Checkpoint License hel - welke license heb ik nodig

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik heb een enkele checkpoint clusters op nokia draaien (ieder cluster 2 nodes), met een rits aan licenses erop geinstalleerd. Zoals elke checkpoint klant heb ik geen flauw idee welke license ik waar voor nodig heb.

Nu heb ik deze praktische pagina gevonden: http://fixmyfirewall.com/fw1/fw-1.0102.html, maar ik word er niet veel wijzer van.

Wat ik wil is het volgende: ik wil Site-2-Site IPSec VPN's kunnen opzetten tussen mijn checkpoints in een hub-en-spoke topologie.

1 cluster moet gaan dienen als hub en verschillende andere clusters als spoke. Dat betekent dus dat de hub een licentie moet hebben voor +/- 20 tunnels en alle spokes theoretisch voor 1 tunnel, maar beetje marge, dus zeg 5 tunnels.

Nu heb ik een offerte opgevraagd bij onze checkpoint-boer, maar deze kan mij niet duidelijk maken wat ik waar voor nodig heb en waarom ik er zoveel voor moet betalen. (Hij offereert een CPPWR-VPG licentie, maar dat zijn toch juist Remote Access VPNs?)

Ik heb nu de volgende licenties: CPMP-VFE en CPMP-VFF, volgens bovenstaande site gaat het om VPN-1 & FloodGate-1 Enterprise VPN Center en VPN-1 & FloodGate-1 Module. Dat lijkt mij toch voldoende?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt