Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als kind had ik altijd als ik wou gaan slapen en op mijn rug lag, dat na een poosje de ruimte om mij heen "uitvergroot" werdt. Dit klinkt maf maar je moet je voorstellen dat ik het gevoel had alsof ik langzaam op een plek op de muur aan het "inzoomen" was. Als ik daarna mijn ogen dicht deed dan bevond ik me in mijn droom(?) altijd op een enorme vlakte. Aangezien dit niet echt mijn lievelingssituatie was, ben ik dikwijls gillend naar beneden gerend. Mijn ouders noemden dit hobbeldebobbel maar konden zich er natuurlijk ook weinig bij voorstellen.
Eigenlijk werdt het vanzelf minder en toen ik ouder was dacht ik er eigenlijk nooit meer aan. Tot ik een keer met een vriend in de kroeg zat die me vertelde over "Astral Projection" en precies alle dingen kon opnoemen waar ik vroeger last van had! Hij zei dat dat er mee te maken had en dat hij het ook heeft gehad.

Hebben meer mensen dit soort ervaringen?

Daarna ben ik het internet af geen speuren naar dingen over astral projection (even kort uitgelegd: je astrale lichaam treed uit je gewone lichaam) en een paar keer ook nog bewust geprobeerd op te roepen. Soms lukte het vaag. Zijn er mensen die hier meer vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat is een astraal lichaam?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 20:14

faraway

Dank U...

Op maandag 19 februari 2001 21:59 schreef Lord Daemon het volgende:
Wat is een astraal lichaam?

Lord Daemon
Volgens mij:
Je etherische lichaam, datgene wat uittreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ik heb hier een boek liggen van Readers Digest... een heel hoofdstuk gaat over dit soort paranormale verschijnselen (uittredingen, astrale lichamen,e.d). Het klinkt echt fascinerend, de gedachte dat je buiten je eigen lichaam zou kunnen treden... ik heb 't zelf nog nooit meegemaakt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ach, als kind had ik ook wel eens van die rare gevoelens...
Zoals dat mijn 3D wereld als een plat plaatje overkwam... dus alsof alles een schilderij is...
Maar ik heb zoveel van zulk soort dingen gehad, ik weet ze niet allemaal meer. Maar naar mijn zelf-analyse gebeurd dit als ik mezelf onder druk zette of als er een andere houding aangenomen werd...
Ik heb geconcludeerd dat dit gewoon door een veranderde bloedstroomdruk naar hersenen kwam... maar je mag natuurlijk zelf bedenken wat het is...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt ook iets wat er op lijkt (ik moet geen dingen door de war halen, ik weet er ook niet alles van) en dat is je eigen droom controlen. De meeste mensen hebben wel eens de ervaring dat ze "wakker worden" in hun droom. DWZ: Je hebt door dat je droomt, de meeste mensen schrikken hiervan en worden wakker. Wat gebeurt er nou als je er NIET bang voor bent en dus niet wakker wordt. Vanaf dat moment heb je je eigen droom in de hand! Dat heb ik aardig vaak en ik kan weinig leukere dingen bedenken. Iedereen kan dit trouwens trainen dmv gewoonten. Als je nu om je heen kijkt, hoe weet je dan dat je niet droomt? Daarvoor kan je een aantal tests doen:
- Kijk naar je handen, als deze uit elkaar vallen droom je.
- Kijk of de situatie normaal is, geen vliegende mensen gele luchten etc. (dit werkt trouwens niet als je aan het trippen bent op drugs :) )
- Belangrijkst: probeer je ogen te sluiten. Als je dat droomt kan dat namelijk niet.

Vraag me niet waarom deze tests zo zijn, ik weet het zelf niet eens, en ik heb het van mensen die er flink mee bezig zijn.
Doordat je deze gewoonten aanleert in het dagelijks leven (gewoon 10 keer per dag doen) komt er op een gegeven moment in je droom een moment dat je het ook doet. That's the trick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Gaaf, bij ad&d kun je ook uittreden en over de astral en etheral planes dwalen! :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 22:17 schreef DarkX het volgende:
Gaaf, bij ad&d kun je ook uittreden en over de astral en etheral planes dwalen! :)
nou en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 21:56 schreef Doerak^ het volgende:
Als kind had ik altijd als ik wou gaan slapen en op mijn rug lag, dat na een poosje de ruimte om mij heen "uitvergroot" werdt. Dit klinkt maf maar je moet je voorstellen dat ik het gevoel had alsof ik langzaam op een plek op de muur aan het "inzoomen" was. Als ik daarna mijn ogen dicht deed dan bevond ik me in mijn droom(?) altijd op een enorme vlakte. Aangezien dit niet echt mijn lievelingssituatie was, ben ik dikwijls gillend naar beneden gerend. Mijn ouders noemden dit hobbeldebobbel maar konden zich er natuurlijk ook weinig bij voorstellen.
Eigenlijk werdt het vanzelf minder en toen ik ouder was dacht ik er eigenlijk nooit meer aan.
Komt me idd errugg bekend voor. Ik had dat vroeger dus ook, ja.
Maar ik heb het idee dat dat toch wat meer op (kinder?)angst gebaseerd dan dat het iets paranormaals was ofzo.
Het lijkt dan net alsof je door de omringende ruimte wordt opgeslokt. Maar "schudde" ik mezelf wakker, dan was alles weer normaal.

