2003 en exchange en ziggo..

Pagina: 1
Acties:
  • 4.045 views

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 00:17
na all tientalle keren gebeld te hebben met ziggo met de vraag of ze nu wel of niet poort 25 blokkeren (en elke keer een bevestiging gehad dat ze dit _niet_ doen) kan ik mn firewall op poort 25 open en dicht zetten wat ik wil maar volgens shieldsup staat het nog steeds potdicht.

ben ik opzoek naar een manier om het op de een of andere manier toch aan de praat te krijgen.

naar buiten mailen gaat prima maar ontvangen gaat zoals verwacht dus niet.

zijn er workarounds om bv inplaats van op poort 25 mail te ontvangen dit te verplaatsten ? (web/ftp werkt wel gewoon en kan verder alles opengooien)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De providers waar Ziggo uit bestaat hadden in het verleden poort25 gewoon dicht zitten, en ik verwacht niet dat een fusie + naamwijziging daar verandering in heeft gebracht ;)

Als oplossing zou je ergens Batched SMTP kunnen afnemen. In princiepe fungeert de server van de BSMTP provider dan als MX10 record en deze krijgt dan een IP of hostname opgegevenin de config voor jouw domeinnaam zodat deze daar elke zoveel minuten een aflever ronde op doet naar jouw server, desgewenst op een andere poort dan 25.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Je smtp naar een andere poort verhuizen zal niet het gewenste resultaat opleveren.

Wat je wellicht kunt doen is mail laten bezorgen bij een partij, welke een andere poort gebruikt om het verkeer bij je af te leveren.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:08:
Je smtp naar een andere poort verhuizen zal niet het gewenste resultaat opleveren.

Wat je wellicht kunt doen is mail laten bezorgen bij een partij, welke een andere poort gebruikt om het verkeer bij je af te leveren.
Batched SMTP dus ;)
Mail gaat naar BSMTP provider (MX10) en deze provider heeft een config staan die mail aan het domein van de topicstarter eens per zoveel minuten (in batches dus, vandaar de naam) aflevert op een IP/hostname en een bepaalde poort.

Volledig transparant en je eigen server hoeft niet vermeld te worden in de DNS settings van je domein*

*afhankelijk van implementatie, sommige providers doen het op het IP vermeld bij een bepaald record

• AjDuLion
McKaamos schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:04:
De providers waar Ziggo uit bestaat hadden in het verleden poort25 gewoon dicht zitten, en ik verwacht niet dat een fusie + naamwijziging daar verandering in heeft gebracht ;)

Als oplossing zou je ergens Batched SMTP kunnen afnemen. In princiepe fungeert de server van de BSMTP provider dan als MX10 record en deze krijgt dan een IP of hostname opgegevenin de config voor jouw domeinnaam zodat deze daar elke zoveel minuten een aflever ronde op doet naar jouw server, desgewenst op een andere poort dan 25.
mooie was dat ik hiervoor multikabel had en dus gewoon een open poort 25 had..

nadeel is dat ik van een 87.xxx.xxx.xxx ip naar 212.xxx.xxx.xxx ben gegaan en nu opeens een dichte poort 25 heb (@home/casema ip ?)

op het moment zit mijn domain bij hostnet morgen maar even uitzoeken of zij dit kunnen doen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan je de Ziggo SMTP server niet gewoon als mailrelay gebruiken?

Zie niet echt in waarom je nou direct BSMTP nodig hebt... BSMTP wordt meestal ingezet als fallback server. Voor als je eigen SMTP server dus down is. Om dit werkend te krijgen moet je gewoon een mailrelay gebruiken.

