Toon posts:

Remote Desktop Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo :)

Ik heb een vrij raar probleem. Ik heb thuis een computer met Windows Server 2003 staan. Hier draaien wat kleine dingetjes op, maar hij heeft verder geen netwerk-kritieke functie (hij is gewoon een client in het netwerkje). Hij krijgt een IP-adres van mijn router. Op de router heb ik d.m.v. port-forwarding TCP-poorten 3388 t/m 3390 geforward naar het lokale ip-adres van de server. Als ik nu van binnen het netwerk met Remote Desktop verbinding maak met de server is er niks aan de hand. Als ik dit echter van buitenaf doe krijg ik de volgende melding:

Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.

Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder.

Ik denk dat ik hieruit af kan leiden dat het port-forwarding verhaal opzich goed gaat, maar dat de server de verbinding vervolgens weigert.

Is dit een bekend probleem voor iemand, of zou iemand me verder kunnen helpen? Ik log overigens als administrator in. Als RDP-client heb ik zowel een Vista als WinXP computer geprobeerd.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-03 13:52
Weet je zeker dat je de poorten juist hebt geforwarded? Ook in je modem?

[ Voor 4% gewijzigd door Exception op 18-06-2008 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Exception schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:34:
Weet je zeker dat je de poorten juist hebt geforwarded? Ook in je modem?
In m'n modem? Had ik misschien even moeten vermelden: ik heb een Motorola kabelmodem (ben Casema/ziggo klant), volgens mij kan ik zelf niks aanpassen in de modem... Het rare is ook dat het gewerkt heeft tot ergens half tot eind vorige week, en ik intussen niks heb aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 19:38 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45

Nobby

Nuts!

Ik krijg dezelfde melding wanneer ik verbinding wil maken met mijn linuxserver waar deze poorten op dicht staan. Lijkt me toch dat je ergens met het portforwarding een fout hebt gemaakt. Deze melding krijg je dus wanneer er uberhaubt geen verbinding kan worden gemaakt.

Wat voor router heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door Nobby op 18-06-2008 19:42 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je kabel afnemer ben kan je idd niks met je modem, je router is dus voldoende.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je Remote Desktop aangevinkt staan of Remote Assistance ?

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:38:
Heb je Remote Desktop aangevinkt staan of Remote Assistance ?
Remote desktop, ik log als administrator in.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
waarom 3388 t/m 3390 waarom niet alleen 3389 ?

• Viper®
  • Niet online
Om te testen zou je eventueel DMZ kunnen inschakelen naar die pc.

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:40:
waarom 3388 t/m 3390 waarom niet alleen 3389 ?
Geen idee eigenlijk, kan geen kwaad toch?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45

Nobby

Nuts!

Kun je een screenshot laten zien hoe je het portforwarding hebt ingesteld?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In dat motorola modem van casema/ziggo valt niks in te stellen. Die bridged alleen.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:41:
Om te testen zou je eventueel DMZ kunnen inschakelen naar die pc.
Goed idee, heb ik gedaan en nu werkt het zoals het hoort... Thanks voor de hulp! Levert dit trouwens geen security-risks op?

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:52:
[...]

Goed idee, heb ik gedaan en nu werkt het zoals het hoort... Thanks voor de hulp! Levert dit trouwens geen security-risks op?
Ja, vandaar mijn vermelding "gebruik dit alleen om te testen"

Maar dit betekent dat inderdaad je port-forwarding niet helemaal lekker werkt.

Forward eens alleen poort 3389

In principe is het een functie die je niet wilt hebben. Je gaat namelijk nu al het verkeer doorzetten van je router naar je pc, terwijl je eigenlijk al weet dat je alleen poort 3389 door wilt zetten.
Op deze manier komen er veel ftp probes etc. op je pc binnen, nu zou ik sowieso je firewall aanzetten maar dan nog lijkt het me beter om bij de bron (router) het verkeer al direct te weigeren dan pas op je pc.

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 18-06-2008 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:53:
[...]

Ja, vandaar mijn vermelding "gebruik dit alleen om te testen"

Maar dit betekent dat inderdaad je port-forwarding niet helemaal lekker werkt.

Forward eens alleen poort 3389

In principe is het een functie die je niet wilt hebben. Je gaat namelijk nu al het verkeer doorzetten van je router naar je pc, terwijl je eigenlijk al weet dat je alleen poort 3389 door wilt zetten.
Op deze manier komen er veel ftp probes etc. op je pc binnen, nu zou ik sowieso je firewall aanzetten maar dan nog lijkt het me beter om bij de bron (router) het verkeer al direct te weigeren dan pas op je pc.
Dat ga ik zeker proberen, ik snap inderdaad dat dit geen ideale situatie is. Morgen weer verder, er moet nu namelijk worden gewerkt op de server. Nogmaals bedankt voor de hulp!
Pagina: 1