd/key/registratie kan krijgen als ik contact opneem met microsoft wanneer je in het registratie proces zit wanneer je xp geïnstalleerd hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:39
je had ook alle crap van de vista af kunnen halen(probeer crap. virus scanner trails enz enz ) met decrapifier

meuk: PC Decrapifier 1.9.1

das het eerste wat ik ga draaien als mijn nieuwe laptop binnen komt met vista.. op mijn desktop heb ik totaal geen problemen met vista.

Iseci

Pagina: 1