Aangezien de site waar ik op het moment aan werk binnenkort online gaat begint het wel tijd te worden dat we eens aan off-site backups gaan denken. Nu weet ik uiteraard wel een aantal partijen die hier oplossingen voor leveren maar het grootste gedeelte is nogal Windows georienteerd. Tevens vraag ik mij af wat de meest praktische oplossing zou zijn voor online backups, rsync? Specifieke software gebruiken? Etc...
Data die gebackupt moet worden
[list]• Database server (MySQL op het moment maar PostgreSQL kan hier in de toekomst aan toegevoegd worden)
• Subversion repository
• Binaire bestanden (e.g. afbeeldingen, alles wat niet in de SVN staat)
Het gaat overigens om dedicated servers (draaiend op Centos 5) in een datacentrum in A'dam
Hebben jullie nog specifieke aanraders hiervoor? Bij een ask slashdot die ik een paar weken geleden las (kan 'm helaas niet terugvinden) hadden ze het over rsync.net die zo te zien wel alles aanbieden wat we nodig hebben. Maar ik heb bij voorkeur toch een Nederlandse partij, of iig.. een partij met servers in Nederland om de latency laag te houden (ssh'en naar machientjes aan de westkust USA is niet fijn
). Dus, iemand ervaringen met een bepaalde partij?
Data die gebackupt moet worden
[list]• Database server (MySQL op het moment maar PostgreSQL kan hier in de toekomst aan toegevoegd worden)
• Subversion repository
• Binaire bestanden (e.g. afbeeldingen, alles wat niet in de SVN staat)
Het gaat overigens om dedicated servers (draaiend op Centos 5) in een datacentrum in A'dam
Hebben jullie nog specifieke aanraders hiervoor? Bij een ask slashdot die ik een paar weken geleden las (kan 'm helaas niet terugvinden) hadden ze het over rsync.net die zo te zien wel alles aanbieden wat we nodig hebben. Maar ik heb bij voorkeur toch een Nederlandse partij, of iig.. een partij met servers in Nederland om de latency laag te houden (ssh'en naar machientjes aan de westkust USA is niet fijn
[ Voor 3% gewijzigd door Wolfboy op 20-06-2008 01:02 ]