Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bug in vista? 5.1 geluid valt weg

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-11 22:28
Naja het probleem is simpel:

Vista bus. 32 bit -> altijd 5.1 geluid!

Nu ben ik over gestapt naar 64 bit. Ook Vista bus.. En bij mij weten is het pas na een update van vista dat 5.1 niet meer goed werkt... In het begin werkte hij goed, toen net alles geinstalleerd was, ong 1,5 maand terug.
En nu het varieert een beetje maar tussen de 5 min en 1,5 uur vallen een x aantal speakers weg. Op moment van schrijven is het de rechter voor speaker en de center. Maar een andere keer wil het ook wel eens de achter speaker zijn, of de subwoofer.
Het kan niet aan het geluidsysteem zelf liggen, want met een spelcomputer doet hij het wel constant op 5.1.
Het gaat overigens om een creative X-fi gamer, hiervan heb ik al de nieuwste drivers geinstalleerd. Maar zonder succes.
Dus je begrijpt wel dat ik overtuigd ben dat het aan vista ligt... Maar goed, zijn er ideeen om dit op te lossen?

• erikfw
oja, in vista zelf staan de instellingen goed. In configuratie scherm bedoel ik

Edit: Optisch heeft hij tot nu toe nergens last van... Maar dat is geloof ik maar 2.1.. Geluidset is de logitech Z5400

[ Voor 43% gewijzigd door erikfw op 18-06-2008 20:22 ]

• erikfw
Even een kickje, omdat ik nog steeds met dit probleem zit. En ik wordt dr een beetje gek van, als alweer het geluid voor de helft weg valt tijdens de film ;)

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
Als je denkt dat het aan een update ligt: Waarom niet even systeemherstel proberen van 1,5 maand terug? :) Je weet nooit of het helpt...

Edit: Windows Update brengt soms ook de drivers up-to-date, misschien werkt een oudere driver beter? Dat zijn de dingen die ik eerst zou proberen, en zoeken op het internet of er mensen zijn met hetzelfde euvel. Desnoods proberen windows opnieuw te installeren... ;(

[ Voor 52% gewijzigd door Jakkus op 23-06-2008 17:27 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 09:50
Stiekem een bump.
Ik heb hier namelijk ook last van. Precies dezelfde kenmerken.
5.1 Creative X-FI geluid, vooral met winamp springt dit geregeld terug naar 2 speakers.
Zodra ik het liedje opnieuw start, gaat ie weer over naar 5.1 :s

Ik ga binnenkort een reinstall van vista proberen, hopen dat het helpt.

(win vista ultimate, 64bit)

[ Voor 18% gewijzigd door Bld- op 27-08-2008 13:25 ]

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:25
het probleem bij mij is dat heel het 5.1 het niet doet, hoe stel ik dat goed in? ik heb dan wel een onboard kaart, maar deze ondersteund wel 5.1. iemand enig idee hoe dat in te stellen valt?

asus m2n-e sli moederboard ( daarop dus het 5.1 )
logitec 5.1 setje
c-media cm6501 like sound device drivers

geen idee hoe en waar ik het moet instellen
Pagina: 1