Hallo mensen,
Velen van jullie kennen hem wel: dat kleine VIA Epia 800Mhz moederbordje waar toen d'r tijd een (of zelfs meerdere) inkoopacties van geweest zijn:

Een Mini-ITX moederbordje met alles erop en eraan. Hij heeft altijd goed gewerkt, en werkt trouwens nog steeds
Ik heb alleen een probleem. Het moederbord heeft 1 PCI slot, en daar wilde ik een extra VGA kaart in steken om op die manier 2 beeldschermen te kunnen aansturen. Zodra ik de videokaart erin doe (en het beeldscherm erop aansluit) krijg ik in de BIOS gewoon beeld. Maar zodra Windows XP begint met laden hangt'ie vast. Zelfs in "veilige modus" start hij niet verder.
Er zijn al een aantal dingen wat ik geprobeerd heb:
- Windows opnieuw proberen te installeren. Maar dan gaat hij niet verder dan het 1ste installatie scherm (resulterend in een constant knipperende cursor)
- Andere videokaarten proberen. Zelfde probleem.
- In BIOS "Init Display First" switchen tussen AGP en PCI slot
- Proberen me erbij neer te leggen en als 2e scherm de TV out (composite
) te gebruiken. Maar dit geeft té slecht beeld en wil ik niet.
- De jumper om "TV out" of "digitaal geluid" (SP/DIF) te selecteren op geluid gezet zodat hij niet gaat denken dat ik 3 beeldschermen wil aansturen...
Ik vroeg mij af of jullie het ooit werkend gekregen hebben om met 2 beeldschermen te werken op dit leuke (kliene, lieve
) moederbordje? Hebben jullie nog tips of goede ideeën?
Velen van jullie kennen hem wel: dat kleine VIA Epia 800Mhz moederbordje waar toen d'r tijd een (of zelfs meerdere) inkoopacties van geweest zijn:
Een Mini-ITX moederbordje met alles erop en eraan. Hij heeft altijd goed gewerkt, en werkt trouwens nog steeds
Er zijn al een aantal dingen wat ik geprobeerd heb:
- Windows opnieuw proberen te installeren. Maar dan gaat hij niet verder dan het 1ste installatie scherm (resulterend in een constant knipperende cursor)
- Andere videokaarten proberen. Zelfde probleem.
- In BIOS "Init Display First" switchen tussen AGP en PCI slot
- Proberen me erbij neer te leggen en als 2e scherm de TV out (composite
- De jumper om "TV out" of "digitaal geluid" (SP/DIF) te selecteren op geluid gezet zodat hij niet gaat denken dat ik 3 beeldschermen wil aansturen...
Ik vroeg mij af of jullie het ooit werkend gekregen hebben om met 2 beeldschermen te werken op dit leuke (kliene, lieve