[XP] Messenger Service inschakelen tbv Net Send

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 17:26
Hallo,

Op de afdeling op mijn werk vinden we het makkelijk om af en toe via net send met elkaar te communiceren. Bijvoorbeeld om te vragen of iedereen meedoet aan het koffierondje. Nou is het zo dat niet op alle pc's de messenger service is ingeschakeld. Bij sommige pc's was dit dus al ingeschakeld (PC A). Bij andere had de gebruiker voldoende rechten om het in te schakelen (PC B). En bij enkele had de gebruiker onvoldoende rechten op zijn pc (PC C). Die rechten werden ook niet verkregen als je met de gebruiker van PC B inlogde op PC C.

Mijn vraag is of het mogelijk is om buiten deze restrictie om toch de messenger service in te schakelen. Onze beheerder vind het namelijk niet nodig om dit op "alle" pc's in te schakelen.

Ik heb al geprobeerd om het via een bat file in te schakelen en het in de registry aan te zetten wat tot nu toe niet werkte.

Ik begrjip dat deze vraag misschien in het grijze gebied van hacken valt maar in mijn ogen is het onschuldig. Maar als om deze reden de vraag niet beantwoord mag worden hier begrijp ik het ook.

mvg Eric

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit is feitelijk omzeilen van de netwerk policy.
Dat is niet toegestaan op GoT.
Dit is een probleem dat je bij de beheerder neer moet leggen.

[ Voor 28% gewijzigd door LuckY op 19-06-2008 11:27 ]

• 1107972
Thanks voor je snelle reactie. Begrijp je uitgangspunt. Hoewel ik nog een kleine hoop heb dat iemand anders het misschen anders ziet en mij zou willen helpen wil ik niet dat dit topic een discussie gaat worden van welus nietus.

Als een moderator er hetzelfde over denkt als LuckyY (wat waarschijnlijk is) mag er voor mij part een slotje op.

[ Voor 5% gewijzigd door 1107972 op 19-06-2008 11:43 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

net send is irritant.

Waarom niet gewoon voorstellen aan de systeembeheerder voor een instant messenger/ chat oplossing. Kan zelfs de productiviteit bevorderen. Vraag stellen, en het antwoord komt misschien wat later, omdat iemand op de plee is ofzo, of al aan de telefoon.

Of je scoort een megafoon :P

Ey!! Macarena \o/

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Hier op de bureau gebruiken wij RealPopup misschien is dat wat voor je. (Ik dacht dat het sinds enkele versies een ander protocol gebruikte dan dat van net send).

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Als het bedrijf MS Exchange gebruikt kun je ook een soortement Corporate MSN gebruiken, dacht ik. Moet je even bij je systeembeheerder aankloppen of jullie bedrijf dat inderdaad heeft :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• 1107972
Wat betreft het programma RealPopup.

Op PC C (zie openingspost) is het waarschijnlijk ook niet mogelijk om dit programma te installeren. Onvoldoende rechten dus dan ben ik weer afhankelijk van de systeembeheerder en die zal met dezelfde reacte komen.

Groeten Eric

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan loop je toch vast, ongeacht wat je doet.
Vraag die beste man anders of hij alternatieven heeft in-house.

Maar doe het sowieso in overleg als je je baan wil houden - voor je het weet heb je een paar incidenten achter je naam staan en is het exit user.

Daar kunnen we je hier toch echt niet mee helpen, tevens:
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.