Toon posts:

Asus P5KE Wifi/AP 119 graden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar dagen bij Cool-Prices de Scythe Mugen Infinity SCINF-1000 gekocht en op mijn Moederbord geinstalleerd zonder probleem.

Nu wilde ik wel eens weten hoe koud mijn CPU gekoeld werd (Q6600) dus downloade ik het programma SPEEDFAN 4.34.
Mijn harddisks en CPU zitten allemaal tussen de 30 en 35 grade in.
Alleen er staat een regel AUX bij, wat op 127 grade zit.

Wat is dit? ik weet het zelf echt niet en op internet kwam ik er wel achter dat dit iets met de chipset te maken heeft, maar deze is passief gekoeld geloof ik, en 127 graden is over het kook/smeltpunt heen. dus beetje vreemd eigenlijk.

Is dit een fout in mijn PC? of via dat programma..
Wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt.
Mr-DraXX

Verwijderd

127 graden is de maximale waarde die uitgelezen kan worden, de sensor is dus kapot of wordt niet goed uitgelezen.
Als er echt iets zo warm was had je het wel gemerk. ;)

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:15
Maak je geen zorgen!

Dit is niets ernstigs. Deze temperatuur sensor word (denk ik (iemand zal hier vast meer over weten)) niet -goed- uitgelezen, bij mijn Asus Striker Extreme was het nl ook 127 en bij mijn Maximus Formula SE ook precies 127..

Ik weet zelf niet waar dit op slaat,of waarom het bij elk moederbord verkeerd word gelezen oid..

Maargoed je kunt iig rustig door kompjoeteren.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Over het algemeen is 127°C gewoon de waarde die gegeven wordt als er geen sensor op die poort is aangesloten. Niets om je zorgen over te maken. Het wil gewoon zeggen dat de chip wel een extra sensor nog ondersteunt maar dat de fabrikant er voor gekozen heeft geen aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Oeff *veegt 7 liter zweet weg*

Ik wist niet waar het vandaan kwam, en op de site van winbond-usa.com kwam ik er achter dat dit met de southbrigde chipset te maken had. Gelukkig is er dus niets aan de hand.
Ik had namelijk ook op mijn notebook Speedfan geinstalleerd, en daar kon ik geen AUX / 127 grade probleem vinden.

iig heel erg bedankt voor de reacties.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelfde verhaal op mijn MSI P35 Neo2-FR: één sensor wordt door Speedfan als -128°C uitgelezen. Die is dus ook niet aangesloten :)

Speedfan is een zeer goed programma maar filtert geen onmogelijke waarden. Dat heeft zijn voordelen (er wordt nooit iets te veel uitgefilterd) maar ook zijn nadelen.
Pagina: 1