Hoster verdwenen; wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Het doel van het topic: erachter komen wat ik nog kan verwachten na slecht behandeld te zijn door mijn hoster (DBI Hosting, dbihosting.com). Mijn rechten dus, en mischien nog wat tips van mensen.
Ook is dit een beetje een waarschuwing voor anderen om niet met deze prutsers in zee te gaan.

Ik heb voor mijn bedrijf op 1 maart een VPS gehuurd (FreeBSD based) bij dbihosting in de USA.
Dit omdat een aantal mensen me dit aanraadde en ik een full blown colocatie in NL te duur vond.

Het feest begon al goed; ik kreeg netjes na met paypal betaald te hebben een email met daarin de 'gegevens van de server'. Dit duurde 3 dagen:
Server Details
=============================

BSD VPS256

Main IP:
Root pass:

IP address allocation:
SSH Access Information
=============================
Main IP Address:
Server Name:
Root Password:
Ja leeg... nou ja, kan gebeuren.
Weer een week later wel een mailtje met gegevens, en dit keer nog echte ook!

Ik vroliijk applicaties installeren (het wordt een mail\webserver) zoals postfix. Massale hoeveelheden random core-dumps. Ook bij standaard pakketten.... en de beloofde 100mbit viel ook nogal tegen (meer dan 40 heb ik nooit gehaald).

Dit mailtje kreeg ik na 5 (!) dagen. op 11-3.
We are working to move you to a new HVM (HardwareVirtualMachine) host machine, if necessary. The process of doing that may take up to 48 hours. In the mean time I will have your account credited for an entire month
Incident 2 was dat dus al weer. Wel netjes dat ze ,op verzoek, me een maand gratis hosting geven.
Vervolgens ging door een core-dump SSH dood...
I apologize. It looks like your new provisioning letter went out on the 26th of March. I will investigate this and have a new provisioning letter sent out with your account information. Just to confirm this is in association with a VPS256 BSD, correct?

Nick Valeri
DBI Hosting Support
De 31e (we zijn dan al 14 dagen aan het kutten zonder werkbare software), krijg ik bovenstaande quote.Feitelijk gezien heb ik dus weer niets kunnen doen met die VPS...
Fijn, nu eindelijk postfix en apache enzo installen.

Op 14-4 kom ik erachter dat de SSH fingerprint van mijn machina veranderd is en er geen daemons meer lijken te draaien. Ik had wel een full blown email+webserver geinstalleerd met diverse beheer-interfaces, spam- en virus- filtering etc.

Dezelfde dag nog (de enige keer dat ze binnen 1 dag reageerden):
It took me all day to figure this out. Apparently one of our developers overwrote your VPS. I am extremely sorry for this and will say this is the first and only time this has ever happened. I can put you on a new VPS and credit back all the service you have used to date, in addition I have a VPS on a beta cluster I can give you for 30+ days (as long as it remains in beta). Please let me know what you would to do from here. Again, I am beyond sorry, I cannot say how bad I feel about this.
Wat een mongolen :/ (excusez le mot, maar dit is echt not done).
Geld terug enzo wilden ze niet doen trouwens.

13 mei (bijna een hele maand voorbij gegaan zonder problemen :D):
Hi guys,

About 15 minutes ago my VPS still worked, but I'm not able to connect to it anymore (without having changed anything by the way).
Is there a technical problem at your place? If not, would you please be so kind kind to reboot my VPS.
It looks like the host machine lost connectivity to the storage server and was inadvertently rebooted. I apologize for the downtime, this normally does not happen.
En ja hoor, weer 5 uur downtime :/.

Nu lig ik sinds afgelopen vrijdag van het internet, niets is meer te bereiken (kijk maar op boudewijn.su) en men reageert niet op support tickets, emails, telefoontjes en zelfs faxen.
Ook bellen naar de dingen in het whois record werkte niet (ja zelfs een gmail adres bij technical contact.....).
Wat moet ik hier nou mee?

Ik heb trouwens vorige week donderdag 2 1U servers gekocht om zelf maar te gaan hosten. Ik heb tot 1 sept bij bovenstaande kneuzen betaald, maar daar ga ik dus geen gebruik meer van maken.

Is het reeel om een schadeclaim in te dienen? Dit kan me dus potentieel klanten gaan kosten!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een buitenlandse hoster die er mee stopt/onbereikbaar is? Tsja ik vrees dat er weinig anders opzit dan je verlies te nemen en gewoon te betalen aan een nieuwe (Nederlandse) hoster.
Reeel om een schadeclaim in te dienen, ja hoor. Reeel om daar ook maar iets van te horen, nee.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nou dan zijn ze iig bij dezen heel fijn terug te vinden in de search hier, en ik hoop persoonlijk dat echt niemand er ooit meer iets koopt :).

Verwijderd

Deed je het om de prijs?