[ Voor 70% gewijzigd door Glashelder op 18-06-2008 23:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

angel00008 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:13:
[...]

mooie was dat ik hiervoor multikabel had en dus gewoon een open poort 25 had..

nadeel is dat ik van een 87.xxx.xxx.xxx ip naar 212.xxx.xxx.xxx ben gegaan en nu opeens een dichte poort 25 heb (@home/casema ip ?)

op het moment zit mijn domain bij hostnet morgen maar even uitzoeken of zij dit kunnen doen.
Staat niet op de site vermeld maar met de zoekfunctie staat het wel in het woordennnboek. Geen vermelding over alternatieve poorten btw. Misschien dat je voor BSMTP moet uitwijken naar een ander bedrijf.
Glashelder schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:19:

Zie niet echt in waarom je nou direct BSMTP nodig hebt... BSMTP wordt meestal ingezet als fallback server. Voor als je eigen SMTP server dus down is. Om dit werkend te krijgen moet je gewoon een mailrelay gebruiken.
Ziggo (of iig @Home) bied geen Mailrelay/Smarthost oid aan.
De SMTP server die ze hebben is alleen voor outgoing, niet voor incomming. Daarnaast zal je dan bij Ziggo bekend moeten maken dat je een domein hebt en die in een smarthost moeten laten instellen, plus dat ze dan weten dat je een server draait, waar Ziggo geen support op bied.

Naast BSMTP zou je nog gebruik kunnen maken van een mailbox met catch-all bij je hostingprovider en deze leeg sleuren dmv een pop connector.
In princiepe dezelfde constructie, maar dan met een clientpull ipv serverpush.

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 18-06-2008 23:46 ]

• AjDuLion
ga vandaag maar eens opzoek naar een hoster/bedrijf die bsmtp heeft en kijken of ik het zo kan instellen..

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dit is overigens niet echt PNS ..... Dit had je makkelijk na kunnen zoeken zelf ...
En ook al is je poort 25 open dan kan het nog zo zijn dat ze alleen hun SMTP domein toestaan.

[ Voor 36% gewijzigd door LuckY op 19-06-2008 08:30 ]

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-02 10:50
McKaamos schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:04:
Dit klopt niet hoor. Want @home had en heeft geen blokkade op poort 25 zitten.

Maar je kan toch via een andere poort het stmp verkeer laten lopen?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

winux schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:38:
[...]

Dit klopt niet hoor. Want @home had en heeft geen blokkade op poort 25 zitten.

Maar je kan toch via een andere poort het stmp verkeer laten lopen?
@home had dat hier anders wel, en ik kan nogsteeds niks op poort 25 trouwens.

Het laten verlopen van verkeer over een andere poort zal op de server die email aan jouw server aanbied bekend moeten zijn, dus zou je alle andere providers moeten gaan melden dat ze voor jou op poort 26 (b.v.) afleveren.
Dikke kans dat je dat nooit voor elkaar krijgt, en vandaar dus de oplossing BSMTP. Een BSMTP server kan gewoon ontvangen van andere servers op poort25 omdattie niet in het netwerk van je ISP zit en dan de mail zelf doorsturen op een andere poort naar jouw server.

[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 19-06-2008 08:51 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

McKaamos schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:11:
[...]

Batched SMTP dus ;)
Mail gaat naar BSMTP provider (MX10) en deze provider heeft een config staan die mail aan het domein van de topicstarter eens per zoveel minuten (in batches dus, vandaar de naam) aflevert op een IP/hostname en een bepaalde poort.

Volledig transparant en je eigen server hoeft niet vermeld te worden in de DNS settings van je domein*

*afhankelijk van implementatie, sommige providers doen het op het IP vermeld bij een bepaald record
Standaard werkt BSMTP gewoon over poort 25. Er zijn echter wel BSMTP providers die je kan gebruiken die de mail versturen over een andere poort. Even zoeken dus.
Glashelder schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:19:
De relay is in principe voor uitgaande mail. Ik weet niet of ziggo een mogelijkheid biedt om gebruik te maken van een inkomende mail relay.

Feit is, dit is geen PNS. Er is hierover al meer dan genoeg te vinden op het forum, bijvoorbeeld in I&H.

ZOdoende gaat het topic op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.