Het is nu zo geregeld dat users een roaming profile hebben en op zowel 2000 als XP kunnen inloggen. Op de 2000 machines draait Office 2000 en op de XP machines 2003, alle andere software die wordt gebruikt komt wel met elkaar overeen.
Dit zorgt nu voor allerlei problemen als een user bijv. switch van 2000 naar XP. Nu is dat het makkelijkst op de lossen door geen roaming profiles meer te gebruiken, wordt ook afgeraden door MS:
Zijn er nog andere oplossing naast bijvoorbeeld een local user profile?
Dit zorgt nu voor allerlei problemen als een user bijv. switch van 2000 naar XP. Nu is dat het makkelijkst op de lossen door geen roaming profiles meer te gebruiken, wordt ook afgeraden door MS:
Mij leek de beste oplossing om de users een mandatory profile te gebruiken, maar volgens mij lost dit dan weer niks op omdat het mandatory profile dat je dan maakt voor 2000 of XP is ontworpen aangezien: (denk aan de settings die worden opgeslagen voor bijv. Office)Roaming between different operating system versions
Although roaming between Windows 2000 and Windows XP should be a smooth process, there are some precautions you can take to minimize possible issues:
• If you can avoid roaming between versions of the operating system, then do so. There's nothing inherent in roaming that will cause problems, but the data that applications put in the profile may have unintended side effects on other versions of the operating system.
• …
Wat ik dan eigenlijk zal willen is een manier om een mandatory profile voor 2000 te hebben en een andere voor XP. Zou natuurlijk ook een local user profiles kunnen gebruiken maar dan weet ik al wat voor telefoontjes we krijgen "Mijn desktop is leeg, op die andere computer...".How to create a mandatory profile
1.) First of all create a standard user account and login as this user.
2.) Make the changes you require in this profile, desktop settings, appearance etc.
3.) Logoff. The profile will automatically be created in c:\documents and settings\username
...
...
Zijn er nog andere oplossing naast bijvoorbeeld een local user profile?