Factory default Copperjet 816-2P

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Hmm..

mijn Copperjet 816-2P (BBNed, TweakDSL) is er mee opgehouden. Ik vermoed nadat ik SNTP had ingesteld, daarna heeft het ding namelijk maar een dag gewerkt (na twee jaar probleemloos).

Probleem met het apparaat is nu dat hij herstart na een seconde of 5 tot 10. Ik krijg geeneens een netwerkverbinding, laat staan dat ik hem webbased of via TFTP kan restoren.
Er zit dus ook geen knop op het ding om hem te defaulten, en derhalve denk ik dat ik 'm kan weggooien?

Ik heb Allied-Data gemaild, en die kwamen met de suggestie een tool te downloaden om hem te defaulten, maar dat zal niet gaan lukken als ik er niet op kan komen via de Ethernet interface.
Ik heb hem ook al opengeschroefd om te zien of ik wat jumpers zag of wat dan ook, maar het ding is niet meer dan een printplaatje met wat chips..stelt niet veel voor :)

Kan ik hem weggooien en een WAG160N halen, of heeft iemand nog een tip?

/dit geintje kostte me ook mijn WAN IP die ik al twee jaar had. Tweak kan die niet meer geven, ze hebben nu een ander IP gegeven die wel gekoppeld is aan mn huidige MAC adres (gaar E-Tech routertje).

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 18-06-2008 17:13 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een tijd zonder stroom ? is misschien een optie .....

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:44:
Een tijd zonder stroom ? is misschien een optie .....
Volgens mij staan alle settings permanent opgeslagen, maar wie weet. Ding heeft net een dag uitgestaan en deed nog steeds hetzelfde (niet veel dus ;) ).

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Exorcist schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:11:
Hmm..

mijn Copperjet 816-2P (BBNed, TweakDSL) is er mee opgehouden. Ik vermoed nadat ik SNTP had ingesteld, daarna heeft het ding namelijk maar een dag gewerkt (na twee jaar probleemloos).

Probleem met het apparaat is nu dat hij herstart na een seconde of 5 tot 10. Ik krijg geeneens een netwerkverbinding, laat staan dat ik hem webbased of via TFTP kan restoren.
Er zit dus ook geen knop op het ding om hem te defaulten, en derhalve denk ik dat ik 'm kan weggooien?

Ik heb Allied-Data gemaild, en die kwamen met de suggestie een tool te downloaden om hem te defaulten, maar dat zal niet gaan lukken als ik er niet op kan komen via de Ethernet interface.
Ik heb hem ook al opengeschroefd om te zien of ik wat jumpers zag of wat dan ook, maar het ding is niet meer dan een printplaatje met wat chips..stelt niet veel voor :)

Kan ik hem weggooien en een WAG160N halen, of heeft iemand nog een tip?

/dit geintje kostte me ook mijn WAN IP die ik al twee jaar had. Tweak kan die niet meer geven, ze hebben nu een ander IP gegeven die wel gekoppeld is aan mn huidige MAC adres (gaar E-Tech routertje).
Je hebt een pc/laptop rechtstreeks met een crosskabel verbonden, dus zonder switches ? Dat is nl de enige manier waarop die tool gaat werken ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met het risico je niets nieuws te vertellen (we zitten immers op GoT ;)), heb je op de pc/laptop waarmee je probeert in te loggen op de Copperjet een vast IP ingesteld in de range van het modem?
To access the build-in WebServer, you need to launch a HTTP Web browser. Enter the IP address of the CopperJet in the address bar.
The default Ethernet IP address of the CopperJet is: 172.19.3.1
The default USB IP address of the CopperJet is: 172.20.3.1
The address for accessing the CopperJet’s WebServer through an Ethernet connection would be HTTP://172.19.3.1/ and for the USB connection would be HTTP://172.20.3.1/ .

Note: To access the WebServer you need to have an IP address on your network card that is in the same subnet as the CopperJet (Example:172.19.3.2 subnet mask 255.255.0.0).
By default the DHCP Server of the CopperJet is enabled, so an IP address will be provided automatically from the CopperJet on the network card.
You will be asked for a Username and Password. Enter your username and password to access the pages. The default network login is:
Username: admin
Password: admin
Click on OK. You can now configure your CopperJet using the WebServer.
Bron: ftp://ftp.allieddata.nl/P...xDSL/copperjet_816-2P.htm

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:56:
[...]

Je hebt een pc/laptop rechtstreeks met een crosskabel verbonden, dus zonder switches ? Dat is nl de enige manier waarop die tool gaat werken ;)
Ha, zinnig! Straight kabel - direct erop..dat gaat niet werken :X

Straks 's ff kijken met een cross-cable, thanks! Allied-Data had al teruggemaild :

"Met de CopperJet setup tool wordt er in het begin een test binairy ingeschoten via BootP, hiermee is de flash dan leeg. Nadat deze binairy is geladen en het modem is opgestart zal de tool de uiteindelijke firmware versie gaan schrijven.

Problemen die u op dit moment ondervindt zijn dus ook te verhelpen met de CopperJet setup tool."
Iva_Bigone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:04:
Met het risico je niets nieuws te vertellen (we zitten immers op GoT ;)), heb je op de pc/laptop waarmee je probeert in te loggen op de Copperjet een vast IP ingesteld in de range van het modem?

[...]

Bron: ftp://ftp.allieddata.nl/P...xDSL/copperjet_816-2P.htm
Yep, dat dan weer wel :) (kreeg alleen geen netwerkverbinding..verkeerde kabel. Al twijfel ik of het met een cross cable wel goed gaat, aangezien het ding zo snel weer herstart (en dus ook de interfaces). Jullie horen het nog :)

------

Edit 2 :

De recovery tool kon ik (met cross cable ;) ) gebruiken. Vreemd genoeg herstartte het ding NIET tijdens het recoveren, maar direct erna weer wel. Meer kan ik dus niet doen, het ding herstart te snel om hem te telnetten of webbased te benaderen. Dag Copperjet, welkom WAG160N Linksys :)

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 39% gewijzigd door Exorcist op 19-06-2008 19:31 ]

Pagina: 1