Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje over een Pic-programmer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit geen elektronica forum is, maar ik had het al op circuitsonline gevraagd maar daar krijg ik geen antwoord.

Ik wil namelijk een pic programmer gaan maken en nu heb ik er 1tje gevonden namelijk de eppo pic programmer. Het probleem is alleen dat ik geen print-layout kan vinden van de print en dat is toch wel makkelijk als ik de print wil maken.

Nu is dus mijn vraag heeft iemand hier de programmer al eens gemaakt en dus de layout van de print, en zou die hem dan hier willen posten?

Alvast bedankt

Scartie.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42
Ik vrees dat je beter een andere pic-programmer kan zoeken waar wel een printje bij zit. Er zijn zo veel pic-programmers te vinden op internet...

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hey Scartie, je zou even contact moeten zoeken met Fantomaz bij circuitsonline.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Maak gewoon de olimex programmer, werkt perfect en zowel schema als print kan je volledig gratis downloaden

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Wat is er mis met een gaatjesboard? Dat is een eurocard PCB met allemaal gaatjes in, bestaat in een aantal varianten (per 2 of 3 eilandjes aan elkaar, hele rijen verbonden, losse eilandjes). Je kiest de variant die jij het interessantst vind (ik vind de losse eilandjes best handig), soldeert er je componenten op, draadjes ertussen, klaar. Tis even meer werk dan een kant-en-klaar printje nemen, maar tegen dat je een printontwerp hebt en het geëtst is, kan je al heel wat maken op je gaatjesboard.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 18:08
of je kan altijd een breadboard nemen >:) .

Gaatjes print moet idd prima werken. als je wil kan je het trouwens ook wat meer afwerken door op een plexi of mdf plaatje ze plaatsen of iets dergelijks. Het voordeel hieraan is ook dat je je schakeling heel makkelijk kan veranderen. En later nog voor iets anders kan gebruiken als je dat wilt.

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Verwijderd

Ik heb zelf een Wisp628, die kun je ook bestellen om zelf in elkaar te knutselen ;). Verder heb ik wel ooit eens een Atmega programmer gemaakt, maar die werkte via de Paralelle poort met 1 buffer ictje dr tussen.

Gaatjesprint werkt verder idd prima, als je persee een printlayout wil hebben maak je um toch zelf :+? Dr zijn diverse programma's op het web te krijgen om printen te ontwerpen van een schema. (Tenminste ik ga er vanuit dat je 't schema toch op zn minst wel hebt)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik zou zeggen: een goede gelegenheid om Eagle onder de knie te krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
@twabi2:
Ik zal eens kijken want die programmer ziet er ook wel intresant uit.

Over de gaatjes print tja dat zou ik ook kunnen gebruiken maar als het knap kan met een ontwikkeld printje doe ik het natuurlijk liever daar mee.

@Springuin:
Als ik geen schema kan krijgen zal ik het zeker proberen met Eagle (had er al eens mee gewerkt, maar gebruik liever Proteus).

@Willem007:
Heeft hij er dan al eens een gemaakt?

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:41 ]

Verwijderd

Of je koopt gewoon een PICkit 2 programmer voor een 20 euro...
Niet duur, constant updates, grote compatibiliteit (ondersteunde pic's), en extra functie's..

Hij kan zelfs dienst doen als een soort van logic analyzer...

Check farnell.be/farnell.nl ...

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een goede usb programmer ergens in de winkel. Het kost je misschien iets meer, maar dan heb je wel een goede programmer en dan kan je je tijd steken in code schrijven ipv je slecht werkende programmer proberen te repareren.

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Ik werk al een tijdje met de ICD2 Clone. Deze programmer wordt volledig ondersteund van Microchip (het is immers een kloon van de echte ICD2 programmer). Je kan er dus rechtstreeks mee vanuit MPLAB IDE programmeren én debuggen. het is een in-circuit programmer dus moet je je PI niet iedere keer uit de schakeling halen en in de programmer plaatsen om een nieuw programma te flashen.

Ik heb de mijne van hier gehaald. Niet de goedkoopste PIC programmer die er is, maar ik ben er wel zeer tevreden van. De programmer werkt via USB, dus kan je hem ook gebruiken op nieuwere laptops die geen seriele poort meer hebben.

In elektuur heeft vroeger nog eens een mini programmertje gestaan waarmee je PIC ook in-circuit kon programmeren. Eens zoeken als ik daar nog een schema van heb staan ...

Edit: Om eens een gedacht te geven van de 'mini' programmer uit elektuur: Foto naast een 2 eurocentje. Je kan het gewoon op je breadboard zetten en draadbrugjes leggen naar de juiste pinnen op je PIC.

Afbeeldingslocatie: http://fluxprojects.info/img/miniprog.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door flux_w42 op 19-06-2008 22:51 ]

Pagina: 1