Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vga to parallel adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

Verwijderd

Topicstarter
Hee ,
Ik heb bij mijn video kaart of moederbord een soort vga to parallel adapter gevonden.
Nou leek mij dat wel handig omdat ik nog een oude printer heb en deze niet op mijn pc kan aansluiten.

Maar is dat niet een beetje raar van beeld vga naar parallel printer.
Op internet heb ik er niets over gevonden.

Ik ben bang dat ik straks mijn video kaart sloop dus wil ik zeker weten dat ik mijn printer op mijn video kaart kan aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~jelle3/uploads/P6180029.JPG
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~jelle3/uploads/P6180030.JPG

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Euh... Dat is geen vga (15 pins), maar gewoon een seriele aansluiting (9 pins). Vroeger gebruikte modems ook nog 25 pins stekkers voor serieel, denk dat het een verloopje daarvoor is.

[ Voor 41% gewijzigd door Invisible_man op 18-06-2008 15:37 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:35:

_/-\o_

Maar het inderdaad geen vga adapter maar serieel.

Money for nothin' and your chicks for free

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

VGA heeft 3 rijen pinnetjes
Afbeeldingslocatie: http://thetechnut.files.wordpress.com/2007/09/vga2.jpg

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Waarom wil je je printer op je videokaart aansluiten? :P Uitprinten van wat je in beeld hebt op een rol papier? :P Geeft wel veel FPS hoor.. _O-

Verwijderd

Ah, dus daar is dat printscreen knopje voor.
Als ik er gewoon op klik gebeurd er niks, maar dus pas met zo'n kabel.
Dankje d:)b

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:35:
Hee ,
Ik heb bij mijn video kaart of moederbord een soort vga to parallel adapter gevonden.
Nou leek mij dat wel handig omdat ik nog een oude printer heb en deze niet op mijn pc kan aansluiten.

Op internet heb ik er niets over gevonden.

Ik ben bang dat ik straks mijn video kaart sloop dus wil ik zeker weten dat ik mijn printer op mijn video kaart kan aansluiten.

[afbeelding]
[afbeelding]
Das geen VGA Paralel adapter, maar een Serial DB25 naar Serial DB9 converter :P
Als je een 25pin serial aansluiting op je PC hebt kan je daar mee naar een 9pin serial aansluiting om zo apparaten aan te sluiten die 9pin serial gebruiken.
Laat nu bijna geen serial apparatuur meer gebruikt worden en de huidige computers altijd 9pin serial interfaces hebben, dus aan deze converter heb je niks ;)
Het is alleen zinnig voor oude computers, pentium1 tijdperk en eerder. Die hadden nogal eens dergelijke aansluitingen en daar moest dan b.v. een extern 28K8 analoog modem aangesloten worden. Daar is deze converter goed voor.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lol je printer aansluiten op je VGA poort 8)7 dan krijgt printscreen inderdaad een heel ander betekenis _/-\o_

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:53:
Ah, dus daar is dat printscreen knopje voor.
Als ik er gewoon op klik gebeurd er niks, maar dus pas met zo'n kabel.
Dankje d:)b
Ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar als ik op onze oude 386 op Print Screen drukte in MS-DOS en de printer stond aan, dan werd mooi wel het huidige scherm uitgeprint.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:24:
[...]

Ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, maar als ik op onze oude 386 op Print Screen drukte in MS-DOS en de printer stond aan, dan werd mooi wel het huidige scherm uitgeprint.
Dat kan niet standaard, dat kan volgens alleen met een stukje TSR-software wat ervoor zorgt dat die printscreen-knop ook nog eens nuttig benut wordt. :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Op GoT is geen vraag te dom, maar we verwachten wel dat je degelijk inzet toont voordat je een topic opent. Dat ontbreekt hier nogal. Tenzij je niet tot 15 kunt tellen heb je duidelijk niet de moeite gedaan om zelf eens goed naar de aansluitingen gekeken waar het hier om gaat. Vervolgens heb je niet geteld hoeveel pins er in dat verloopstuk zitten en daar op gegoogle.

Kijk voor het gemak eens op "9 pins 25 pins". De eerste vier hits zijn allemaal relevant.

Aangezien je niet meer vaardigheid nodig hebt dan tot 25 te kunnen tellen en te schrijven wat je geteld hebt in een searchvenster ligt het probleem hier echt in de eigen inzet, niet in de goddelijke voorkennis oid dat je voor GoT nodig zou hebben. Volgende keer wel die inzet tonen aub :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.