Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe met 8GB Corsair geheugen instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs nieuw geheugen gekocht: Corsair 4x2GB 4-4-4-12 DDR2.
Met 4GB is alles prima. Draait op flinke snelheden, geen enkel probleem.

Zodra ik er 4GB bijzet, dan is het systeem heel instabiel. Spellen als company of heroes crashen om de haverklap, Vista herkent spullen niet meer, random restarts etc...

Aan het geheugen zelf ligt het niet, heb ze omgewisseld, maakt niet uit welke ik gebruik.
De bios is ingesteld op 64 bits besturingssysteem dat >3.2gb ondersteund. Vista herkent de 8gb ook gewoon.

Het geheugen instellen op lagere snelheden dan normaal (800Mhz) maakt niet uit. Processor (E6600) terugzetten op 2.4Ghz maakt ook niet uit, blijft instabiel.

Hebben jullie enig idee wat ik kan/moet doen?

Verwijderd

Op wat voor voltage staat het geheugen?
Heb je al eens geprobeerd om het voltage van de Nortbridge een klein beetje te verhogen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:13:
Op wat voor voltage staat het geheugen?
Heb je al eens geprobeerd om het voltage van de Nortbridge een klein beetje te verhogen?
Standaard voltage is 2.1V. Heb dit ook al verhoogd naar 2.2 of 2.3V maar maakt ook niet uit.
Verhogen van de MCH en ICH(??) ook gedaan, geen verschil.
Het geheugen underclocked naar 600Mhz.... geen verschil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:22:
[...]

Standaard voltage is 2.1V. Heb dit ook al verhoogd naar 2.2 of 2.3V maar maakt ook niet uit.
Verhogen van de MCH en ICH(??) ook gedaan, geen verschil.
Het geheugen underclocked naar 600Mhz.... geen verschil.
ICH is denk ik Southbridge bij jouw mobo, maar dit zal geen verschil maken heeft immers niks met de SB te maken. ;)
Heb je trouwens al eens Memtest gedraaid met alleen het nieuwe geheugen het zou namelijk gewoon kunnen dat het niet goed werkt, maar dat de foutmeldingen pas te voorschijn komen met 8GB.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:27:
[...]

ICH is denk ik Southbridge bij jouw mobo, maar dit zal geen verschil maken heeft immers niks met de SB te maken. ;)
Heb je trouwens al eens Memtest gedraaid met alleen het nieuwe geheugen het zou namelijk gewoon kunnen dat het niet goed werkt, maar dat de foutmeldingen pas te voorschijn komen met 8GB.
Ik heb Sisoft Sandra wel gedraaid om een memtest uit te voeren. Gaf geen problemen.
Zijn er betere die ik eens kan proberen?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Welke BIOS versie heb je? 2704 is de recenste, en versie 1506 had "Enhance memory compatibility" in het changelog staan.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:40:
[...]

Ik heb Sisoft Sandra wel gedraaid om een memtest uit te voeren. Gaf geen problemen.
Zijn er betere die ik eens kan proberen?
Memtest86+
Deze uitpakken en de ISO branden op CD. Als je een memtest voor windows gebruikt kan niet al het geheugen worden getest omdat het OS ook geheugen gebruikt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:50:
[...]

Memtest86+
Deze uitpakken en de ISO branden op CD. Als je een memtest voor windows gebruikt kan niet al het geheugen worden getest omdat het OS ook geheugen gebruikt. ;)
Bedankt voor de moeite. Ik zal het vanavond thuis proberen.
Pagina: 1