LG 915 FT+ valt vies tegen

Pagina: 1
Acties:

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik vinnum vrij vaag, en de focus is wisselend op verschillende delen van het scherm. wel heel 'zacht'en toch mooie kleuren en een usb-huppie, maar 'gestoken scherp'? Mooi niet!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Ik neem aan dat je hem dus hebt of in ieder geval hebt gezien. Ik heb hem een paar dagen gelden blind besteld...begin nu te twijfelen of ik die order nog maar even moet wijzigen of niet. Zijn er meer mensen die hem al gezien hebben??

Mijn alternatief zou de Iiyama diamondtron zijn die wel weer iets duurder is. Of toch heel misschien die Sony G400?? Ik blijf twijfelen.

Maar zal ik die order nu wijzigen of niet??? meningen aub!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Heintje, met welke videokaart heb je dan getest?

Great minds think in parallel gutters.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Er zijn denk nog niet zo heel veel mensen met deze monitor, 't is dan ook afwachten wanneer ze een beetje redelijk leverbaar worden.

Ook heb ik nog geen reviews gelezen op i'net, jullie wel ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
ik zou even wachten als ik jouw was heb er zelf ook een en die is perfect.......misschien is zijn probleem exemplarisch (?)(een nieuw woord is geschapen ;) )

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Exemplarisch is een heel normaal Nederlands woord hoor. Niets nieuws aan...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Iiyama, en sopny zijn kwalitatief toch wel beter, dus aan jou de keus.

Maar dacht dat LG ook erg goed was, volgens mij heeft hij toevallig eentje die een beetje brak is :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ja, ik laat die bestelling wel gewoon staan. Mijn GF2 Ultra is toch ook geen al te beste 2D kaart dus het zou een beetje bullshit zijn om dan een superdeluxe vet gave monitor eraan te hangen. Ik ga wel voor de "buget" oplossing in de vorm van de LG :)

Lijkt me overigens ook dat dit exemplarisch is (ja, het is gewoon goed nederlands) of dat het aan zijn videokaart zou kunnen liggen. Misschien heeft hij ook wel een GF2 Ultra ;)

Verwijderd

Ik heb hem en vind er hem errug mooi. Errug scherp alleen moest er nog wel ff wat moire bijgewerkt worden, maar nu staat het perfect ingesteld.

Ik had eerst een iiyama a902mt maar daar had ik een afwijking in de linkerbovenhoek. Volgens iiyama viel dat binnen de specificaties, maar gelukkig kon ik hem nog ruilen bij de winkel. Toen heb ik toch maar die LG genomen en dat was een prima keuze.

Alleen jammer dat die Geforce II zo kut is, dat maakt 1600x1200 nog niet echt bruikbaar :(
Toch maar ff een Radeon regelen

Verwijderd

toch fijn om ook positieve reacties van gebruikers te lezen (volgens mij de eerste gebruikersreacties hier op GoT). Ik ben in ieder geval weer gerust gesteld!!

• Heintje
Ik merk dat ik erg kritisch ben t.a.v. monitoren. Ik heb de ideale 19" met platte buis nog niet gevonden. Er is altijd wel wat. Diamondtrons e.d. hebben last van schaduwwerking bij de letters en de beeldlijnen wijken aan de rechterkant vaak naar beneden of boven af. De LG is niet scherp genoeg etc. etc. Misschien dat iemand die minder kritisch is of alleen gamez speelt zich absoluut niet stoort aan die dingen, maar ikke dus (helaas) wel. Ik moet ook altijd alles uit de kasthalen om verkopers of TD-ers te laten zien waarhet 'm aan schort.

Heb 'm getest op GeForce2, Voodoo5, Matrox G200 en 4MB SIS PCI-kaart.

Deze heb ik dus uiteindelijk wel gekocht, maar valt me dus tegen.

Ik ga hem maandag terugbrengen. Als iemand hem voor die tijd wil overkopen voor 1225,- incl. 5-polige BNC kabel, dan is tie welkom.
Hij is 1 dag oud.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Zelf ben ik aardig kritisch op monitoren en ik heb ook nog nooit een monitor gevonden die geen afwijkingen vertoont.

Alle diamondtron schermen die ik heb gezien worden allemaal onscherper naar mate de rand naderd.
De enige afwijking die ik bij mijn LG heb geconstateerd is dat de convergentie wat afwijkt in de hoeken, maar het is absoluut niet vervelend (itt tot het scheve hoekje op de iiyama die ik eerst had :r).

Misschien zou je eens een sony moeten proberen, die schijnen heel goede buizen te hebben (alleen jammer dat ze zo duur zijn en relatief lage refreshrates hebben).

• Heintje
Sony staat idd. als eerste op de rij van volgende kandidaten. Het rare daarvan is, dat ik de E400 beter vind dan de G400. De E400 is 'frisser' en heeft mooiere kleuren. Maar geen on-site garantie en geen usb en geen BNC etc. etc. en idd. behoorlijk prijzig. Ik geloof dat ik me daar bij neer moet leggen... of voor een 17" CTX PR711: dat vind ik met afstand het scherpste/mooiste scherm dat ik tot nu toe heb gezien! Maar helaas slechts 17", dus.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Als je een goede monitor wil, neem dan een Acer. Hij is alleen niet plat en een onwijs groot bakbeest (ik heb de 211C 21 Inch)
Maar dit ding is zo zuiver als ik weet niet wat. Helaas zit er een GeForce 2 MX, maar een Radeon krijgt hij als 2e kaart.
Het is alleen wel een duur merk, maar een goed merk. Ik heb nu thuis 2 Acer's staan en ik heb nu achter 3 acer's gewerkt.
de 17,19 en 21 inch.
Allemaal top monitoren, zelf getest naast een Iiyama en de verschillen zijn toch echt duidelijk te zien in het voordeel van de Acer.

Verwijderd

Een vergelijkbaar bericht heb ik ook al eens gehoord van de 795FT+. Hierbij heb ik eens wat verschillende instellingen geprobeerd, maar het ligt voor een heel groot deel aan de videokaart. Ik heb hem geprobeert met een:
- ATI Mach 64 (ja, een oude): Mooi resultaat. (in niet al te gekke resoluties)
- Matrox Millenium II: Mooi resultaat.
- No name Nvidia Riva TNT2: Niet echt best.
- Matrox G400 Max: Perfect beeld.

Gelukkig is de laatste kaart ook de kaart die standaard in het systeem zit, maar ik ben er alleen maar verschrikkelijk goed over te spreken!:)
Pagina: 1