[Asus M2NPV-VM] Geen enkele USB poort werkt hierop?

Pagina: 1
Acties:

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Opgelost!
WhiteRaver schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:08:
Ik heb er een GigaByte GA-MA78GM-S2H ingezet en die werkt uitstekend (dus een nieuwer chipset type). Voor de RMA kreeg ik de keuze om het moederbord op te sturen voor reperatie maar dit zou 4-6 weken duren (hij is uit productie) of een korting van € 32,10 als ik daar weer een nieuw moederbord zou kopen. Uiteindelijk een nieuw moederbord gehaald voor maar € 38,85.
Probleem
Geen enkele USB poort op dit moederbord werkt. Als ik bijvoorbeeld mijn Cruzer USB stick erop aansluit (met indicator lampje als hij aanstaat) gaat het lampje heel even branden bij het insteken ervan i.p.v. continue. Windows geeft bij geen enkele aangesloten USB apparaat notificatie van een aangesloten USB apparaat.

Geschiedenis
Het systeem is iets meer dan een jaar oud, altijd goed gedraaid en nu nog steeds behalve de USB poorten. Windows XP Sevice pack 3 geïnstalleerd en daarna deden de USB poorten het nog wel een aantal dagen/weken. De kast is een keer verplaatst maar ik weet niet zeker of het probleem ervoor of pas erna gebeurde.

Al uitgevoerde tests
  1. Via apparaatbeheer alle USB hosts verwijdert en daarna werden ze correct weer geïnstalleerd door Windows > geen oplossing;
  2. Zowel de USB poorten van de kast als de USB poorten van het moederbord geprobeerd > geen oplossing;
  3. Nieuwste chipset drivers geïnstalleerd > geen oplossing;
  4. Ubuntu 7.10 vanaf de CD gedraaid en een (goed werkend) USB apparaat aangsloten > geen oplossing;
  5. BIOS op default settings gezet en in Windows weer een apparaat aangesloten > geen oplossing.
Configuratie
MoederbordAsus M2NPV-VM
ProcessorAMD Sempron 2800+, socket AM2
Geheugen1x 1GB
Behuizing/voedingAntec NSK3400 380 watt
OS 1Windows XP Professional + SP3
OS 2Ubuntu 7.10 32-bit (vanaf CD)

Vraag
Wat kan het probleem zijn waardoor de USB poorten niet meer werken? Zal ik het moederbord opsturen voor garantie?
Ik denk zelf dat de USB hosts van het moederbord kapot zijn (simpelweg een 'draadje los'). Of zal het aan de voeding liggen aangezien het lampje van mijn USB stick het eventjes doet en daarna niet meer?

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteRaver op 21-09-2008 02:51 . Reden: Opgelost. ]

Graag gedaan.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:01

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je hebt al zoveel geprobeerd, ga er maar vanuit dat je USB controller stuk is. Dat wordt dus moederbord opsturen, of een PCI USB kaart kopen ;)

Hier stond een dode link.

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ok, bedankt. Ik was er al bang voor maar ik wilde toch wat zekerheid van een mede tweaker. Dat wordt toch het moederbord vervangen.
Hopelijk zit er nog garantie op zodat er een goed werkend exemplaar in kan komen, anders wordt het een sneller, nieuwer moederbord (ook niet erg :P ). Een PCI kaart met een paar USB poorten erop vind ikzelf geen geweldige oplossing aangezien bijvoorbeeld een gloednieuw moederbord maar iets van € 70 kost.
Mijn uiteindelijke bevindingen post ik hier nog.

Dit is er uit gekomen:
Ik heb er een GigaByte GA-MA78GM-S2H ingezet en die werkt uitstekend (dus een nieuwer chipset type). Voor de RMA kreeg ik de keuze om het moederbord op te sturen voor reperatie maar dit zou 4-6 weken duren (hij is uit productie) of een korting van € 32,10 als ik daar weer een nieuw moederbord zou kopen. Uiteindelijk een nieuw moederbord gehaald voor maar € 38,85.

[ Voor 28% gewijzigd door WhiteRaver op 21-09-2008 02:50 . Reden: Afsluitend geheel maken. ]

Graag gedaan.