Toon posts:

Firewall ook op netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met WinRoute Pro, en heb als Firewall op de server ZoneAlarm Pro staan.

Het is volgensmij beter om ook een firewall op de clients te zetten. Als ik via het netwerk een verbinding met een server leg, dan heb ik geen problemen of zo. Doe ik dit met de server, dan word er eerst gevraargd of het goed dat er een verbinding met een andere surver word gelegd.
Jullie mening:

Verwijderd

Ik denk dat je een configuratie fout hebt, want het moet helemaal niet nodig zijn om op de clients een firewall te installeren! Tevens heb je ZoneAlarm ook niet nodig wanneer je Winroute gebruikt. Met Winroute kun je d.m.v. de packet filter zelfs nog veel meer dan ZoneAlarm!

T-Rob

Verwijderd

het is niet ongewoon om meerdere firewalls in je netwerk te hangen, maar voor een thuis situatie is het ietwat overdreven. Blijf bij winroute pro en vertrouw erop dat je het goed hebt ingesteld. Ik ben ook tijden para geweest maar, dat kost je alleen maar een hoop tijd en frustratie..

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

idd zonealarm eraf gooien, is echt dubbelop!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar wat kan ik dan verkeerd ingesteld hebben?
Ik krijg nou nog gewoon acties van zonealarm dat die en die ip's zijn geblockt.

Verwijderd

Als ik jou was zal ik op ALLE PC's de firewall van Winroute en ZoneAlarm installeren en zet Tiny Personal Firewall er ook op alle pc's nog even naast...
Gek worden verzekerd :7

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

als je je eigen netwerk niet vertrouwt is er iets mis met je....

Normaliter zet je alleen een firewall op de 'edge' ban het netwerk. Dus daar waar je aan de 'boze buitenwereld (INTERNET)' bent gekoppeld.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Het 'probleem' met deze constructie (een doos met router software) is dat de firewall meestal op een ander niveau draait dan de router. Dit betekent dat verkeer wat door de server heen komt (hem als router gebruikt) dus niet door de firewall komt. Voordeel is dat lastige applicaties zoals ICQ gewoon werken.

Echt een probleem is dit niet, omdat je van buiten niet op je interne netwerk kan komen, maar alleen op je server, waar het dus wel de firewall tegenkomt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1