Misschien is het ook wel een moment geweest waarbij je niet helemaal sliep, maar waar je wel helemaal open stond om onderbewuste gedachten in je droom te laten verschijnen.

Ik weet het niet. Ik heb er nu geen last van en het boeit me verder niet, maar wel leuk dat anderen ook zoiets kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Je etherische lichaam,
O, dat! :)
datgene wat uittreedt.
Ah, dus toch weer de zoveelste dualist. Dacht ik al. Tja, wat zal ik er van zeggen; je hersenen gebruiken bij het dromen de input die ze daarvoor hebben verkregen. Gepaard met de angst voor droom X lijkt het mij waarschijnlijk dat je droom X ook werkelijk krijgt.
Gaaf, bij ad&d kun je ook uittreden en over de astral en etheral planes dwalen!
Het is van binnen naar buiten:
Elemental planes -> Ethereal plane -> Prime material planes -> Astral plane -> Outer planes, toch?

Je bent echt niet blij als je een paartje astral dragons tegen komt trouwens. :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 23-07 21:33

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Eeej,

Dat inzoom effect ken ik, wat je daar naast beschrijft komt me niet bekend voor. Dus ik heb ongeveer ook zo iets (een paar keer) gehad toen ik klein was. Is inderdaad Vaag

GreetZZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op maandag 19 februari 2001 22:19 schreef Doerak^ het volgende:

[..]

nou en?
Sorry, niet vervelend bedoelt, maar kwam gewoon in me op. Ik zelf hecht niet zo veel geloof hier aan, maar ieder moet er het zijne van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Op maandag 19 februari 2001 22:28 schreef Lord Daemon het volgende:

Het is van binnen naar buiten:
Elemental planes -> Ethereal plane -> Prime material planes -> Astral plane -> Outer planes, toch?

Je bent echt niet blij als je een paartje astral dragons tegen komt trouwens. :)

Lord Daemon
Ik zeg toch, dat kan bij D&D ook :)

Trouwens, dualisme is ook wat voor te zeggen, het is alleen jammer dat ik voor mezelf iig geen reden zie om er in te geloven, want alle argumenten zijn dusdanig dat het onmogelijk is om het helder te detecteren zonder vage droomtoestanden. Dan pas ik liever dat wetenschappelijke principe toe waarvan ik de naam gvd kwijt ben... met dat scheermes. Kunt beter aannemen dat het niet bestaat, is stukke makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken dat ergens van
dat is als je ziek bent en het heet volgens mij ijlen :P
maar dat kan ook voorkomen als je normaal gezond bent maar iets mist (zuurstof,water en andere levensstoffen.)
en dan begin je oplossingen te zoeken waarom je het kreeg en dan >:)
ufo's , astrale dingen , bijna dood ervaringen , enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb wel verklaringen `gelezen` van mensen die astraal het dak bezochten en zo muntjes en dergelijke konden herinneren die dan na controle daar inderdaad bleken te liggen.
Er zijn mensen die dit beweren te kunnen oproepen..met hun wil ik wel een keer zo`n muntjes test doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat gevoel nog wel vrij vaak, vooral als ik moe ben/afwezig... verklaring:? geen idee!

Ook dat gevoel van dat het lijkt of de hele omgeving voor je verstomt, het lijkt net of de mensen heel ver weg zitten die zitten te kwebbelen, of je droomt...

Is een vorm van je bewustzijn ofzow... je waarnemingen... je hersentjes zitten te klooien dan denk doordat je moe bent...

[ff bijvoeging]

Dit heb niks met uittreden uit je lichaam te maken volgens mij, dat is toch wel heel wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:42

Nicap

Tsssk....

