[FloppyDTV/S] Set top box in MCE niet te omzeilen!

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb al enkele dagen tot het kookpunt lopen klieren in mijn Windows Media Center Edition 2005 (inc. SP3 en alle Rollups en updates). Er zit een FloppyDTV/S in die extern via firewire verbonden is en met een CanalDigitaal CAM voor de kanalen zorgt. :(

Alles werkte tot voor kort prima, maar nu kan ik opeens in MCE na de keuze Antenne, kabel of satelliet (welke ik kies) niet meer om de keuze voor een Set Top Box heen (die ik dus niet heb). Vroeger kon ik gewoon zelf de tuner kiezen (FireDTV/S BDA) maar nu moet ik opeens een STB hebben die hij niet kan vinden (op composiet of s-video), logisch! |:(
Ik kan wel de tuner (FireDTV/S BDA) kiezen na de Antenne optie, maar dan krijg ik alleen de kanaallijsten van Digitenne en KPN Digitale TV, en ik wil Canal Digitaal toch?!

Hoe kan ik weer gewoon kiezen en zeikt ie niet om een STB? Ik zoek al dagen fora af en heb ALLES geupdate (mijn Windows MCE, MCE zelf, de drivers, firmware etc.). :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Stan op 19-06-2008 00:22 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
Blijkbaar zit t em in die updates. Wat nou als je zonder updates installeert (ook dat ding), en daarna pas de updates?! Beetje onnozel, maar t werkt denk ik wel.
edit: was het trouwens niet zo dat sp3 niet voor MCE bedoelt was?

[ Voor 17% gewijzigd door elmertje op 19-06-2008 10:18 ]

• Stan
Die updates doe ik nu pas, om het op te lossen.
Is het niet zo dat ze overgestapt zijn van DVB-S naar DVB-T waarop ik hem kan vinden en instellen of zo?

SP3 download hij zelf, dus dat lijkt me sterk... Ook niet meer dan normaal dat MCE ook die nodige updates nodig heeft.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00
Moet je voor de FireDTV niet de MCE drivers eerst installeren en dan wel voor DVB-T kiezen? Voor zover ik weet ondersteund MCE alleen DVB-T kaarten. FireDTV heeft voor hun DVB-C en DVB-S kaarten MCE drivers gemaakt die een DVB-T kaart emuleren... Je moet dus niet de BDA drivers maar de MCE dirvers installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Sikkek op 20-06-2008 11:35 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Stan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:18:
Alles werkte tot voor kort prima, maar nu kan ik opeens in MCE na de keuze Antenne, kabel of satelliet (welke ik kies) niet meer om de keuze voor een Set Top Box heen (die ik dus niet heb). Vroeger kon ik gewoon zelf de tuner kiezen (FireDTV/S BDA) maar nu moet ik opeens een STB hebben die hij niet kan vinden (op composiet of s-video), logisch! |:(
Dat kan natuurlijk niet zomaar opeens uit zichzelf gebeuren. Iets of iemand heeft je mce installatie veranderd of geupdate. windows gaat niet zomaar uitzichzelf dingen anders instellen.
Gewoon even goed nadenken wat je laatst veranderd hebt.

• Stan
Precies, ik hoor nu steeds meer dat ik gewoon mn FloppyDTV/S als DVB-T moet instellen en dat werkt ook prima.
Punt is alleen dat ik dan de lijst voor de kanalen/EPG krijg van aardse signalen, KPN en Digitenne dus, en ik kan niet mijn CanalDigitaal kiezen etc.
Is dat op te lossen of te omzeilen???

• Stan
Iemand nog?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Zover ik weet moet een extra driver geïnstalleerd worden om met MCE en DVB-S te werken.
Hierzo: http://www.universal-mce.de/index.php?lng=english

Ik werk wel met een PCI sat kaart en niet een via Firewire. Probeer het eens.

• Stan
Probleem blijft als volgt (na alle mogelijke updates etc):
De driver is een emulator die mijn FloppyDTV/S als DVB-T ontvanger installed. Daarom kun je alleen DVB-T gebruiken in MCE en moet je dus uit Digitenne of KPN Digitaal (beiden DVB-T) kiezen, en kloppen de zenders/guide/EPG/frequenties niet.
In FireDTVviewer (viewer bij de driver) vindt hij wel netjes alle (1200!) kanalen, en werken de meesten ook, behalve de versleutelde (CanalDigitaal). In MediaPortal moet ik teveel instellen en kan ik slechts 1 LNB instellen, en dan ook alleen de Astra 28 dus die krijg ik ook niet aan de praat.

:'(

Hoe krijg ik dit geheel nou in MCE netjes aan de gang, want ik begin na weken lang klieren en proberen echt radeloos te worden... Ik begin erover te denken VIsta MCE te installen met die drivers of XP kaal met MediaPortal (en dus de BDE drivers, zonder MCE instelling en plugin).

• Stan
Niemand meer? :'(
Pagina: 1