Creative Audigy 2 ZS icm. Asus m2n-sli Deluxe HD audio?

Pagina: 1
Acties:

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb de volgende 2 producten in mijn PC zitten waar ik een digitaal geluid van wil maken.

De situatie :
Asus m2n-sli deluxe met spdif out op moederbord en AAFP aansluiting.
Ook zit er al onboard een coaxial output voor audio en een digital out optical.

Ik heb tevens een Creative Audigy 2 ZS 24 bit geluidskaart die nu reeds aangesloten staat.

Kortom ik heb een miniset van Sharp die verbonden is via aux met 2 tulpjes naar minijack in 1 van mijn connectors van mijn Creative Audigy kaart. ( kan dus niet alle kanalen separaat van voor en achter regelen, want deze wordt gewoon plain verstuurd naar me versterker)

Kortom ik kan altijd alleen in stereomodus werken want hij zal met de speaker test nooit alle kanalen onafhankelijk van elkaar goed versturen.

Sinds ik alles HD heb wil ik graag mijn audio migreren.

Ik weet echter niet hoe, want welke kabels moet ik nou in me moederbord uiteindelijk overbrengen naar of de al onboard aansluitingen of moet er nog een kabeltje van mijn creative naar mijn moederbord.

Wat is uberhaupt beter, de soundcard die HD ondersteund of gewoon de oldskool goede kaart van Creative (die onder vista x64 geen EAX ondersteund :( )

Graag advies en of installatie opties waarmee ik aan de slag kan.

Schematisch:

PC > Creative kaart met minijack - tulp (verguld) > naar AUX op sharp miniset met dolby prologic ondersteuning.

De mogelijkheden van de Sharp CD-C471 : 2 x aux analoog. 1 Optical Out op de installatie. [gebruikte ik voorheen voor minidisc opnames]

Creative audigy 2 zs heeft een digital out, maar wat is nou wijsheid. 8)7

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 20:41

DjVe

Hatsaflats!

het is heel simpel...je kan het niet anders doen als dat je nu hebt. laat het me uitleggen:

Je hebt een sharp pro-logic setje met een 2 kanaals ingang. Dat is geen dolby digital dus het digitale surround verhaal kan je vergeten. Dus sluit gewoon je audigy 2 met die tulpkabels aan op je set en laat laat die het omzetten naar pro-logic.

Vervolgens ga je gewoon lekker sparen voor een Dolby Digital setje :)

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Jordy van e schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 04:14:
het is heel simpel...je kan het niet anders doen als dat je nu hebt. laat het me uitleggen:

Je hebt een sharp pro-logic setje met een 2 kanaals ingang. Dat is geen dolby digital dus het digitale surround verhaal kan je vergeten. Dus sluit gewoon je audigy 2 met die tulpkabels aan op je set en laat laat die het omzetten naar pro-logic.

Vervolgens ga je gewoon lekker sparen voor een Dolby Digital setje :)
dit vermoeden had ik ook.

Bedankt. Zal zeker in de toekomst naar een andere versterker gaan kijken.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch