Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heey :)

Ik heb een probleem met mijn HTC touch diamond.
Ik kan niet connecten met mijn computer. Zodat ik bestanden kan overzetten.
Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd:

- WMDC geinstalleerd 6.1
- Op XP computer activy sync 4.5 geinstalleerd en WMDC. Alsnog niets.
- Firewalls uit
- Andere usb poorten
- Avtive sync aan (desondanks ik Vista home heb ) ( 2 Computers tot men beschikking )
- Alle andere opties in dat gebied.

Maar wat mij wel opviel is dat Bestandsoverdracht staat uitgevinkt staat.En je kan dat niet aan vinken. Het is licht grijs gekleurd waardoor het niet mogelijk is om een of andere reden. Misschien door het feit dat mijn mobiel nog geactiveerd moet worden, qua abonnement. 25e word het pas actief dit omdat ik voor nummer behoud heb gekozen.
Om hier te komen ga je naar start>instellingen>verbindingen>Communicatie Manager

Als jullie enige idieeen hebben hoor ik het graag!

Alvast bedankt :'(

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
virusscanner ook uitgeschakelt? weet uit ervaring namelijk dat er vaak problemen zijn met norton en ac 4.5

[ Voor 54% gewijzigd door DenTeD123 op 18-06-2008 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook uit, heel eset smart security ( is mijn scanner/firewall+windows firewall en router) uitgeschakeld.. Of vista moet geheime firewalls/virusscanners hebben :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 18:42 ]

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Misschien domme vraag, maar heb je de bijkomende software ook al eens geïnstalleerd?
Toen ik overstapte op Vista kon ik met mijn TyTN II op eens ook niet meer verbinden, maar na de bijkomende software van HTC even alles te laten configureren was alles weer zoals het hoorde.

I make things.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb 2 cd's gekregen. Waarvan 1 alleen een manual heeft, en de andere een installatie programma. Die heb ik helemaal geinstalleerd, behalve outlook express. Ik heb 2007 versie en de versie op de cd is ook 2007. Want WMDC werkt met outlook express. Ik zou niet weten waarom :P

Verwijderd

Topicstarter
Misschien door het feit dat mijn mobiel nog geactiveerd moet worden, qua abonnement. 25e word het pas actief dit omdat ik voor nummer behoud heb gekozen.

Kan dit het niet zijn dat ik gewoon moet wachten? Of praat ik onzin? :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:54:
Misschien door het feit dat mijn mobiel nog geactiveerd moet worden, qua abonnement. 25e word het pas actief dit omdat ik voor nummer behoud heb gekozen.

Een HTC touch diamond is naar mijn weten een PocketPC. Deze zal gewoon werken zelfs als er geen SIM kaart geïnstalleerd is. Of je dus wel of geen provider of geactiveerd nummer hebt is hier dus niet van toepassing.

Heb je op je activesync op je HTC wel USB verbinding aangevinkt ?

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

In mijn ogen praat je nu onzin :P.
Het kopje gegevensoverdracht is wel om die reden inactief. Je hebt nog geen actief abonnement, waardoor je geen gebruik kan maken van een dergelijke verbinding (HSDPA, UMTS, etc that is).
Het gaat nu echter over het gebruik van ActiveSync. Dit zou naar mijn inzicht gewoon moeten werken buiten je abonnement om.
Ik weet echter niet waardoor het probleem wél wordt veroorzaakt. Waarom neem je niet even contact op met HTC? :)

I make things.

• DenTeD123
  • Niet online

neuh, moet gewoon werken, je zal zien dat als je je simkaart eruit haalt, dat het zowieso zou moeten werken (ook als je sim nog niet geativeerd is.) probeer het voor de gein even.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik zal proberen contact optenemen met htc.. Dan zeggen ze waarschijnlijk stuur je mobiel maar op.. en dat is ook erg irritant maar ja.

Yep
Als jij deze lokatie bedoeld:
start>instellingen>verbindingen>Usb aan pc en daar dat aanvinken

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 21:35
Dit heeft zeer waarschijnlijk niks met je Diamond te maken, maar veel waarschijnilijker met je USB poorten.

-> probeer eens een andere poort.
-> werkt dat niet: probeer dan de Diamond (zonder software te installeren, niet nodig nl) eens op een willekeurige andere Win XP machine aan te sluiten. Gaat dat wel goed? -> prob met jouw PC. Gaat dat niet goed, probeer dan nog eens een andere pc, ook geen herkenning, Diamond issue.

succes.

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:01:
Hmm ik zal proberen contact optenemen met htc.. Dan zeggen ze waarschijnlijk stuur je mobiel maar op.. en dat is ook erg irritant maar ja.

Yep
Als jij deze lokatie bedoeld:
start>instellingen>verbindingen>Usb aan pc en daar dat aanvinken
Ik bedoel eigenlijk

Start > programma's > ActiveSync > Menu > verbindingen > Alle pc's syncron.... [vinkje] 'USB

Verwijderd

Topicstarter
Ja staat aan.

Gaat dat niet goed, probeer dan nog eens een andere pc, ook geen herkenning, Diamond issue.

succes.

