Geforce 3 : wie koopt en wanneer?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19
Volgens laatste nieuws op Tweakers wordt ie nog zo'n 100 tot 150 dollar goedkoper, dus zo'n $450 tot $550 dollar, das dik 1200 piek.

wie is er van plan een Geforce 3 te kopen?
en zo ja, op welke termijn(meteen, na 2 maanden etc)?

ik ben echt toe aan een vervanger voor mijn TNT2 Ultra, de Geforce 3 is me te duur voorlopig maar om nu nog een Geforce 2 te kopen vindt ik ook niks want ik ben van mening om toch altijd het nieuwste te kopen.

ik denk dat zodra ie volop te koop is, ik nog 2 a 3 maanden wacht, mischien langer, hij moet echt wel 1000 of minder kosten.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Binnen 2 maand gooien ze er geen 750 vanaf (Mijn GTS is maar liefst fl 50,- goedkoper geworden sinds zomer 2000), dus het nieuwste zal je niet kunnen kopen, maar waarom is een GeForce 2 GTS niks? Als je nou nog speelt met een TNT2 dan is de stap vooruit echt wel de moeite waard.

Flickr | Lego collectie

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

As soon as possible;)
Nou ja, het ligt er aan of er veel verschillen in de kaartmerken onderling zitten, maar die Prophet3 met blueorb ziet er leuk uit;)
Misschien dat ik wat minder haast maak, als blijkt dat de games eerst geoptimaliseerd moeten worden voor hsr..

Niet op voorraad.

Verwijderd

Doe mij dan maar liever een Radeon 2 maxx. Want ik wil gewoon een grote kaart met twee procs en een bult geheugen en een 12V aansluiting. Vind ik gewoon heftig. Een beetje oversized mag wel voor die bedragen. :(

Verwijderd

Denk mei/junni.

Als ik geld terug heb van de belasting :)

Geloof me das leuk bedrag wat ik terug krijg.

Kep in de zomer bij een bakkerij gewerkt en ik moet zeggen bakkers cao roeld gewoon :)

Hellemaal zondags snachts werken roelde 200% per uur betaald krijgen. Kep nooit zo makkelijk geld gevangen eigenlijk.

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

ga d'r maar vanuit dat die dingen rond de 1500 ballen gaan kosten... damn, daar heb je 3 processors voor :)

traktor scratch!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

heb nog maar pas die geforce ddr gekocht(solden), maar die nv20 staat me wel aan, denk dat ik hem direct ga aanschaffen wanneer hij beschikbaar komt. wel die ddr houden als reserve mocht het zijn dat er enkele bugs inzitten(je weet maar nooit)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Als ik de jackpot win.

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Ah, nu heb ik de goede post gevonden :)
Ik heb namelijk ook een TNT2 Ultra kaartje, wel overgeklokt maar ben toe aan iets nieuws. Heb zo'n 1300 ballen gespaard maar al die verschillende kaarten/merken/types op de markt wordt je helemaal gek van :(
Ik heb een AMD 750@1015, 256 PC133 SDRAM op ASUS K7V en Iiyama 22" DiamondTron monitor. Wie kan mij helpen de beste keuze te maken over welke videokaart ik zal kopen. En dan ook merk/type natuurlijk :). Snelheid is wel vet belangrijk aangezien ik veel spellen speel en op hoge resoluties wil gaan spelen nu ik net die 22" monitor heb. Maar kwaliteit is natuurlijk dan ook belangrijk. Is het nou echt zo dat bijvoorbeeld de GF2 Ultra vet slecht beeld heeft op hoge resoluties? En dat dan ATi de beste keuze is? Ik weet het allemaal niet meer |:(
Wie kan mij aub vertellen wat het beste is om te doen? Met zo'n smak geld moet je natuurlijk wel de beste keuze maken...

Out of order...

Verwijderd

Kweenie...is wel bruut kaartje maar ik denk dat als je hem koopt dat je systeem dan de bottleneck vormt. M.a.w. als je geen bruut systeempje hebt dan haal je ook niet alles uit zo'n kaart. Ik denk dat ik daarom maar wacht.

Verwijderd

Had ook een TNT2U (heb ik ook nog trouwens) en heb er een Radeon DDR 64MB ViVo bijgekocht.

Verschil is aan alle kanten te merken, zowel visueel als qua snelheid

• X1pheR
Hey _666_,
Dus Zo'n ATi Radeon 64Mb ViVo is beter dan een Geforce2 Ultra bijvoorbeeld? Want iedereen zegt van niet maar daarintegen menig ander zoals jij zegt weer van wel :?.
Zo'n ATi als hierboven moet toch veel minder presteren met FPS dan een GF2Ultra of niet?
...

Out of order...

• X1pheR
Oh ja, en Silvershadow,
Wat voor systeem heb je nodig voor die Geforce3 Ultra dan? Is mijn systeem niet genoeg? Anders heeft het inderdaad niet zoveel zin...

Out of order...

• X1pheR
Hallo??? :?

Out of order...

Verwijderd

Neem een Voodoo 5 ze liggen nl. in de aanbieding.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 15:46 schreef Angel het volgende:
Neem een Voodoo 5 ze liggen nl. in de aanbieding.
Daar moet je niet mee spotten!! :D

Verwijderd

Weet iemand waneer de Geforce 3 MX op de markt komt want dat komt ie zeker weten :9~

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik denk dat er zeker een budgetversie komt, volgens de laatste geruchten is de GeForce3 erg bruut:)
Er is winst op alle fronten, niet alleen maar snelheid, maar tal van features om de beeldkwaliteit flink op te krikken(64lagen anisotropische filtering!!)
Nieuwe FSAA technieken, quinck a-a:9

Niet op voorraad.

Verwijderd

maar waneer, dit omdat ik op het punt sta een nieuwe te kopen :)

Verwijderd

nooit.

Verwijderd

Ik wacht op de VIA kt266 chipset met DDR ondersteuning. Dan koop ik meteen een nieuwe pc. Ik heb hier een TNT2U en die zet ik dan wel in die nieuwe pc, want dat ding is snel zat als je de beeldkwaliteit laag zet. Zodra de GeForce 3's tussen de 800 en 1000 piek gaan kosten ga ik er wel een kopen denk ik.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11
Mischien over over 4 maanden.

Als aan de volgende voorwaarde wordt voldaan:

- goed 2D
- Dualhead.

Anders toch wachten op de Radeon 2.
Pagina: 1