Beste tweakers,
Ik zit al een tijdje met een probleem, ik heb een dedicated webserver waarop PHP4 en PHP5 geïnstalleerd staan. PHP5 is er later bijgezet. Bij het installeren van PHP5 is echter geen PDO_MYSQL geïnstalleerd, deze wilde ik dus achteraf er nog bij zetten, hiervoor heb ik een HOWTO erbij gezocht, echter ik kom constant op de volgende melding uit:
Hij ziet dus enkel de PHP4 versie, terwijl PHP5 ook geïnstalleerd is. PDO drivers voor sqllite en sqllite2 zijn wel geinstalleerd volgens phpinfo();
System informatie:
FreeBSD 6
Apache 2.0.63
PHP4(Server API: Apache 2.0 Handler) and PHP5 (Server API: CGI)
Heeft iemand van jullie enige idee wat ik nu moet doen om het wel werkende te krijgen?
Ik zit al een tijdje met een probleem, ik heb een dedicated webserver waarop PHP4 en PHP5 geïnstalleerd staan. PHP5 is er later bijgezet. Bij het installeren van PHP5 is echter geen PDO_MYSQL geïnstalleerd, deze wilde ik dus achteraf er nog bij zetten, hiervoor heb ik een HOWTO erbij gezocht, echter ik kom constant op de volgende melding uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| dedi07# pecl install pdo pecl/PDO requires PHP (version >= 5.0.3), installed version is 4.4.8 No valid packages found install failed dedi07# pecl install pdo_mysql pecl/PDO_MYSQL requires PHP (version >= 5.0.3), installed version is 4.4.8 pecl/PDO requires PHP (version >= 5.0.3), installed version is 4.4.8 No valid packages found install failed |
Hij ziet dus enkel de PHP4 versie, terwijl PHP5 ook geïnstalleerd is. PDO drivers voor sqllite en sqllite2 zijn wel geinstalleerd volgens phpinfo();
System informatie:
FreeBSD 6
Apache 2.0.63
PHP4(Server API: Apache 2.0 Handler) and PHP5 (Server API: CGI)
Heeft iemand van jullie enige idee wat ik nu moet doen om het wel werkende te krijgen?