Toon posts:

Linksys WRT54GL probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer zojuist mijn nieuwe linksys te installeren. Echter, op de cd die je runt staat een andere handleiding dan klopt met de daadwerkelijke setup. Er wordt om een wachtwoord gevraagd, maar hier staat niks van in de handleiding.
Op de windows-account staat geen password en admin of het veld leeglaten doen niks.
Wat te doen?
Bvd.

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-03 07:46
Bij mijn WRT54GL is de gebruikersnaam 'admin' en wachtwoord ook 'admin'.
Probeer dat eens :)

Verwijderd

Bij de eerste login is de username admin, wachtwoord is ook admin. Router is te vinden op 192.168.1.1 via de browsers (als er problemen zouden zijn met de wizzard, die is in principe nl niet nodig, alles is goed in te stellen in de router)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg alles niet ingesteld met die router.
Ik heb dus via t ip ingelogd met username en password, de eerste pagina die je ziet is een basic setup. Als ik op save settings druk zonder iets te veranderen (alle defaults staan goed), komt er te staan dat t succesvol is. Ik heb echter geen verbinding met het internet. Wat moet ik allemaal doen? Ik heb nml geen idee. Kan iemand mij hier doorheen helpen aub?

Verwijderd

• zorg dat je via een ethernet kabel verbonden bent met de router
  • een ethernet kabel in de modem/netwerk plug in de muur/... verbonden met de "internet" connector op de router
  • inloggen via username: admin wachtwoord: admin
  • je krijgt het basic setup scherm te zien. kies bij "internet connection type" het juiste type (moet je ergens hebben van je provider, als je modem zo'n modem/router geval is zou automatic configuration - DHCP goed moeten zijn) voor de details bij de andere instellingen kijk aan de rechterkant van het scherm en click op "more" onder "Domain Name" (in paars-blauwe band aan de rechterkant, witte tekst (bij mij toch))
  • voor de rest...die router wijst zichzelf wel uit...vind ik toch

Verwijderd

:O Ik denk dat het RJ-11 stekkertje van je ADSL verbinding niet goed contact maakt met de WAN aansluiting van de GL.....

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zou zeggen: pak een handleiding en lees deze even door.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:14:
:O Ik denk dat het RJ-11 stekkertje van je ADSL verbinding niet goed contact maakt met de WAN aansluiting van de GL.....
8)7
RJ11 stekkertje? In een WRT54GL? Right.

1) Voor serieuze help, zie reactie van yakuzi2004.
2) Ik heb zelf 7x een WRT54GL staan (en heb ze wel vaker geinstalleerd), maar nog nooit de CD gebruikt. Ik gebruik de MacOS methode, zodat ik geen CD nodig heb (gewoon naar 192.168.1.1 connecten met browser).
3) Mogelijkerwijs is het een idee om de Tomato firmware te installeren. Stukken stabieler dan de standaard software. Moet je wel zeker weten dat je geen gebruik maakt van 'lastige features' om in te loggen bij je ISP. Als je gaat flashen, download dan 2 firmwares (de laatste tomato, en de laatste van linksys zodat je ook terug kan flashen als het niet werkt ivm verkeerde/onvoldoende features)..

Uptime: 234 days, 21:04:37
Verder ben ik nog niet gekomen met een WRT54GL, wegens stroomuitval. Deze zit dan ook achter een UPS, dus vandaar. :)
Pagina: 1