Dat zou niet leuk zijn.. Ik heb eigenlijk al alle usb poorten geprobeert.. Ook bij mijn xp computer. Echt altijd zulk soort dingen ik haat vette nieuwe super gadgets! :P

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 10:37
Bij mijn telefoon, herkende hij bij het inpluggen, de telefoon als netwerkverbinding.
Op een of andere manier, stond die bij mij direct uitgeschakeld, waardoor ik geen gegevens overdracht had met ActiveSync. Ik heb toen onder netwerkverbindingen mijn netwerkverbinding weer ingeschakeld en toen werkte het..

Misschien dat dit bij jouw ook het geval is :?

• Viper®
  • Niet online
Killing_Calu schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:14:
Bij mijn telefoon, herkende hij bij het inpluggen, de telefoon als netwerkverbinding.
Op een of andere manier, stond die bij mij direct uitgeschakeld, waardoor ik geen gegevens overdracht had met ActiveSync. Ik heb toen onder netwerkverbindingen mijn netwerkverbinding weer ingeschakeld en toen werkte het..

Misschien dat dit bij jouw ook het geval is :?
Ik kan uit het verhaal van de TS niet afleiden of er op de computer ook daadwerkelijk 'reactie' is op het moment dat de telefoon voor het eerst aangesloten wordt.

Onder XP zou je iets van een balloon moeten krijgen of een netwerk icoontje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toen onder netwerkverbindingen mijn netwerkverbinding weer ingeschakeld en toen werkte het..
Zou je misschien kunnen vermelden hoe ik daar kom :) sorry.. :P

En ik heb wel wlan.. Ik kan gewoon internetten enzo. Ik heb een draadloos modem dus.
Mss kan ik daar wat mee?

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 10:37
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:20:
Ik heb toen onder netwerkverbindingen mijn netwerkverbinding weer ingeschakeld en toen werkte het..
Bij windows xp is het onder start--> configuratiescherm --> netwerkverbindingen
maar ik heb geen vista, dus weet niet of het daar op dezelfde plek zit

• Viper®
  • Niet online

En ik heb wel wlan.. Ik kan gewoon internetten enzo. Ik heb een draadloos modem dus.
Mss kan ik daar wat mee?
Start > Settings > network connections >

Dan iets van Locan Area network of Mobile Device oid

Ik ga er vanuit dat je dit nu op je XP systeem probeert. Ik weet dat Vista met AS4.5 en Mobiles problemen kan geven namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 18-06-2008 19:26 ]

• DenTeD123
  • Niet online

Mss kan ik daar wat mee?
naar mijn mening is het niet mogelijk om te syncen on the air met je pc (gaat om bestanden neem ik aan?) als je cotnactpersonen agendapunten en mail wilt syncen on the air, raad ik mail2web.com aan. Werkt ook via wlan

• Viper®
  • Niet online
Mocht je toch op je Vista zitten.

ActiveSync werkt niet onder Vista. Ze zijn overgegaan naar Windows Mobile Device Center.

Hier te downloaden: http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx
of hier
http://www.microsoft.com/...F07AAA1914&displaylang=en

Verwijderd

Topicstarter
- WMDC geinstalleerd 6.1

Windows Mobile Device Center = WMDC
Active sync ook alleen geinstalleerd op xp waar het hoord.. steeds niets

Dat van internet opslag iets is wel handig denk ik .. maar zeker wel een omweg :(

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:31:
- WMDC geinstalleerd 6.1

Windows Mobile Device Center = WMDC
Active sync ook alleen geinstalleerd op xp waar het hoord.. steeds niets

Dat van internet opslag iets is wel handig denk ik .. maar zeker wel een omweg :(
:+

Ik dacht dat je WM 6.1 bedoelde, windows mobile 6.1, die staat op je Touch waarschijnlijk.

my bad

WMDC van je XP afgooien, je hoeft voor je XP alleen AS4.5 te hebben

andere optie is nog via BT proberen, mocht je pc bluetooth hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 18-06-2008 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik overweeg om het te kopen.. 15 euries niet veel, maar ik denk dat het gewoon draadloos is. ( weet ik wel zeker xD ) Maar ik bedoel dat het eigenlijk hetzelfde is als een usb kabel - maar dan zonder snoer.

Maar als nog erg bedankt Viper.

• Viper®
  • Niet online
Als je je Touch aansluit via Usb hoor je dan zo'n Windows tingeltje ?
Er zou onder netwerverbinding een Local Area Connection 2 (of 3/4 ofzo) moeten staan. Als je je muis erboven houdt komt er Windows Mobile-based Device te staan

Kijk eens bij je Device Manager onder Network adapters. Staat daar een Windows Mobile-based.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Aangezien je vraag al druk aanbod is gekomen in het centrale topic en je die daar al veelvuldig hebt gesteld gooi ik deze dicht. Crossposten is niet zo handig en vooral niet als er al een centraal topic over loopt. Normaliter zou ik deze open laten omdat je een nette ts hebt, echter heb je ook je vraag in het centrale topic gesteld :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.