Ik heb el eens een keer wat anders gehad. Ik zat TV te kijken en zat een beetje te dommelen. En al dommelend schrok ik ineens wakker ofzo. Ik had het gevoel dat ik van een hele grote hoogte naar beneden donderde(dus hetzelfde gevoel dat je hebt als je in de achtbaan naar beneden rost). Ik dacht ook werkelijk dat ik viel dus, en vond dit ook niet echt prettig. Heb het 2 keer gehad, de tweede keer vond ik het wel lachen, omdat ik wist wat er gebeurde denk ik. Maar ik was niet klein toen het gebeurde(jaar of 18 was ik).

Verder nooit meer gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]\Ik had het gevoel dat ik van een hele grote hoogte naar beneden donderde(dus hetzelfde gevoel dat je hebt als je in de achtbaan naar beneden rost). Ik dacht ook werkelijk dat ik viel dus, en vond dit ook niet echt prettig.
Verder nooit meer gehad dus.
om je even teleur te stellen..?
dit heeft niets te maken met je astrale lichaam, je hebt het waarschijnlijk ook
al eens gehad als je in slaap probeert te vallen? dat het lijkt alsof je in een enorme
draaikolk valt oid?
Je bent dan 'gewoon' te gespannen in slaap gevallen, zodra je dus 'in slaap valt' ontspannen je spieren zich, en op 1 of andere manier lijkt het alsof je spieren
n shock krijgen.
heel vaag.
ik weet t niet gedetailleerder, maar als iemand dat wel weet, graag...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Er zijn bepaalde rituelen die je kan gebruiken om uit te treden, Shamansme gebruikt dergelijk rituelen om uit je lichaam te komen.

Het is niet moeilijk, gebruik een anker geluid (trommel) En ga rustig liggen. Sluit je ogen en concentreer je op een plek waar je de grond in kan gaan; eg een luik, naar de kelder, een grot waar je wel eens geweest ben, iets vergelijkbaars zo kom je volgens oude shamanen in de onder wereld de wereld van je totem dier, niet lang daarna zal je je totem dier ontmoeten en hij zal je laten zien hoe het is de astrale wereld te bereizen... Mits je daar de gave voor bezit...

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 09:57 schreef Whaletyr het volgende:
Er zijn bepaalde rituelen die je kan gebruiken om uit te treden, Shamansme gebruikt dergelijk rituelen om uit je lichaam te komen.

Het is niet moeilijk, gebruik een anker geluid (trommel) En ga rustig liggen. Sluit je ogen en concentreer je op een plek waar je de grond in kan gaan; eg een luik, naar de kelder, een grot waar je wel eens geweest ben, iets vergelijkbaars zo kom je volgens oude shamanen in de onder wereld de wereld van je totem dier, niet lang daarna zal je je totem dier ontmoeten en hij zal je laten zien hoe het is de astrale wereld te bereizen... Mits je daar de gave voor bezit...
Ehmmmm... mag ik er ff bij vermelden dat hier voorzichtig mee om dient gegaan te worden:?
Doe het liever niet als je er niet bekent mee bent, of doe het onder goede begeleiding...
Ga niet zitten experimenteren met dit soort dingen net als glaasje draaien...
Ik heb zelf 1 keer een uittreding bewust mee gemaakt, werd wakker terwijl ik nog niet teruggetreden was, en klapte toen terug in mijn lichaam... de enige verklaring die ik kan geven is dat het een uittreding was...
Ik heb toen een erg woelige nacht gehad, misselijk enzow...
Heb het zelf nog een keer beprobeerd om te kijken of ik het ook kan opwekken, op het laatste moment werd ik bang en heb het niet gedaan.. achteraf werd ik gewaarschuwd dat je toch moet oppassen met dit soort geintjes net zoals bij het glaasje draaien (mijn stiefbroer is nog ca een half jaar achtervolgd door nachtmerries en angsten net als zijn vriendjes nadat ze een keertje hadden glaasje gedraaid, je geest kan rare dingen met je doen, of het nu allemaal echt is of berust op verhalen... dat het iets met je kan doen is wel zeker zo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Llewella heeft gelijk!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Doerak^ bedoeld "lucid dreaming". Heb ik ook wel eens. Is echt heel gaaf. Bijvoorbeeld in als je zo'n scary droom hebt. Zit je opeens zo van "Heeee...wacht eens even. Dit KAN helemaal niet. I must be dreaming" En dan kan ik gewoon wakker worden of lekker iets leuks er van maken. Of gewoon beginnen aan een nieuwe droom.

Best handig....

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 11:33 schreef TheRitz het volgende:
Doerak^ bedoeld "lucid dreaming". Heb ik ook wel eens. Is echt heel gaaf. Bijvoorbeeld in als je zo'n scary droom hebt. Zit je opeens zo van "Heeee...wacht eens even. Dit KAN helemaal niet. I must be dreaming" En dan kan ik gewoon wakker worden of lekker iets leuks er van maken. Of gewoon beginnen aan een nieuwe droom.

