Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] E-mail sturen naar ingelogde gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mail sturen naar alle gebruikers die momenteel ingelogd staan op onze server. Is dit mogelijk? Is daar een speciale groep voor gedefinieerd in de addressenlijst?

Ik weet dat er een mogelijkheid is om dit te achterhalen (via het computerbeheer -> shares -> sessies)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vziw is er geen mogelijkheid en imho als het al bestaat is het een nutteloze mogelijkheid.

Als ik 2 sec later inlog, dan krijg ik jouw mailtje niet? Als ik nu ingelogd ben en over 2 sec uitlog dan krijg ik jouw mailtje wel?

Voor dit soort dingen heb je andere apps. Kijk eens naar OCS etc. En in de simpelste vorm gebruik je net send naar alle computers van het domein.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In Outlook hoe dan ook niet. Waarom zou je ook, als men bijv pas de volgende dag de mail leest. Wat wil je eigenlijk bereiken? Een bericht aan alle ingelogde users of perse een mail?

En hoe definieer je ingelogd; heb je een centrale server? Een domein? Exchange? En er is een verschil tussen openstaande sessies en in gelogd zijn. Zeg even duidelijk hoe je netwerk in elkaar steekt. Hoe dan ook kan je obv de info die je al noemt wat scripten: [google=NetSessionEnum]. Of inderdaad heel "low-tech" net send.
Anyway, dit heeft niets van doen met Outlook als PIM/MUA en zo zonder info heeft verplaatsen naar Windows Servers en Server-software weinig zin. Open daar dus even een nieuw topic met wat meer info en een reactie op bovenstaande :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.