• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 21:17
Beste Iedereen,

Sinds een week heb ik q9450 van intel. Vandaag besloot ik een stress testje te doen met Stress Prime 2004. Ik stelde de processor stand in (Small FFTs) en deed dit voor alle 4 mijn processoren.

Binnen 6 minuten was mijn processor 70 graden en begonnen er oppeens allemaal sirenes te loeien. Ik gebruik de stock cooler en mijn systeem is verder 41 graden. Als ik mijn extra fan erop zet is hij 37 graden, maar doet hij nog steeds hetzelfde.

Is mijn processor defect ? Of kan ik 100 % gewoon niet van mijn systeem verwachten.

Had ik nog iets van mijn cooler af moeten halen voordat ik deze op mijn processor installeerde ?

Bedankt,
Floren

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:46
Valt je PC ook nog uit ?
Er zat een blauw plastic velletje dat moet er wel af.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Een proc mag nog wel warmer worden hoor. Bovendien wordt je proc normaal niet zo erg belast als met die stresstest op alle 4 cores. Niks om je zorgen over te maken ;) Kijk wel ff of je het plastic beschermdingetje er wel afgehaalt hebt. Als je last krijgt van uitvallende pc (doordat je proc te warm wordt) kun je er altijd nog een andere koeler op zetten. De stock is namelijk zo goedkooop mogelijk gemaakt, niet voor goede performance.

[ Voor 44% gewijzigd door jdm8 op 18-06-2008 18:23 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:56
Heb je ook wat koelpasta tussen de processor en het koelblok gedaan? Dit mag echter niet groter dan een kleine rijstkorrel zijn of je isoleert dan de warmte( te weinig is ook niet goed ;))

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 21:17
op die stock koeler zat geen plastic velletje, maar wel drie grijze strepen (neem aan koelpasta), dat is teveel dus begrijp ik, het was meer dan een rijstkorreltje. Ergens had ik gelezen dat ze max 72 graden mochten worden. Die sirenes kwamen uit de foxconn (moederbord software). De pc start niet opnieuw op of gaat ook niet uit, maar ik zette de stress test altijd meteen uit als ik sirenes hoorde (klonk wel angstaanjagend nl.).

Ik moet er wat koelpasta van af schrapen en een andere koeler overwegen dus ?

IDLE is mijn systeem 39 C
CPU 40 C

[ Voor 3% gewijzigd door High Quality king op 18-06-2008 18:29 ]

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Misschien dat je alarm settings te laag staan? (software van het moederbord bedoel ik)

been there, done that, bought the T-shirt

Verwijderd

High Quality king schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:28:
op die stock koeler zat geen plastic velletje, maar wel drie grijze strepen (neem aan koelpasta), dat is teveel dus begrijp ik, het was meer dan een rijstkorreltje. Ergens had ik gelezen dat ze max 72 graden mochten worden. Die sirenes kwamen uit de foxconn (moederbord software). De pc start niet opnieuw op of gaat ook niet uit, maar ik zette de stress test altijd meteen uit als ik sirenes hoorde (klonk wel angstaanjagend nl.).

Ik moet er wat koelpasta van af schrapen en een andere koeler overwegen dus ?

IDLE is mijn systeem 39 C
CPU 40 C
Koelpasta op de boxed koeler is wel goed Intel doet niet bij iedereen er te veel op. ;)
Je idle temps zijn wel erg hoog heb je wel casefans en een goede airflow in de kast?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wat is je airflow? Kan de kast de warme lucht wel kwijt? Hoe hard (toeren, %) draait de fan? Staat de IHS niet bol (anders moet je even lappen)?

Als je de koeler ervanaf haalt, is het aan te raden de oude pasta er af te halen met alcohol en er dan nieuwe pasta op te doen.
Misschien dat je alarm settings te laag staan? (software van het moederbord bedoel ik)
70 graden lijkt me een beetje te veel van het goede, ik zou hem daar niet te lang op laten staan (of je moet aan het OC'en zijn). Die sirenes zijn imo best terecht (alhoewel wat minder heisa ook had gekunt).

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb hetzelfde probleem met een X3360 (Q9550). Deze werd bij mij 74 graden met een kamertemperatuur van 24 graden. Idle is de CPU ongeveer 46 graden.

De temperatuur wordt uitgelezen door RealTemp.

Of het een verkeerde uitlezing is weet ik niet maar ik heb het opgelost door er een Scythe Ninja Rev.B op te zetten met twee fans (Scythe Slip Stream, 1900rpm).

De temperatuur komt nu niet boven de 62 uit en het moederbord regelt de fans. Zonder belasting zijn de fans niet te horen (800RPM) maar onder volle belasting hoor je ze wel duidelijk.

Of de temperatuur wel of niet goed uitgelezen wordt ik zit in ieder geval met een veilig gevoel.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1