Toon posts:

[W2K8 TS]access denied bij connect via broker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TS farm opgezet. Loadbalancing via DNS en broker service ingesteld.

Met een domein admin account is er niets aan de hand. Ik kan gewoon inloggen via de TS Farm naam. De broker service handelt de redirect af en ik wordt netjes aangemeld op een van de TS servers.

Als ik echter met een domein user account probeer in te loggen dan krijg ik een access denied (letterlijke melding: "the requested session access is denied")

Met datzelfde domein useraccount kan ik WEL inloggen als ik direct naar de TS connect (zowel IP als naam gaat naar beide servers in de farm goed)

aanvullende gegevens:
Beide Terminal servers hebben W2K8 enterprise en zijn member servers in het domein.
In DNS zijn records toegevoegd die beide TS servers koppelen aan de TS-Farm.
De broker server is een aparte memberserver en draait W2K8 standaard.
De broker server heeft ook de License Server role en is geactiveerd met voldoende User licenses.

De accounts zijn lid van de RDU groep op beide TS servers.
Ik heb de broker Load balancing Step-by-Step Guide gevolgd op Technet : http://technet2.microsoft...6b9-433d823bbfbd1033.mspx

Iemand een idee wat ik over het hoofd heb gezien?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:01

mutsje

Certified Prutser

Wat zegt de eventviewer op de brokerserver. Er zal toch wel wat gelogd worden omdat je geen rechten op de sessie krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ok my bad...
En ik ben blijkbaar niet de enige geweest die dit is overkomen:

Op Technet forums vond ik deze thread. In de een na laatste post werd mijn probleem beschreven:

Ended up being a bone head mistake. Was using an mstsc shortcut with the -console command. Regular users don't get the remote console access.

Nu werkt de -console optie niet bij TS2008 maar daarvoor in de plaats is de /admin optie in de plaats gekomen. Ik had in de shortcut deze /admin optie staan end aardoor kreefg de "gewone" user geen toegang.

Ik reply maar even om tweakers die dit in de toekomst tegenkomen ook een oplossing terug kunnen vinden.

/me gaat weer lekker verder spelen met TS ;)

Overigens heb ik GEEN melding in welk eventlog dan ook hierover kunnen terugvinden. Niet op de Broker en niet op de TS zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 20:52 ]