Sorry maar goedkoop in de hosting bestaat niet. Ik heb ook blunders gehad van een paar hosters hier binnen nederland, die wederom onacceptabel waren als je daarop klanten-websites aan het runnen bent. Ik heb geleerd dat als je een handvol ervaren lui hebt die teminste weten wat ze doen, dit 3dubbel overstijgt dan de tegenwoordige verzadigde amateur-hosting markt over de hele wereld. Heel veel mensen kunnen een eigen hostingbedrijfje beginnen enzo via reseller pakketten maar hebben er kaas van gegeten eerlijk gezegd.

Ik betaal nu ruim 40 euro meer op jaarbasis maar daar heb ik wel professionaliteit voor terug, 99.9% uptime indien anders aangegeven, en 2x een volautomatische backup van mijn hele website(s). zelfs een privenummer in geval van storing/downtime.

Als jij via paypal die betaling gedaan hebt, kan je een geschil openen en je geld terugclaimen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 13:06 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh, niet dat je met Nederlandse toko's meteen vrij bent van dit soort problemen natuurlijk, je kunt er alleen vaak iets makkelijker 'bij'. Maar zeker als je eigen servers wil neerzetten kan ik je wel aanraden om niet voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten (en nee, je hoeft ook echt niet meteen bij de extreem grote jongens te gaan zitten hoor ;)).

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:03:
Deed je het om de prijs?

Sorry maar goedkoop in de hosting bestaat niet. Ik heb ook blunders gehad van een paar hosters hier binnen nederland, die wederom onacceptabel waren als je daarop klanten-websites aan het runnen bent. Ik heb geleerd dat als je een handvol ervaren lui hebt die teminste weten wat ze doen, dit 3dubbel overstijgt dan de tegenwoordige verzadigde amateur-hosting markt over de hele wereld. Heel veel mensen kunnen een eigen hostingbedrijfje beginnen enzo via reseller pakketten maar hebben er kaas van gegeten eerlijk gezegd.

Ik betaal nu ruim 40 euro meer op jaarbasis maar daar heb ik wel professionaliteit voor terug, 99.9% uptime indien anders aangegeven, en 2x een volautomatische backup van mijn hele website(s). zelfs een privenummer in geval van storing/downtime.

Als jij via paypal die betaling gedaan hebt, kan je een geschil openen en je geld terugclaimen.
Hoe dan, het is rond 1 maart betaald?

Goedkoop is duurkoop ben ik ook hier wel achter, alhoewel die tent niet eens extreem goedkoop was.
Verder: bij welke tent zit jij dan? Ik wil nu gewoon een colocated doos weghangen, ben ik iig zelf verantwoordelijk.
IceStorm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:14:
Oh, niet dat je met Nederlandse toko's meteen vrij bent van dit soort problemen natuurlijk, je kunt er alleen vaak iets makkelijker 'bij'. Maar zeker als je eigen servers wil neerzetten kan ik je wel aanraden om niet voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten (en nee, je hoeft ook echt niet meteen bij de extreem grote jongens te gaan zitten hoor ;)).
Ik ga nu voor leasweb, die lijken me vrij goed.
Het gaat hier om maar 1U + 250gb traffic (met uitgroei evt naar 500) en 4 IP adressen.
Maar suggesties zijn altijd welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 19-06-2008 14:22 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Boudewijn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:21:
[...]

[...]

Ik ga nu voor leasweb, die lijken me vrij goed.
Het gaat hier om maar 1U + 250gb traffic (met uitgroei evt naar 500) en 4 IP adressen.
Maar suggesties zijn altijd welkom.
Lol zou ik vooral doen ;) , Leaseweb is nou niet bepaald stabiel de laatste maanden (EVO veel problemen)

(en dan overdrijf ik ECHT niet )

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-06-2008 09:52 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:59

Pogostokje

* twiet *

Ik heb van de grote jongens er aardig wat gezien (10+) en er zijn naar mijn menig maar 2 goede VPS providers in de USA. Waarom USA? Veel groter en goedkoper dan in NL en met 24x7 uur support heb je toch geen probleem met tijdsverschil.

Dat zijn www.vpslink.com (linux) en www.powervps.com (meer linux met panels en windows) ... Wellicht daar nog even kijken?

[ Voor 11% gewijzigd door Pogostokje op 20-06-2008 10:01 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
EVO is een mooie DC maar het netwerk is niet altijd veel soeps. Misschien is DAHhosting wat voor je?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 15:44
Voordat iedereen zijn hosting-partij roept: check webhosters.nl of lees webhostingtalk.nl.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

DiedX schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:11:
Voordat iedereen zijn hosting-partij roept: check webhosters.nl of lees webhostingtalk.nl.
niemand roept een hoster, er word alleen geopperd dat Leaseweb nou niet echt stabiel en een goeie keuze is de laatste tijd.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1