Toon posts:

KVM Switch: krijg keyboard/muis niet werkend...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een USB 2.0 Kvm Switch. Het probleem is dat ik men keyboard/muis of eender welk usb apparaat niet doorgeschakeld krijg. Vga werkt zonder probleem. Ik heb ondertussen alle mogelijke combinaties al uitgeprobeerd qua USB maar mss dat iemand hier toch nog iets weet aan toe te voegen. (Probleem is dus: ik krijg muis/keyboard niet werkend, lichtje op de muis gaat ook niet aan).

Foto ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanslooten.be/Wouter/kvm_switch.jpg

De tekst USB console en de 3 pijltjes staat gedrukt op het apparaat. PC2 en PC1 ook.

Iemand idee hoe ik dan deze usb moet aansluiten?
Uiteindelijk had ik graag een usb soundcard aangesloten welke ik dan deel over de 2 computers... (dus geen keyboard/muis).

Alvast bedankt!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als ik je foto zo zie dan zou ik er van uitgaan dat ik de PC's moet aansluiten op de stekkers direct naast de VGA connector, en dat ik de drie andere poorten 'vrij' heb om een muis/keyboard/soundcard op aan te sluiten, de 3 bovenste/meest linkse poorten dus, waar die 3 pijltjes heenwijzen.

Dan werkt hij net als een USB hub, 1 usb kabel om 2-10+ aparaten mee aan te sluiten

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb precies dezelfde hub, en het is correct wat Kees denkt.

Je sluit je apparatuur aan op de USB CONSOLE en je sluit 1 computer met 1 usb kabel aan op USB1 en de andere computer op USB2.

Als het om een simpel keyboard en muis gaat, en het werkt zo niet, dan is hij defect.

Maar PCs uit, aansluiten, PCs aan en op de knop drukken om te switchen, dit staat in de installatie handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Gamo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:55:
Ik heb precies dezelfde hub, en het is correct wat Kees denkt.

Je sluit je apparatuur aan op de USB CONSOLE en je sluit 1 computer met 1 usb kabel aan op USB1 en de andere computer op USB2.

Als het om een simpel keyboard en muis gaat, en het werkt zo niet, dan is hij defect.

Maar PCs uit, aansluiten, PCs aan en op de knop drukken om te switchen, dit staat in de installatie handleiding.
hmm, stom gedoe werkt dus niet...

aangesloten:
USB1: pc1->usb type B
USB2: pc2->usb type B

Console USB: muis

alle pc's afgezet, zelfs stroom volledig eraf.
Werkt niet (lichtje gaat niet aan van muis, doet niets)

bah :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, raar nu krijg ik wel iets (maar het werkt nog steeds niet)
Ik krijg zo'n windows USB icoontje vanonder en als je daar dan op klikt zegt die:
"Unknown Device".
Als ik dan naar PC2 overschakel dan is het weg. Schakel ik dan terug over naar PC1 komt het opnieuw.

@Gamo: heb jij toevallig drivers ofzo geinstalleerd? want ik heb geen drivers ofzo ervoor?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Er zijn geen drivers voor dit kastje, ik denk vooral omdat hij alleen maar schakelt, niet zoals een true KVM die altijd de verbinding in stand houdt. Als je een PS2 stekker loshaalt en weer aansluit terwijl de PC aanstaat, dan werkt dat meestal niet, wat de KVM voorkomt.

Voor de prijs kun je het niet laten om er nog eentje te kopen als je jezelf de garantie wilt besparen, mijne was 12 euro incl. verzending uit Hong Kong.
Pagina: 1