Toon posts:

aantal systemfans bij gigabyte GA-X48-DS4

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen en daar komt een gigabyte GA-X48-DS4 in http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2810

nu wil ik flink gaan overclocken en daarom komen er 5 case fans in en een fan voor mijn geheugen. Nu is het de vraag of ik deze allemaal op het moederbord aan kan sluiten zodat ze geregeld worden via de temperatuur of dat ik hiervoor een extra fan controller aan moet schaffen.

alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je extra gaat klokken, zou ik per definitie een losse fan-oplossing zoeken. Want je kan op je vingers natellen dat een bord de fan sowieso op 100% gaat zetten bij bepaalde temperaturen en met een fan-controller kan je de flow van alle fans lekker zelf regelen en makkelijker fans omprikken.

*edit*
Zie net TCA Policy waar helaas staat dat "standaard vragen" over koeling hier niet zijn toegestaan en gezien onderstaande antwoorden, denk ik dat je ietwat de policy overtreedt...

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 18-06-2008 16:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Kijk ff in de manual

Money for nothin' and your chicks for free

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Dit kan je ook best zelf uitzoeken, maar heb het toch maar even voor je opgezocht:
http://www.gigabyte.com.t...10&ProductName=GA-X48-DS4
Kijken bij Internal I/O Controllers. Je kan maximaal 5 fans kwijt als ik even snel kijk.

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook gevonden maar ik zie maar 2 system fan aansluitingen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:38:
dat heb ik ook gevonden maar ik zie maar 2 system fan aansluitingen.
Ik zie er vier op het ietwat brakke fotootje van het moederbord... Maar op zich is de optie van DeeJee ook niet echt slecht, toch?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
neej ik denk ook dat ik het advies van DeeJee opvolg, alleen hoop ik wel dat die fan controller dan achter het deurtje van mijn P182 gaat passen

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsjah.. Dit had je natuurlijk ook in 5 min. op kunnen zoeken in het boekje van je moederbord. Enige zelfwerkzaamheid is wel gewenst. Vandaar dat dit topic op slot gaat....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.