Toon posts:

[Vista] "Geen schijf" melding elke 30 minuten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net een maandje een nieuwe pc, nog geen problemen mee gehad, alles doet het prima. Alleen sinds vandaag krijg ik nu ineens om de 25/30 minuten zo'n melding:

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/5659/fevn3.jpg

Echt geen idee wat het betekend of wat er mis is? Heb al GeGooglet ( :')) maar kon weinig exacte overeenkomsten vinden bovendien zijn al die fora heerlijk in het Engels wat nu niet echt een mijn sterkste punten is, helemaal niet technisch Engels. Dit vond ik op een Nederlandse site:
De FAQman: Een leuk probleem. Als u meedenkt, dan kunt u de oplossing zelf misschien al verzinnen. Dat "Annuleren – Opnieuw – Doorgaan" slaat namelijk op schijftoegang: "Er wordt een boot-sector ingelezen die helemaal niet kan booten!" Met deze gevolgen van dien... Als u voor 'Opnieuw' kiest, dan blijft u hangen en anders gaat u door. Welnu, u hoeft slechts te raden welke schijf dit probleem veroorzaakt en het is – let op! – niet uw primaire harde schijf. Als u in het BIOS de 'Boot from USB'-optie uitschakelt (= 'Disabled'), dan zal het BIOS niet meer trachten te starten van USB-apparaten, want dát is wat er hier aan de hand is. Mogelijk een geheugenstick, mogelijk een MP3-speler, mogelijk een digitale fotocamera, mogelijk een geheugenkaartlezer, mogelijk het geheugen dat 'erbij' op de geheugenkaartlezer is geplaatst.
Weet niet heel zeker of dit op mijn probleem van toepassing is, namelijk gebaseerd op een soort zelfde probleem maar dat met XP. En zoieso, waar zit de BIOS? Ik zou dus in het BIOS die optie moeten uitschakelen, maja ik ben n00b en weet dus ook niet waar het BIOS zit.

Hoe dank ook, tips/reacties/hulp is welkom :)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:07:
Ik heb nu net een maandje een nieuwe pc
Dan zit er óf nog XP, óf Vista op.
Wij zijn altijd benieuwd welke versie je het over hebt, want 'Windows' is wel heel erg algemeen :)
Weet niet heel zeker of dit op mijn probleem van toepassing is, namelijk gebaseerd op een soort zelfde probleem maar dat met XP. En zoieso, waar zit de BIOS? Ik zou dus in het BIOS die optie moeten uitschakelen, maja ik ben n00b en weet dus ook niet waar het BIOS zit.
Maar waarom zou je gelijk in de BIOS willen wroeten zonder te weten waar deze melding uberhaupt vandaan komt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aan de skin te zien is het Vista ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:26:
[...]

Dan zit er óf nog XP, óf Vista op.
Wij zijn altijd benieuwd welke versie je het over hebt, want 'Windows' is wel heel erg algemeen :)

[...]

Maar waarom zou je gelijk in de BIOS willen wroeten zonder te weten waar deze melding uberhaupt vandaan komt?
Omdat ze dus op die Nederlandse site aangaven dat je het probleem daarmee kon oplossen.

Zoals wiethoofd al verondersteld werk ik met Vista ja.
Ja dat is dus weer Engels, qua computertermen snap ik dan niet veel meer van. Dit wordt er namelijk aangedragen als oplossing:

" had this problem with a card and the problem had to do with the drive letter it was assigned. Click start, type in computer management and open disk management, then right click on the problem drive and click Change Drive Letter and Paths. Assign the drive some other letter, and hit ok. This should get rid of the exception error."

computer management, dat zal computer beheer zijn, maar verder kom ik niet. Ik snap het wel wat er staat maar weet niet hoe ik dit op mijn eigen pc moet uitvoeren :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:01:
[...]
Ja dat is dus weer Engels, qua computertermen snap ik dan niet veel meer van. Dit wordt er namelijk aangedragen als oplossing:
http://translate.google.com
" had this problem with a card and the problem had to do with the drive letter it was assigned. Click start, type in computer management and open disk management, then right click on the problem drive and click Change Drive Letter and Paths. Assign the drive some other letter, and hit ok. This should get rid of the exception error."

computer management, dat zal computer beheer zijn, maar verder kom ik niet. Ik snap het wel wat er staat maar weet niet hoe ik dit op mijn eigen pc moet uitvoeren :)
Ze bedoelen dat je de schijfletter van de probleemschijf veranderd. In XP zou ik je verder kunnen helpen van Vista heb ik nog niet veel kaas gegeten.

in Xp is het: rechtsklik deze computer: beheren: schijfbeheer en dan rechtsklik op de 'probleemschijf' en dan stationsletter en paden wijzigen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wiethoofd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:39:
[...]

http://translate.google.com

[...]

Ze bedoelen dat je de schijfletter van de probleemschijf veranderd. In XP zou ik je verder kunnen helpen van Vista heb ik nog niet veel kaas gegeten.

in Xp is het: rechtsklik deze computer: beheren: schijfbeheer en dan rechtsklik op de 'probleemschijf' en dan stationsletter en paden wijzigen.
En in Vista identiek ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1