Best handig....
Lucide dromen had ik vroeger vrij vaak, nu stukken minder...
Dat is trouwens ook wel raar, veel van dat soort dingen komen voor als je kind bent, maar vervagen naarmate je ouder wordt, je bewustzijn verandert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 11:29 schreef Whaletyr het volgende:
Llewella heeft gelijk!!!!!
*bloos* :D

Iemand die me gelijk geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astrale lichaam/'body of light': Rituele magiers en shamanen pogen dit te ontwikkelen dmv div meditatie/concentratie-technieken, na je dood wordt dit je lichaam en tijdens je leven stelt dit 'voertuig' je in staat om een vorm van interactie te hebben met andere sferen/wezens zoals demonen/engelen/geesten/etc (yep, operation mindphuck basically:Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaletyr

Whaletyr

Spliff

Op woensdag 21 februari 2001 11:38 schreef Llewella het volgende:

[..]

*bloos* :D

Iemand die me gelijk geeft :)
Als het zo is is het zo!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 17-07 07:47
Op woensdag 21 februari 2001 11:38 schreef Llewella het volgende:

[..]

Lucide dromen had ik vroeger vrij vaak, nu stukken minder...
Dat is trouwens ook wel raar, veel van dat soort dingen komen voor als je kind bent, maar vervagen naarmate je ouder wordt, je bewustzijn verandert...
Lucide dromen is iets wat je jezelf kan trainen.... als je echt goed ben kan je dus in je dromen doen alles wat je maar wilt. Als je maar genoeg fantasie heb kan je je leven zoveel leuke dingen doen in je dromen dat je er nooit van genoeg zult krijgen.....

• Morgoth
Wil je echt boeiende dingen weten over uittreden ga dan de boeken van robert monroe lezen. Of zoek wat op internet, daar staat zat in. Maar de boeken van monroe beveel ik erg aan als je wat wilt weten over uittreden.

Voor lucide dromen is dit een hele goede site:
http://come.to/lucid

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 17:54 schreef morgoth het volgende:

[..]

Lucide dromen is iets wat je jezelf kan trainen.... als je echt goed ben kan je dus in je dromen doen alles wat je maar wilt. Als je maar genoeg fantasie heb kan je je leven zoveel leuke dingen doen in je dromen dat je er nooit van genoeg zult krijgen.....
Ik ga dat niet trainen, ik laat dat soort dingen op zijn beloop...
Open staan, ontspannen zijn en NIET blowen wil ook nog weleens helpen om ze weer wat vaker te krijgen...
Het is voor mij goed genoeg zo, ik droom veel (weet er veel me te herinneren), en heel afentoe lucide...
Ik laat het op zijn natuurlijke beloop...

• Morgoth
hoe lucide ben je dan als je een zo'n lucide droom hebt?

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 15:59 schreef morgoth het volgende:
hoe lucide ben je dan als je een zo'n lucide droom hebt?
Ik merk ineens van he ik kan alles doen wat ik wil :) dan ga ik proberen een droom te verzinnen en dingen proberen te doen (maar ben dan zo enthosiast/slaperig/inspiratiloos dat ik niet echt de dingen ga doen die ik echt zou willen), maar val al vrij snel weer terug in een normale droom...
En ik probeer mijn dromen nog weleens te veranderen van onderwerp, bijv als ik een nachtmerrie heb of ga er personen indenken die ik graag in mijn droom wil zien >:)

• Morgoth
hmmz das nog niet 100% lucide :)

Ik heb wel een paar keer gehad dat ik dacht van hee verrek ik droom, maar dan werd ik ook te enthousiast en dan werd ik wakker |:(

1x had ik ook dat ik wakker werd, en toen dacht ik fuck.... en toen werd ik weer wakker (toen was ik echt wakker :) ) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mens heeft 4 lichamen, het lichaam wat we al kennen, een etherisch lichaam, een astraal lichaam en het IK. 's nachts neemt het etherische lichaam de zorg over ons lichaam, ons astrale lichaam echter reist af naar de astrale wereld om daar nieuwe krachten te verzamelen voor wanneer we weer opstaan. Zouden wij dit niet doen dan zal ons lichaam en geest snel aftakelen. Meer informatie hierover valt te vinden in het boek Theosofie en Wetenschap van der ziel van Rudolf Steiner. Oftewel de Antroposofie genoemt. Deze wereldbeschouwing heeft mij geholpen me zelf en mijn IK te begrijpen. Het geeft je ook oefeningen als meditatie om je bewustzijn te verbreden. Mijn email adres is Teu.Tonia@Wordonline.nl
Pagina: 1